Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-06, 05:10
  #1
Medlem
Hej!

Förlängde nyligen mitt 3 abonnemang till pott 399 med iphone 3g.
Citat:
Dessutom ingår fri surf i Sveriges bästa 3G-nät. 2 GB/mån ingår för 3Pott 399 och 10 GB för 3Pott 499, vid 24 mån bindning.


Jag frågade i affären när jag fick iPhonen vad som händer när man överstigit den gränsen, till svar fick jag att hastigheten skulle sänkas(?). Stämmer detta? Kommer det börja kosta 10 kr/mb då? Blev lite smått rädd när jag såg en tråd om någon som fått en räkning på 20000 kr.

HTML-kod:
http://www.tre.se/templates/MobilePage.aspx?id=37918&color=37917

Nu undrar jag också om det finns något sett att se hur mycket av mina gb jag har använt, tex via mitt3?

Har sökt men inte funnit!
__________________
Senast redigerad av fill3 2009-08-06 kl. 05:18.
Citera
2009-08-06, 06:20
  #2
Medlem
stardustrocks avatar
Jag är inte på något vis en expert (dessutom ny här - hej allihop), men jag ställde nyligen samma fråga till kundtjänst. Killen försäkrade mig om att det inte kostar extra om man gå över gränser, de stryper bara hastigheten. Ring kundtjänst och dubbelkolla dock.

Angående förbrukning tror jag du kan gå in på Mitt3 och kolla under Mina Räkningar > Detaljerat Användande. Där ska stå hur mycket Mobilsurf du använt sedan din senaste räkning. Annars tror jag iPhone också visar användande under Inställningar, men jag är inte helt säkert på vart man hittar det nånstans då jag själv inte äger en ännu.
Citera
2009-08-06, 08:04
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fill3
Nu undrar jag också om det finns något sett att se hur mycket av mina gb jag har använt, tex via mitt3?

Har sökt men inte funnit!

Mina räkningar -> Detaljerat användande -> Mobilsurf

Där får du förbrukningen totalt sedan förra räkningen samt upp delat per dag.
Citera
2009-08-06, 09:13
  #4
Medlem
DickGeneros avatar
Den nya jämförelsesidan "iphonepriser.com" säger samma sak. Strypt hastighet men ingen extra kostnad.
Citera
2009-08-06, 10:33
  #5
Medlem
Shalas avatar
Jag kan bekräfta att detta stämmer, all annan information är hörsägen och rykten!

Man debiteras ALDRIG för extra datatrafik såvida du givetvis inte befinner dig utanför riket (3's nät i Danmark undantaget)
Citera
2009-08-06, 19:40
  #6
Medlem
Lättaste sättet att se hur mycket man har kvar att surfa för är att gå till mobil.tre.se/portal med telefonens webläsare o sen klicka längst upp i listan på länken MITT3 så kommer man till en sida med saldo för hur många Gb man har kvar och hur mycket man har kvar av sin pott.

Ser ut så här på min Nokia N95 --> Mitt3


/Homie
Citera
2009-08-06, 20:17
  #7
Avstängd
https://www.flashback.org/showthread.php?t=973656
Finns utmärkt tråd med frågor rörande tre!
men som svar på din fråga så är det korrekt att dom kommer sänka hastigheten efter 2/10gb.
Dock har jag läst om ett par som det blivit fel för, men detta har givetvis åtgärdats av tre.

*edit*
Glöm dock ej att detta endast gäller i sverige ( kanske även danmark om jag inte missminner mig?)
Utomlands kommer du få betala MB-taxa, o då sticker det iväg


//jonas
__________________
Senast redigerad av xermi 2009-08-06 kl. 20:22.
Citera
2010-09-14, 21:11
  #8
Medlem
Slänger in en fråga som har lite med detta att göra.

Har 3-kontantkort och då kan man betala 90:- och få surf i 30 dagar. Ska snart fylla på för tredje gången.

Efter att min första laddning gick ut glömde jag bort att betala för 30 ytterligare dagar och pengarna rann iväg snabbt. När jag tankade på andra gången satte jag en påminnelse 30 dagar framåt.

Ska man verkligen behöva göra detta? Är ju riktigt kasst istället för att 3 skickar ett sms "Nu är ditt fria mobilsurf slut" så man kan stänga av det mobila nätverket och fylla på så snabbt man kan.
Citera
2010-09-18, 19:59
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inodlog
Slänger in en fråga som har lite med detta att göra.

Har 3-kontantkort och då kan man betala 90:- och få surf i 30 dagar. Ska snart fylla på för tredje gången.

Efter att min första laddning gick ut glömde jag bort att betala för 30 ytterligare dagar och pengarna rann iväg snabbt. När jag tankade på andra gången satte jag en påminnelse 30 dagar framåt.

Ska man verkligen behöva göra detta? Är ju riktigt kasst istället för att 3 skickar ett sms "Nu är ditt fria mobilsurf slut" så man kan stänga av det mobila nätverket och fylla på så snabbt man kan.



Har också 3 kontant och funderar på att fylla på med 30 dagar fri surf

Har några frågor:

Går det fort? dom säger ju upp till 6mb/s och efter jag annvänt 5gb så går det ner till 64mb/s
Fattar inte detta med hastigheter

Kommer man någonsin upp över gränsen dom satt på 5GB, jag fattar inte det här med gb och mb hit och dit.

Använder den till att kolla nyheter, lite appar, en hel del youtube och kolla väder och sånna saker, hemma och på jobbet använder jag wifi.

tacksam för svar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback