Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-25, 21:38
  #13645
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Nu hamnar vi lite utanför topic, men har du aldrig sett när hästar slåss mot varandra? De ställer sig på bakbenen och vevar på rätt duktigt med frambenen. Inget man skulle vilja råka ut för direkt. En rutten zombieskalle skulle mosas tämligen omgående.

Länk till filmklipp

Jo det har jag sett och om du kollar på klippet igen så ser du att hästarna mest använder sina frambenen för att "skuggboxas" då de stegrar för att demonstrera sin styrka. Djur med flykt som första instinkt riskerar inte att få sina egna ben skadade i första läget, de individerna har sorterats ut av evolutionen.

Min invändig var mer att med tanke på hur korkade många av de mänskliga karaktärerna är skrivna så kanske man inte ska förvänta sig att hästarna ska vara realistiska. Jag kanske var lite för hård i min ton gentemot hästar i allmänhet. Inte en sportslig att 7-8 slöa zombisar skulle kunna fånga en springande häst.
Citera
2015-11-26, 16:48
  #13646
Medlem
kl4sseKocks avatar
Jag kan ha missa de helt men hur kom Rick tillbaka till dom andra när han i ena stunden var i husbilen omringad av zombies?
Citera
2015-11-26, 18:36
  #13647
Medlem
Han kom ju springandes och skrikande genom grinden!
Citera
2015-11-27, 00:47
  #13648
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Jag kan ha missa de helt men hur kom Rick tillbaka till dom andra när han i ena stunden var i husbilen omringad av zombies?

Har inte avsnittet på datorn nu och kommer inte ihåg exakt hur det slutade. Det var väl att han satt i husbilen efter att ha skjutit de där människorna, och sedan dök det upp massa zombies på ena sidan skogsbrynet? Antagligen hoppade han ut på förarsidan och joggade ifrån dem.
Citera
2015-11-27, 04:23
  #13649
Medlem
Koljarovs avatar
Angående slutet.


Citera
2015-11-27, 07:23
  #13650
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Angående slutet.


Jag ställde mig också frågandes till att de inte märkte av det. Typ oj hur kunde det hända, jo tjena Rick & co. Kanske för att en bunt höga galningar kom och raidade ert läger för drygt något avsnitt sedan.
Citera
2015-11-28, 18:56
  #13651
Medlem
the_mack_attacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Nja, håller inte med. En film på Imdb med 100K röstare och med betyg över 8,0 är ingen dålig film. Du vet väl hur IMDB gör sin ranking? Om inte kan jag berätta att de tar resultatet från nedanstående grupper och sedan skapar ett medelvärde. Spelar ingen roll hur många som ingår i en viss grupp, utan det är gruppens totalt sammanvägda medelvärde som används och som sedan läggs ihop med de övriga gruppernas...

Males
Females
Aged under 18
Males under 18
Females under 18
Aged 18-29
Males Aged 18-29
Females Aged 18-29
Aged 30-44
Males Aged 30-44
Females Aged 30-44
Aged 45+
Males Aged 45+
Females Aged 45+
IMDb staff
Top 1000 voters
US users
Non-US users

Fortsätter vidhålla att Imdb´s röster är en klockren markör.


OnT: Tror ni vi nu äntligen får veta vad som hände Glenn, eller är det väntan till Mid Season Finale som gäller?

OT: Det är inte så det fungerar. Röster från folk som röstar ofta är värda mer. Huruvida de som röstar ofta är pretton eller ej, låter jag vara osagt.

Det är det enda parametern som är avslöjat i algoritmen de använder. Läser du på stackoverflow och andra programmeringssidor så tror man INTE att ålder, kön eller land har betydelse för genomsnittsrösten.

http://www.imdb.com/help/show_leaf?votes
Citera
2015-11-28, 19:00
  #13652
Medlem
the_mack_attacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
WTF!!!!! är det där alltså inte samma person?

De är rätt lika, fast med rullande kamera så ser man direkt vem som är Bardem och vem som är Morgan, eftersom Bardem är en grym skådis, medan Morgan mest spelar hunk. Men vem vet - TWD kanske blir hans Mcconaissance.
Citera
2015-11-30, 06:08
  #13653
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Citera
2015-11-30, 06:48
  #13654
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverCityPsykopat

Citera
2015-11-30, 06:52
  #13655
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Hahaha! Alltså vad i helvete har hänt med denna serie alltså? Hur fan kan denna serie ens fortsätta sända? Finns absolut 0 spänning kvar.

Synd att inte Carol döda den där dryga Morgan. Eller att W-snubben dödade allihopa i rummet.

När var senaste gången en riktig huvudkaraktär dog? Beth?

Hade hoppats på detta

__________________
Senast redigerad av Sankt-Nikolaus 2015-11-30 kl. 07:01.
Citera
2015-11-30, 07:41
  #13656
Medlem
Chew1907s avatar
Håll käften Sam! MOM? MOM? MOM!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback