2009-08-09, 21:39
Medlem
Hejsan!

Har ett litet problem när jag startar min dator, jag startar datorn som vanligt, allt fungerar fint den lilla gröna remsan med Microsoft corporation kommer upp och efter det ska det poppa upp en Windows logga (använder mig av vista) men det gör det inte, skärmen blir svart istället och grafikkortsfläkten böjar flåsa på max och så håller den på tills man stänger av den. När jag startar den igen så är det ganska fifty fifty om datorn kommer in i Windows eller ej, ibland startar den på första försöket ibland kan man behöva starta om datorn 4-5 gånger. Men när man är inne i Windows fungerar den fläckfritt. När datorn får svart skärm så är skärmen helt svart men skärmen har fortfarande "signal" den lilla rutan "No Signal" kommer inte upp.
Jag tror, nästan helt säker att detta har något med mitt grafikkort att göra. För när jag installerade Windows och drivrutinerna så började detta hända när jag installerat grafikkortet.
Jag har dom senaste drivrutinerna till moderkortet och grafikkortet. Jag har prövat att installerat om Windows utan någon vidare framgång. Har inte klockat något, datorn startar i felsäkert läge.
Jag tänkte att det kunde vara datorn som fick för lite ström för mitt Nättagg är i klenaste laget, men då borde den väll inte fungera som den ska när den väl är igång?

Mitt system är:
Moderkort: Gigabyite ma790x-ud4
Grafikkort: Xfx Radeon hd4890
Ram: 2x Corsair dominator 2gb
Processor: Amd Phenom II x4 940 be
Nättagg: Corsair 450w
Hdd: någon wd 200gb

använder mig av Vista ultimate 64bit

Googlade runt lite och hittad

http://social.technet.microsoft.com/...3-2ada4a39bef8

värkar som han har samma problem bara att jag använder mig av ati, han löste det genom att köpa nytt moderkort och processor, skulle gärba slippa det.

skulle uppskatta hjälp

tack på förhand Mvh S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in