Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2014-02-02, 14:52
  #85
Medlem
Apple.Jacks avatar
En burk kesella och några glas mjölk gör underverk när man har svårt att somna.
Citera
2014-02-02, 14:54
  #86
Medlem
ganglere2s avatar
Brukar gå upp och dricka lite vatten el.likn. Inte bara ligga kvar i sängen.
Citera
2014-03-03, 15:32
  #87
Medlem
Ligg inte och "försök" somna, det skapar bara en massa stress och du har ändå ingen direkt kontroll över när du somnar.
Försök att slappna av och tänk trevliga tankar istället, och låt resten sköta sig självt.

Men ibland händer det ju givetvis att man ligger och slappnar av i flera timmar och blir lite frustrerad när man fortfarande inte har somnat.
I såna situationer brukar jag gå upp en stund, och stannar sen uppe ända tills jag börjar känna mig trött igen.
Sen om jag lik förbannat inte somnar under hela natten så försöker jag ändå plåga mig upp vid den tiden som jag hade bestämt från början, så att jag är ordentligt trött nästa natt istället.
Citera
2014-03-08, 18:00
  #88
Medlem
Försöker fantisera ihop en detaljerad story i huvudet, som en film. Ibland är man mer eller mindre fokuserad men kommer man på en riktigt bra story med massa idéer så tar det inte lång tid att somna
Citera
2018-10-01, 02:05
  #89
Medlem
Kan inte sova just nu så tar och kollar lite ”Kan inte sova-trådar”
Citera
2019-01-14, 04:01
  #90
Medlem
Kakormedsafts avatar
Brukar oftast ligga och visualisera olika scenarion, så somnar jag som en stock. Dock funkar det inte alltid som inatt när jag inte har sovit en blund. Annars så läser jag lite och sånt för att koppla av.
Citera
2019-01-14, 08:14
  #91
Medlem
ShouldBeFines avatar
Blundar, snöar in på att jag inte somnar tänder en bok läser är nöjd håller på att somna blir pissnödig, dags o tända bok igen. (det tar gärna 4-6 timmar ändå så nä menade inte detta som en magisk lösning.

Lyssna på white noise är ett annat tips; https://www.youtube.com/watch?v=lmKyrV-Le3k t.ex
Guidad medidation för sömn fungerar för vissa, mig sådär.

Farsan lärde mig tidigt att tänkte ut sagor, så låg där och planerade mord och massa annat men det hjälpte inte. Räkna till 1000 fick jag som tips, då märker man när man får mikrosömn iallafall vilket kan lugna ner en lite. För varje gång du tappar bort dig = du har sovit 0.X sekunder.

Man ska undvika skärmar. Stressar ögonen, du börjar tänka massa på sociala medier osv.
Haft insomina hela mitt liv, samma med farsan.
__________________
Senast redigerad av ShouldBeFine 2019-01-14 kl. 08:17.
Citera
2019-01-14, 08:18
  #92
Medlem
Jag brukar lyssna på musik eller titta på film, det funkar jättebra för jag somnar efter bara en liten stund.
Citera
2019-01-14, 08:19
  #93
Avstängd
PenisOchPungs avatar
Dra en whiskey, brukade jag göra när jag fortfarande drack.
Citera
2022-03-16, 09:31
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Runka! då vetenskap visar att kroppen slappnar av efter en orgasm.

Testade denna kl 04:50. Tack
Citera
2022-03-17, 16:08
  #95
Medlem
kompjuters avatar
Hörlurar med asmr eller någon skön true crime.
Forensic files med Peter Thomas som berättarröst är magisk, spännande samtidigt som man flyter iväg och somnar skönt.
Brukar bara använda en in-ear så man inte och ligger och trycker på den andra.
Citera
2022-03-17, 16:14
  #96
Medlem
hippilis avatar
Kan jag inte sova brukar jag gå ut i verkstaden eller peta på något av husdjuren, läsa här flashback, titta på YouTube eller elda för värmen.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback