Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-08, 21:04
  #61
Avstängd
christianluuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpan12
det oranga du spydde är galla (magsyra)

Jag tror att han vet om det och låssas som om han inte gör det.
Citera
2009-08-08, 23:14
  #62
Medlem
Du ser att du är på väg att bryta ihop efter 6 dagar redan, så mitt råd är att ge upp nu. Det är klart som fan att nollenergidiet är idiotiskt, det behövs inga källor till. Ingen nutritionist eller läkare som inte är häxdoktor eller kvacksalvare kan ens komma på tanken att vattenfasta överhuvudtaget, dessutom i en sådan lång tid. Det är bara farligt och riskfyllt, då både hjärna och andra livsviktiga organ behöver ENERGI, oavsett vad Anna Skipper eller de andra hobbyidioterna säger.
Citera
2009-08-08, 23:32
  #63
Medlem
BePositives avatar
Vad oväntat
Citera
2009-08-08, 23:32
  #64
Medlem
Jinxedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Du ser att du är på väg att bryta ihop efter 6 dagar redan, så mitt råd är att ge upp nu. Det är klart som fan att nollenergidiet är idiotiskt, det behövs inga källor till. Ingen nutritionist eller läkare som inte är häxdoktor eller kvacksalvare kan ens komma på tanken att vattenfasta överhuvudtaget, dessutom i en sådan lång tid. Det är bara farligt och riskfyllt, då både hjärna och andra livsviktiga organ behöver ENERGI, oavsett vad Anna Skipper eller de andra hobbyidioterna säger.

Om du läser lite mer noggrant så har han sagt att han har slutat.
Citera
2009-08-09, 17:29
  #65
Medlem
Raros avatar
Kan du inte fortsätta med en annan bantning då? Käka frukt och knäckebröd men sluta inte! Go man! go!

Har själv dragit ned ganska mycket på min kost senaste två veckorna och har gått ned ca 2kg Det är ju drygt ibland men lever fortfarande normalt.
Citera
2009-08-12, 17:27
  #66
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurricaneZ
Källor? Exempel?
Varför tror du att människor lagrar överbliven energi i fettceller? Vi är gjorda för att fasta.

Visst kan man överleva, men det är på intet sätt nyttigt.
Citera
2017-05-21, 13:58
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Visst kan man överleva, men det är på intet sätt nyttigt.

Om man inget vet så ska man vara tyst. Att sitta och skriva på nätet bara för att skriva är ren idioti.

Att fasta är hur nyttigt som helst, det ger inte bara bättre blodvärden, det sänker också tillväxthormonet IGF-1, som annars gör att man åldras fortare och snabbare drabbas av åldersrelaterade sjukdomar.

Jag fastar varje dag genom periodisk fasta. Då äter jag dygnets matintag (2750 kcal) under 4 timmar och fastar resterande 20 timmar. Så bra som jag mår nu har jag aldrig mått.

Att vattenfasta under t.ex. 30 dagar rensar kroppen helt från toxiner och andra slaggprodukter.
Citera
2017-05-21, 14:35
  #68
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkr

Att vattenfasta under t.ex. 30 dagar rensar kroppen helt från toxiner och andra slaggprodukter.
Fast detta verkar inte stämma. Om kroppen skulle ha samlat på sig gifter som den inte kan göra sig av med skulle det leda till behov av allvarliga medicinska ingrepp eller till döden. Kroppen gör sig istället av med gifter via njurarna, levern, huden och även lungorna.

Entreprenörer, kvacksalvare och charlataner vill sälja falska behandlingar som påstås avgifta din kropp från gifter som den ska ha samlat på sig, säger Edzard Ernst professor inom medicin vid Exeter University i England.

https://www.theguardian.com/lifeands...ampaign=buffer
Citera
2017-05-21, 14:40
  #69
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkr
Att vattenfasta under t.ex. 30 dagar rensar kroppen helt från toxiner och andra slaggprodukter.
*Att ha en fungerande lever rensar kroppen helt från toxiner och andra slaggprodukter.
Citera
2017-05-22, 09:25
  #70
Medlem
Om du inte är lite småtjock kommer det här vara en dålig idé. Du kommer bli riktigt smal. Lycka till
Citera
2017-05-22, 15:26
  #71
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkr
Om man inget vet så ska man vara tyst. Att sitta och skriva på nätet bara för att skriva är ren idioti.

Att fasta är hur nyttigt som helst, det ger inte bara bättre blodvärden, det sänker också tillväxthormonet IGF-1, som annars gör att man åldras fortare och snabbare drabbas av åldersrelaterade sjukdomar.

Jag fastar varje dag genom periodisk fasta. Då äter jag dygnets matintag (2750 kcal) under 4 timmar och fastar resterande 20 timmar. Så bra som jag mår nu har jag aldrig mått.

Att vattenfasta under t.ex. 30 dagar rensar kroppen helt från toxiner och andra slaggprodukter.

Du svarar på ett åtta år gammalt inlägg för att häva ur dig ren skit?

Vi pratar om vattenfasta, d.v.s när man inte äter något utan endast dricker vatten under flera veckors tid. Det går inte att jämföra med periodisk "fasta". Under periodisk fasta äter du varje dag. Du kan inte jämföra att äta varje dag med att äta noll och ingenting under 41 dagar.

Fasta rensar inte ut "toxiner och andra slaggprodukter" ur kroppen - det gör levern. Det där är typiskt new age-skit utan något som helst vetenskapligt stöd.
Citera
2019-05-12, 20:06
  #72
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Visst kan man överleva, men det är på intet sätt nyttigt.


Du hade ju helt fel, hört talas om autophagi?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback