2009-08-27, 15:07
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MABdT
Ja.

Investera i fast egendom då och bygg dig en zombiesäker bunker, för nu är det inte lång kvar innan svinflunsan muteras till ett fullfjädrat zombievirus. Jag har redan fixar en 4-hjulsdriven bil med hemvärnskanon monterad, konservmat för 10 år och en vattenkälla gömd i berggrunden för att slippa kontamination.
Citera
2009-08-28, 13:22
Medlem
Borde inte någon moderator flytta denna tråd långt ifrån ekonomi...
Citera
2009-08-28, 19:02
Medlem
broadmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elex
Ekonomi är oförutsägbar. Så visst kan man spekulera, även om vi glidit lite väl off topc kanske.
Citera
2009-08-29, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broadman
Ekonomi är oförutsägbar. Så visst kan man spekulera, även om vi glidit lite väl off topc kanske.

Ja det känns väl lite som det när vi börjar prata "närskydd" och "zombie säkra" bunkrar
Citera
2009-08-29, 19:20
Medlem
Bobby Knights avatar
Kina kommer aldrig göra något som sänker börserna...

MAbDTs åsikter är rätt vanliga för att inte säga mainstream på kort sikt iaf.... endast 3% av investeare trodde dollarna inte skulle falla nyligen.

Känns dock som minst sagt lite hybris att tro sig kunna förutspå utveckling av denna unika magnitud och därmed höga odds och inget jag skulle sätta mina pengar på jjust därav, dock har han väl hämtat inpiration från Rogers, Faber och Sciff som i det "haussande" media rätt ofta får ventilera gloom och doom.
Senast redigerad av Bobby Knight 2009-08-29 kl. 19:26.
Citera
2009-08-30, 01:00
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elex

Vad sägs om papperskorgen?
Citera
2009-08-30, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Vad sägs om papperskorgen?
Desto bättre
Citera
2009-08-31, 14:15
Medlem
MABdTs avatar
Biiterhet

Tradens fragestallning var foljande :
"
Min fråga: Om det är så att detta är början på en stadig uppgång i ekonomin och på börserna runtom i världen, vad finns det att vara bitter över? Vad exakt är det folk som "inte vill in än" väntar på? Är det tydliga signaler från alla världens länder om att vi numera är inne i en högkonjunktur? Vid det laget har ju marknaden redan försökt förutse vändningen och handlat upp aktierna. När det är ljust är det redan försent!"

Aven om amnet glidit en aning sa svarar inlaggen pa pa fragan varfor en del valjer att sta utanfor det "sucker's rally" som pagar pa varldens borser.

Annu har inte nagon presenterat ett enda fundamenta som visar en annan riktning an att detta kommer att ga at helvete. Darfor ar jag inte bitter over att ha missat denna uppgang.
Citera
2009-08-31, 14:40
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MABdT
Tradens fragestallning var foljande :
"
Min fråga: Om det är så att detta är början på en stadig uppgång i ekonomin och på börserna runtom i världen, vad finns det att vara bitter över? Vad exakt är det folk som "inte vill in än" väntar på? Är det tydliga signaler från alla världens länder om att vi numera är inne i en högkonjunktur? Vid det laget har ju marknaden redan försökt förutse vändningen och handlat upp aktierna. När det är ljust är det redan försent!"

Aven om amnet glidit en aning sa svarar inlaggen pa pa fragan varfor en del valjer att sta utanfor det "sucker's rally" som pagar pa varldens borser.

Annu har inte nagon presenterat ett enda fundamenta som visar en annan riktning an att detta kommer att ga at helvete. Darfor ar jag inte bitter over att ha missat denna uppgang.

Ok, bara för att vara säker på att jag förstår dig rätt.

1. Du anser att det är ett suckers rally, och att det snart kommer att falla.
2. På grund av punkt 1. är du inte bitter över att ha missat uppgången.
Citera
2009-09-01, 07:32
Medlem
MABdTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Ok, bara för att vara säker på att jag förstår dig rätt.

1. Du anser att det är ett suckers rally, och att det snart kommer att falla.
2. På grund av punkt 1. är du inte bitter över att ha missat uppgången.
Bingo!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in