Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-28, 00:20
  #13153
Medlem
Flyer6s avatar
Kommer fan inte ens ihåg hur sista säs. slutade sitter dock och kollar igenom från 3'e säs. nu, så. Trots att jag inte kommer ihåg hur det slutade senast- eller nu tror jag att jag kommer ihåg. Oavsett ser jag fram emot kommande säsong

Många vill bara ha en överlevnadsserie, jag vill dock gärna ha en förklaring/se om det finns någon form av hopp att finna ett botemedel/se att alla dör. lol. Allså något som ger serien mening. Kommer kolla på den oavsett, men tycker det är rätt tjatigt att så fort de träffar på någon grupp nya så skjuter de på varandra. Kom igen, kom med något nytt.
Citera
2015-08-28, 20:02
  #13154
Medlem
NirvanAs avatar
Verkar som det kommer en 30min specialare som utspelar sig på ett flygplanen innan civilisationen har fallit:

http://www.ew.com/article/2015/08/28...g-dead-airline
Citera
2015-08-28, 20:25
  #13155
Medlem
weedman99s avatar
Ligger hemma och är sjuk med tjejen så vi började titta om lite igår. Hoppade direkt in på säsong 4 och sett de 3 första avsnitten där och det är faktiskt sjukt mycket bättre än vad jag minns att det var. Har glömt bort väldigt mycket då jag kanske inte varit 100% fokuserad när jag kollat tidigare.

Ser faktiskt fram emot att TWD drar igång igen, inte gjort det innan (förutom innan säsong 2 kom ut)

Några spekulationer? Jag är jävligt intresserad utav vad som händer mellan Morgan och Rick. Dom har gått och bytt plats totalt ju :P
Citera
2015-09-09, 22:13
  #13156
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
Ligger hemma och är sjuk med tjejen så vi började titta om lite igår. Hoppade direkt in på säsong 4 och sett de 3 första avsnitten där och det är faktiskt sjukt mycket bättre än vad jag minns att det var. Har glömt bort väldigt mycket då jag kanske inte varit 100% fokuserad när jag kollat tidigare.

Ser faktiskt fram emot att TWD drar igång igen, inte gjort det innan (förutom innan säsong 2 kom ut)

Några spekulationer? Jag är jävligt intresserad utav vad som händer mellan Morgan och Rick. Dom har gått och bytt plats totalt ju :P
Kollar om för tillfället pch kom in på säs fyra precis. Håller med dig utan tvekan om kvallen...


Helvete vilket gapskratt jag fick när Hershel droppade "risk your life"-versen...


Hoppas nya säsongen kommer snart (ingen koll), men serien var bättre än jag kom ihåg nu när jag ser om.
Citera
2015-09-09, 22:25
  #13157
Medlem
roberrrtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsfittkorven
Kollar om för tillfället pch kom in på säs fyra precis. Håller med dig utan tvekan om kvallen...


Helvete vilket gapskratt jag fick när Hershel droppade "risk your life"-versen...


Hoppas nya säsongen kommer snart (ingen koll), men serien var bättre än jag kom ihåg nu när jag ser om.
Säsong 6 kommer i oktober.


Som många säger, det blir lite uttjatat.
MEN det är underhållande.
Citera
2015-09-28, 02:43
  #13158
Medlem
Marionettes avatar
Brist på bättre har jag kollat om serien från start, är ny på säsong 4 avsnitt 6.

Varför är alla zombies blågrå i kläderna? Vad hände med 'vanliga' människor och färgglada kläder? Rött, grönt, gult osv..? Nu retar det mig när jag tänker på det.
Citera
2015-09-28, 06:22
  #13159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marionette

Varför är alla zombies blågrå i kläderna? Vad hände med 'vanliga' människor och färgglada kläder? Rött, grönt, gult osv..? Nu retar det mig när jag tänker på det.

De flesta zombier vistas utomhus mest hela tiden. Kläder bleks i solsken. Du måste förstå att zombiernas kläder befunnit sig i amerikanska söderns starka sol i flera år. Då bleks kläderna.
Citera
2015-09-28, 16:18
  #13160
Medlem
oboyglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
De flesta zombier vistas utomhus mest hela tiden. Kläder bleks i solsken. Du måste förstå att zombiernas kläder befunnit sig i amerikanska söderns starka sol i flera år. Då bleks kläderna.
Nja, det har bara gått ca 1½ år. Visst, kläderna hinner blekas men det har nog mycket med produktionen att göra också. Allt ska se blekt, trist och skitigt ut för att förstärka känslan av att världen har gått under.
Citera
2015-09-28, 17:00
  #13161
Medlem
Marionettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Nja, det har bara gått ca 1½ år. Visst, kläderna hinner blekas men det har nog mycket med produktionen att göra också. Allt ska se blekt, trist och skitigt ut för att förstärka känslan av att världen har gått under.

Ja, jag köper den tanken. Såg en zombie i ett avsnitt idag som hade rödrutig skjorta.
Citera
2015-09-28, 22:09
  #13162
Medlem
santacls avatar
http://collider.com/fear-the-walking...announced-amc/

AMC Launching ‘Fear the Walking Dead’ Companion Web Series, ‘Flight 462’

AMC heard you guys like The Walking Dead, so it decided to put zombies in your zombies so you can zombie while you zombie. Or to put it another way: The Walking Dead spinoff, Fear the Walking Dead will now have its own companion series, Fear the Walking Dead: Flight 462, which will run both as a web series and on-air during this upcoming season of The Walking Dead. So I really wasn’t exaggerating.

The 16-part series — each “episode” of which will be less than one minute long — will be produced by Fear the Walking Dead’s showrunner Dave Erickson and executive producer David Wiener. Though the show will debut online, it will also air during Walking Dead commercial breaks each week throughout the season, starting with the October 11th premiere. Further, one cast member of the web series will become a cast member of Fear the Walking Dead when it returns for Season 2.
Citera
2015-10-01, 03:49
  #13163
Medlem
slaskarns avatar
Har inte läst igenom hela tråden, ej heller sökt. Sitter här just nu och kolla precis klart avsnitt 11 S5, har en liten undran någon kanske kan besvara. Varför är det inga barn-zombies med för?? Kan bara minnas 2 sekvenser? Den ena med Carols unge vid ladan och den andra som tyrrese blir biten av. Är inte det underligt? Enligt mig så hade det blivit mer undergångs-känsla om det hade vart mer childwalkers? Vad tycker ni??
Citera
2015-10-01, 07:13
  #13164
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskarn
Har inte läst igenom hela tråden, ej heller sökt. Sitter här just nu och kolla precis klart avsnitt 11 S5, har en liten undran någon kanske kan besvara. Varför är det inga barn-zombies med för?? Kan bara minnas 2 sekvenser? Den ena med Carols unge vid ladan och den andra som tyrrese blir biten av. Är inte det underligt? Enligt mig så hade det blivit mer undergångs-känsla om det hade vart mer childwalkers? Vad tycker ni??
Första avsnittet?
Det var väl nästan den första zombies man såg, som var ett barn.
En tjej som släpade sin nalle om jag inte minns fel.
En enkel förklaring, kan vara att de är uppätna.
Då det går snabbt att äta upp en mindre kropp än en stor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback