Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-26, 09:12
  #14377
Medlem
Fyfan jag mår mest dåligt efter att ha sett det här. Jag visste att Glenn skulle dö, vilket jag ogillar eftersom han enligt mig är den som burit serien ett tag nu. Närbilden på när han precis blivit slagen var fan helt brutal alltså. Usch!

Negan är helt klart en "intressant" karaktär, vilket psykfall! Kul att serien är igång igen hur som helst.
Citera
2016-10-26, 09:26
  #14378
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Kom att tänka på att det är chockerande att samma husbil fortfarande är kvar(är det samma husbil som är med i Breaking bad?).
Husbilen har aldrig fungerat särskilt bra, dessutom borde de kunna hittat en större och bättre längs vägen, tänker på de stora typ bussarna de har i USA.


Nästan lite som att Rick hade samma skjorta på sig i 4 säsonger..
Citera
2016-10-26, 09:47
  #14379
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Nästan lite som att Rick hade samma skjorta på sig i 4 säsonger..

Det må ha gått lång tid i verkligheten men i serien har det inte gått lika lång tid Judith föddes i säsong 3 och har knappt växt
Citera
2016-10-26, 09:48
  #14380
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Det må ha gått lång tid i verkligheten men i serien har det inte gått lika lång tid Judith föddes i säsong 3 och har knappt växt


Det är ju verkligen märkligt..
Carl har ju vuxit till sig från att ha varit en snorpåse i första säsongen..
Hon kanske stannat i växten..
Citera
2016-10-26, 10:40
  #14381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteH_
Det må ha gått lång tid i verkligheten men i serien har det inte gått lika lång tid Judith föddes i säsong 3 och har knappt växt

19 olika ungar har spelat Judith till dags dato. Det är därför hon växer så långsamt
Citera
2016-10-26, 13:21
  #14382
Medlem
Hur genomför man rent tekniskt en sån här scen? När slagträet träffar skallen så ser det ut att verkligen slå någons skalle, hur görs scenen? Var det en skådis eller en docka+cg som tog emot slagen?

Hur gör man liket utan skalle? En greenscreen-hjälm eller är kroppen en docka? Det såg nämligen bra ut hela alltihopa.

Däremot
Citera
2016-10-26, 16:41
  #14383
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Nästan lite som att Rick hade samma skjorta på sig i 4 säsonger..

I serien har det faktiskt bara gått drygt tre månader sedan säs 3 (vilket gör Carls växt rätt komisk). Nog för att det är lång tid att ha samma skjorta, men jag tror inte mode ligger särskilt högt upp på prioriteringslistan hos överlevarna.
Citera
2016-10-26, 19:25
  #14384
Medlem
Retardation1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
För övrigt så kan man ju hoppas på att det blir en bra "uppbygnadsfas/slutfas" av serien (inte för att jag vill att den ska sluta dock) efter detta mörker som verkar komma för dem. Som något annan skrev hade även jag velat se hur de bygger upp samhället igen. Eller om hela mänskligheten dör ut.

Du blir nog inte besviken ska du se

Citat:
Ursprungligen postat av Marsken
Tvärtom mot vad alla här verkar tycka så ser jag gärna att storyn med Negan fortgår ett bra tag.

Rick och hans grupp har stora möjligheter att härska genom att söndra då det gäller Negans ledarskap.

Spelar de med i spelet och sköter korten rätt torde de finna allianser nära Negan då han knappast är en älskad ledare.

Blir intressant att se hur det hela fortgår...

Jag tror samma som dig.
Av Negans gäng så är det egentligen bara två stycken som ens fått repliker, så jag gissar att någon av dom två kommer att vända sig mot Negan. Förmodligen killen med Darryls armborst, för den andra killen var väl Negans "högra hand"? Känns osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Spoiler om ep 1.


Jag håller med dig av dels samma anledning, att många förväntade sig just Glenns död. Samtidigt känns det som att många fler gillar Michonne även om jag personligen tycker att hon har gjort sitt i serien.

Citat:
Ursprungligen postat av Sovasen
ska bli skönt att rätta dig när du har fel.

Jag skulle gissa på att det är du som har fel, väldigt.
Citera
2016-10-26, 20:40
  #14385
Medlem
Tycker inte det känns som samm serie längre..

Otroligt överdrivet och visst det är en overklig serie men Negan tillhör en fantasyvärld tycker jag.
En Serien kan hålla en realistisk nivå trots allt overkligt.

RIP TWD
Citera
2016-10-26, 21:14
  #14386
Avstängd
Skådespelarna i the walking dead ovanligt fula?
Alla viktiga huvud-karaktärer i The walking dead är riktigt fula. Rick ser ut som en spinkig ful gubbe, Abraham och Eugene har utpräglad white-trash stil, Daryl ser inte heller bra ut. Carol ser ut som fan, ja alla är fula. Skådespelarna ser väl ut som ganska "vanliga" arbetarklass människor. I de flesta amerikanska serier brukar det vara många skådespelare som ser ut som modeller. Är det endel av deras koncept att karaktärerna skall se ut som "vanliga" människor?
Citera
2016-10-26, 21:31
  #14387
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton1
Skådespelarna i the walking dead ovanligt fula?
Alla viktiga huvud-karaktärer i The walking dead är riktigt fula. Rick ser ut som en spinkig ful gubbe, Abraham och Eugene har utpräglad white-trash stil, Daryl ser inte heller bra ut. Carol ser ut som fan, ja alla är fula. Skådespelarna ser väl ut som ganska "vanliga" arbetarklass människor. I de flesta amerikanska serier brukar det vara många skådespelare som ser ut som modeller. Är det endel av deras koncept att karaktärerna skall se ut som "vanliga" människor?
Norman reedus har varit eller är fotomodell.... Men varför skulle dom vara modeller? Det handlar ju om en vanlig grupp människor som precis vem som helst vilket inte betyder att man måste vara varken snygg eller ful! Har aldrig ens tänkt tanken, inte riktigt det som har nån betydelse.... Hur många är snygga i Breaking bad? Hank? Saul? eller kanske Walter?
__________________
Senast redigerad av Kimson941 2016-10-26 kl. 21:32. Anledning: Felskrivning
Citera
2016-10-26, 22:12
  #14388
Medlem
Tiggeroos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agaton1
Skådespelarna i the walking dead ovanligt fula?
Alla viktiga huvud-karaktärer i The walking dead är riktigt fula. Rick ser ut som en spinkig ful gubbe, Abraham och Eugene har utpräglad white-trash stil, Daryl ser inte heller bra ut. Carol ser ut som fan, ja alla är fula. Skådespelarna ser väl ut som ganska "vanliga" arbetarklass människor. I de flesta amerikanska serier brukar det vara många skådespelare som ser ut som modeller. Är det endel av deras koncept att karaktärerna skall se ut som "vanliga" människor?

Kan säga att Andrew Lincoln och Norman Reedus går hem hos väldigt många tjejer i alla fall
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback