31 231 besökare online
857 863 medlemmar • 45 856 335 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Samhälle > Arbetsliv och arbetsmarknad
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Endless.x89
Medlem
Endless.x89s avatar
Hej på er!

Har 2 väldigt intressanta utbildningar att välja mellan:

Den första är KY- Testutvecklare på Lernia College Helfart i 2 år.
Företagen som man får praktik hos är Microsoft,Sony Ericsson,AstraZeneca M.m

Medianlön: 30 000 kr/Månad pre Skatt.
-----------------

Den andra är (Enbart Yrkes utbildning)Key Account Manager Halvfart i på Sälj&MarknadsHögskolan i Malmö i 2 år.
"Det är stor efterfrågan på utbildade Key Account Managers på arbetsmarknaden. Därför är det glädjande att kunna meddela att Sälj&Marknadshögskolan nu fått tillstånd att utöka verksamheten med ytterligare en Key Account Manager-start – den här gången i Malmö. Under de två år som utbildningen tar att genomföra läser du intressanta ämnen som projektledning, retorik och strategisk omvärldsanalys i tillägg till försäljning och affärsekonomi. Som färdig KAM kan du sedan räkna dig till nyckelspelarna på företaget i arbetet med att skapa och utveckla lönsamma affärsrelationer. " -Brevet jag fick från dem.

Median lönen: 25 000 kr. (Inte lika bra som Testutvecklarens)

Kan någon hjälpa mig att förutspå framtiden för Key Account Managern?
Dessa är inte lika attraktiva som de välutbildade Testutvecklarna men finns det en god framtid för dem också?

Tack för svar!

Edit:Key account managern blev nyligen struken av okänd andledning så tråden har inget diskussions underlag. Kan Låsas.

Testutvecklare blir valet pga det känns roligast och har bäst framtid mellan de 2.
Senast redigerad av Endless.x89 2009-08-12 kl. 11:32.

Fejkis
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endless.x89

Edit:Key account managern blev nyligen struken av okänd andledning så tråden har inget diskussions underlag. Kan Låsas.

Testutvecklare blir valet pga det känns roligast och har bäst framtid mellan de 2.

Hur menar du?

Semester
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fejkis
Hur menar du?

Sannolikt var det för få sökande.

Endless.x89
Medlem
Endless.x89s avatar
Citat:
Hur menar du?
När jag ansökte på Hemsidan så stod det att KAM inte var tillgänglig längre...

Fejkis
Medlem
Var det efter att du hade registrerat dig? För att jag kan ansöka i alla fall. funderar också på att börja där.

Endless.x89
Medlem
Endless.x89s avatar
Citat:
Var det efter att du hade registrerat dig? För att jag kan ansöka i alla fall. funderar också på att börja där.
Funkade inte för mig? Safari och IE visar att den inte är tillgänglig?

Notera dock att du måste ha 96 månaders ALE.

Fejkis
Medlem
Citat:
Funkade inte för mig? Safari och IE visar att den inte är tillgänglig?

Notera dock att du måste ha 96 månaders ALE.

FF is the shit. Jag tycker inte man ska ta deras "96 månaders ALE" ordagrant, de tar ju fortfarande emot sökanden så jag tror inte att de har så många de kan välja och vraka mellan.

EDIT: har mailat dem nu, så att man är på den säkra sidan.
Senast redigerad av Fejkis 2009-08-12 kl. 13:00.

Endless.x89
Medlem
Endless.x89s avatar
Citat:
FF is the shit. Jag tycker inte man ska ta deras "96 månaders ALE" ordagrant, de tar ju fortfarande emot sökanden så jag tror inte att de har så många de kan välja och vraka mellan.

EDIT: har mailat dem nu, så att man är på den säkra sidan.
Posta gärna ditt brev + Deras respons.

På 96 Mån ALE så står det "Företrädelsevis". Så du kan ha en chans att komma in ändå Fejkis.

Fejkis
Medlem
Citat:
Posta gärna ditt brev + Deras respons.

På 96 Mån ALE så står det "Företrädelsevis". Så du kan ha en chans att komma in ändå Fejkis.

Japp ska göra så när jag fått ett svar.

Endless.x89
Medlem
Endless.x89s avatar
Har också sänt ett email,postar också vad jag skrivit samt deras respons (när jag får någon).

Endless.x89
Medlem
Endless.x89s avatar
Fick respons idag. Det krävs 96 Månaders ALE och inget daltande.

Svara på ämne
Topp Dela »