2009-08-13, 00:04
Medlem
Propavan 25mg som är ett milt sömngivandeläkemedel och alltså inget kraftfullt med en uttallad styrka som rent "klubbar ner dig.

Propavan 25mg är ett betydligt mildare sömnmedel som jag tycker är en god hjälp inför natten när man försöker avsluta ett längre imovane/stilnoct bruk.

Det kommer abolut inte göra så att du kommer över ditt missbruk av imovane/stilnockt snabbare på något sätt men jag finner att nätterna blir lättare att uthärda.

Om jag gått på stilnockt 20mg per natt i 20 nätter eller där runt omkring så finner jag att en dubbel dos propavan alltså 50mg ca 2 timmar innan jag ska sova hjälper mig och gör att natten blir betydligt lättare att uthärda.

Vad har ni för egna erfarenheter? Vad tycker ni om denna ersättning?
De som tar stilnockt för att sova kan ibland vakna efter 2-4 timmar och har då blivit erbjuden 25mg propavan för att kunna ha ha en chans att sova natten igenom, så även jag efter min milltärtjänstgöring.

Vad tycker du om denns kombi?

Propavan är inte beroende framkallande, och de är många som skriver att de har ett helvete på jorden när de försöker att sluta.
Senast redigerad av fletchsson 2009-08-13 kl. 00:21. Anledning: Propavan är inte beroende framkallande.
Citera
2009-08-13, 00:07
Bannlyst
Själv så har jag tyckt zopiklon och propavan funkar fint, då sover man hela natten och vaknar utvilad och ganska pigg

MVH
Citera
2009-08-13, 00:08
Medlem
Underdarks avatar
Propavan är bara skit enligt mig.
Fick det utskrivet förut mot sömnproblem och de funkade inte alls bra för att sova på.

Måste ju vara ännu värre för de som ersätter starkare grejer med den här skiten
Citera
2009-08-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Underdark
Propavan är bara skit enligt mig.
Fick det utskrivet förut mot sömnproblem och de funkade inte alls bra för att sova på.

Måste ju vara ännu värre för de som ersätter starkare grejer med den här skiten

Det bra att höra andras åsikter, men nu efter mina 10 år så skulle jag vilja klara mig utan något läkemedel någon gång i mitt liv.

De som har starkare starkare sömnmedel kan testa att ta 2st propavan alltså 50mg 2 timmar innan du går och lägger sig..
Citera
2009-08-13, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fletchsson
Det bra att höra andras åsikter, men nu efter mina 10 år så skulle jag vilja klara mig utan något läkemedel någon gång i mitt liv.

Jag har accepterat att jag kmr att behöva ta piller resten av mitt liv, tänk på det lite. Bara en tanke jag fick, är väck nu på nitrazepam och en massa öl så usräkta om jag är flummig.

MVH
Citera
2009-08-13, 00:35
Medlem
Jag använde propavan ett tag förut, tyckte det var bajs. Dels fick jag sömnparalys i princip varenda gång(http://sv.wikipedia.org/wiki/Sömnparalys), dels vaknade jag på morgonen och var helt jävla mongolid fram till lunch dagen efter. Men somnade gjorde jag iofs.
Citera
2009-08-13, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av en salt kille
Jag använde propavan ett tag förut, tyckte det var bajs. Dels fick jag sömnparalys i princip varenda gång(http://sv.wikipedia.org/wiki/Sömnparalys), dels vaknade jag på morgonen och var helt jävla mongolid fram till lunch dagen efter. Men somnade gjorde jag iofs.

Känner av den det också dagene fter, jag är helt odräglig för man sovit så hårt på propavanen. Önskar att man kudne sova gott utan en massa piller :/

MVH
Citera
2009-08-13, 01:45
Medlem
Passar på att ställa en fråga om medicinen! Har hört att man kan ej få starkare effekt om man tar högre dos än runt 50mg. Stämmer det?
Citera
2009-08-13, 01:50
Medlem
UlfHamrins avatar
Det är rätt vanligt att Stilnoct kombineras med ett annat läkemedel i stil med Propavan för att kunna bibehålla sömnen. Bra om det fungerar för dig. Vissa gillar inte alls Propavan.
Citera
2009-08-13, 02:17
Medlem
Jag gillade propavan - trodde jag tills jag bestämde för att testa att sluta och bara köra på min imovane. Vilken lättnad det var! Jag kände mig pigg på morgonen och orkade göra saker redan tidigt. Men efter ett tag gick det bara inte att bara sova 3-4 timmar per natt, men eftersom jag nu hade fått en sådan avsmak för propavan fick jag en annan medicin som ska hålla en sövande under natten, Buronil heter det och är ett neuroleptikum som ska funka lite som propavan, fast svagare. Så jag varavar lite, ibland 1 buronil och 1 imovane, eller 2 imovane vilket jag tycker är den skönaste doseringen av dom olika preparaten.
Citera
2009-08-13, 03:20
Medlem
Sleazers avatar
kört på lergigan_skit blev inte trött,förrens morgonen då man lika seg i hivet som en död person.sen propavan,blev inte ens trött efter några gånger och vaknade som en zombie, sen fick jag zopiclon som vi ökte till 7,5 mg ocn det funkar sådär...men man blir så skön om man tar en två eller 3 och somnar så:= fluddrad just nu så det kan bli klurigt att läsa
Citera
2009-08-13, 04:51
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Tycker propavan är helt okej om man använder det det ska användas till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in