Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-08-14, 02:00
  #25
Medlem
Flashborns avatar
Det är inte bara att trådarna från strängen har lossnat och skrapar emot? Brukar mina göra.
Citera
2015-11-18, 18:02
  #26
Medlem
salladsbarbrotherss avatar
Har problem med den ljusa e-strängen. Den skorrar lite men det största problemet är att den inte ger en riktig klang utan låter nästan som att nått ligger emot så den inte kan vibrera. Den låter dock bara så när jag slår ett e. det är en stratocaster
Citera
2015-11-18, 21:41
  #27
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salladsbarbrothers
Har problem med den ljusa e-strängen. Den skorrar lite men det största problemet är att den inte ger en riktig klang utan låter nästan som att nått ligger emot så den inte kan vibrera. Den låter dock bara så när jag slår ett e. det är en stratocaster

Kolla stränghöjden, är den närmare halsen än de andra strängarna? Det kan vara som så att ett band är ojämnt också. Ta den till en musikaffär och be dem justera.
Citera
2015-11-19, 08:12
  #28
Medlem
Äh det är bara att lägga en liten pappersbit på skåran högst upp på den sträng som skorrar. Funkar klockrent på både den nylonsträngade och den stålsträngade. Är nästan alltid det högsta bandet som slår i. Liten kompromiss där för att få högst spelkomfort.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback