• 1
  • 2
2009-08-08, 20:20
Medlem
Escapisms avatar
Har upplevt ikto som bättre än xanor. Dock längre halveringstid så typ inte värt det om man någonsin vill bli ren.
Citera
2009-08-08, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Sen när fick man någon eufori att tala om på benso? Det är en ångestdämpande medicin.
Får grymt skön eufori på flunitrazepam! Så det funkar allt ,olika folk olika reaktioner!

Håller med om ikton ,gör inte ett skit för mig alls ,och en del höjer den till skyarna ,spelar ingen roll vilken dos heller ha prövet monster doser samt små doser
Citera
2009-08-08, 23:19
Medlem
799s avatar
Det där med euforin kan nog hänga ihop med om man också gillar alkohol. Dom som blir lyckliga på alkohol brukar bli det benso också. Det är i alla fall min erfarenhet, de påverkar samma signalsubstanser i hjärnan. Iofs får jag ingen eufori på gobbe som också har samma sätt att påverka, men men.

Edit. Glömde säga något om Ikto, jag gillade dom skarpt. En par tre stycken så var det full fart med trevliga pundiga aktiviteter. Precis som på Flunizar eller Xanor. Det dåliga är som någon sa toleransutvecklingen som är grym och tar bort allt det roliga efter ett par dagar. Men det blir så på alla benso, det roliga förvinner snabbt och ersätts av något annat, meningslöst.
Senast redigerad av 799 2009-08-08 kl. 23:24.
Citera
2009-08-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narki
har aldrig fattat mig på hur folk kan säga att dom får eufori på benzo.

Sen ska du veta att ikto är jävligt snabbverkande.

smaken är som baken, delad!
jag själv tycker att ikto är superskönt ibland, men man ökar så fruktansvärt i tolerans på dom.

att folk blir "soft" av benzo kan jag gå med på, för det blir man, om inte så försvinner ångesten för ett tag, å bara det kan ju vara som att få bort världen ifrån axlarna typ.

yeye

tar du benso när du har ångestbesvär så får du en lätt euforisk känsla inkluderar man alkohol så blir det ännu mer eufori
Citera
2009-08-09, 22:44
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimum
tar du benso när du har ångestbesvär så får du en lätt euforisk känsla inkluderar man alkohol så blir det ännu mer eufori
Det är jävligt olika. Jag blir tex bara oerhört lättad pga den ångestdämpande effekten.
Citera
2009-08-10, 15:29
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Benso är otroligt individuellt. Tycker mest att man blir dum i huvet av iktro
Citera
2009-08-10, 20:09
Medlem
Bullsquids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrograM
Kanske för att Roche inte tillverkar Xanor?

juste det stämmer nog nu när jag tänker på det
men menar såna svenska iaf, tex de här stavarna som e delbara på 4 bitar
Citera
2009-08-10, 23:27
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimum
Jag får det av exanor, varför kommentera när du är oerfaren? och inte kan din sak. Xanor är ett snabbverande bensopreparat som används används mot till exempel panik ångest där det krävs med en snabb effekt. Ju mer snabbverkande ett preparat är ju mer euforik känsla(snabbare kick)jämför till exempel att snorta bomba tjack med känslan av att injicera? mycket stor skillnad och att det att det är extremt potent bensoziazepin är anledning. till exempel stess och andra långtidsverkande bensos ger en mjuk ångest dämpande effekt eftersom dom är håller i sig längre. För övrigt är flunitserpram(stavning?)rohypnol, temesta,exanor och temesta dom potentaste enligt min mening. Sen kan det ju givetvis finnas individuella skillnader hur personer upplever dessa substanser. Iktorivil används för övrigt mot epilepsi och inte ångest. Anledning att jag köpte dessa var att jag ville testa hur den påverkar mig.
må väl.
Har du frågor så ställgärna

Du har inte så många kompisar va?
Citera
2009-08-10, 23:37
Medlem
noreones avatar
Hur menar ni när ni säger "eufori" på benso?
Alltså själva känslan.
När jag tänker på "eufori" så förknippar jag det med typ en riktigt bra svamp-tripp,
då man ibland bara ligger och fnissar samtidigt som tårarna rinner för den
obeskrivliga glädjen man känner av att bara leva.
Känner liknande på opioider, men jag har aldrig varit med om att känna någon sorts "eufori" på benso.
Och nej, är inte speciellt oerfaren när det gäller benso.
Menar inget illa, alla är ju olika.
Vill bara veta hur ni menar när ni använder det där ordet.
Citera
2009-08-11, 00:15
Medlem
Psykotons avatar
"euforin" på benso är ju mer att ens ångest blir mer hanterbar, samtidigt som man får ett lätt rus. Antar att personer som är mer benägna att vara nervösa, svårt att sova osv. (som jag) gillar benso mer än andra.
Citera
2009-08-11, 00:20
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
"euforin" på benso är ju mer att ens ångest blir mer hanterbar, samtidigt som man får ett lätt rus. Antar att personer som är mer benägna att vara nervösa, svårt att sova osv. (som jag) gillar benso mer än andra.

Absolut, om man har ångest, nervositet, social fobi osv så får man ett mycket starkare rus bara p.ga av att allad essa sympton försvinner medans substansen dansar runt i blodomloppet.
Citera
2009-08-13, 04:56
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Ikto är ju underbart!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto