2009-08-06, 17:19
Medlem
Gucks avatar
Tjena.. nu har jag suttit på windows 7 i några veckor utan att få något ljud. Ljudet funkar i en sekund när datorn är omstartad och börjar även funka i nån sekund när jag ändrar Hz'en i advanced tabben i speaker properties.. men efter en sekund börjar ljudet hacka å bli allmänt disstortat för att sedan helt försvinna. Jag har testat med vista driver, windows 7 beta och windows 7 driver från creative men inget funkar.. har även stängt av usb audio på moderkortet i bios så att dom inte ska störa varandra..

nu behöver jag desperat hjälp.. annars får jag lov att blåsa skiten igen å slänga på vista 64 igen... och det vill jag inte..

Sitter på ett n-force 4 series sli moderkort med dualcore intel processor på 2.7 ghz, creative x-fi fatal1ty, geforce Gts285 och 6 gig minne..
windows 7 build 7100..

kollat många forum utan att hitta en lösning..
varför får jag det inte att funka? någon måste ju ha löst problemet
tack för all hjälp jag kan få..

/guck
Citera
2009-08-06, 18:54
Medlem
mamafiaboys avatar
Build 7100? o herregud varför börjar du itne med installera RTm build 7600.16385

stängt av usb audio i bios, finns ingen sådan där kan dock finnas integrerade ljudkortet mend et är inte usb det är pci.

Sen är Creative väldigt dåliga på skapa stabila drivrutiner till nyare OS Vista hade liknande problem när det var nytt, och creative x-fi fatal1ty är inte precis något bra och stabilt kort.

Det jag föreslår är du installerar

1. Stänger av allt internt ljud i BIOS
2. Installerar Win7 x64 7600.16385
3. Använder Creatives stable driver för win 7 den ska numera ha stöd för SLi

Du skrev inte om det är PCI eller PCI-e kort du har men är det PCI-e kort du har så kan ditt problem ha varit rellaterat till SLi kontrollern men ska lösas med senaste stable.

En annan lösning kan vara att installera

Creative Sound Blaster X-Fi series Support Pack 1.0 for Windows 7

http://social.technet.microsoft.com/...8-c790c5ddbc0f

http://www.thehotfix.net/forums/inde...port-pack-1-0/
Citera
2009-08-06, 21:56
Medlem
Gucks avatar
oj.. sorry, lite trött.. nån får gärna flytta tråden..

Det är det integrerade ljudet jag stängt av i BIOS, och det heter faktiskt usb audio av någon anledning..

går det att uppdatera windows 7 till 1600.16385? eller måste jag blåsa om skiten?
Citera
2009-08-06, 22:14
Medlem
Andreasvbs avatar
Det kan gå att uppgradera, men då måste du ändra i filen cversion.ini som du hittar i mappen Sources på skivan.
Och då man måste ändra en fil måste du även packa upp ISO-filen och köra den uppackad.
Citera
2009-08-06, 23:36
Moderator
^Eazs avatar
Raderade macreferenser och slänger över till Windows.

Mac OS -> Windows
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in