Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-05, 11:42
  #1
Medlem
Phil.Leotardos avatar
Hade en sån där klassisk "Kan inte sova natt" Man vrider och vänder på sig och känner "Det här funkar inte!" och går upp och kollar lite tv. Känner hur tröttheten kommer tillbaka och man lägger sig i sängen för att sova lite. Förstås så somnar man ju inte och man börjar om och om igen med rullningen. Och så ligger man och försöker sova tills väckarklockan ringer och man stiger upp med ett bultande huvud och en dag som inte blir rolig.

Vad brukar ni göra? Och i denna tråd menar jag inte sånna som har sömnproblem och äter massa piller och shit för det utan stunderna då en person som har normal sömn inte kan sova.


Sätter ni er vid Flashback? Läser en bok? Har ni några tips eller tricks för att kunna somna om?
Citera
2009-08-05, 11:48
  #2
Medlem
Dicepools avatar
Bokläsning hjälper alltid. brukar ta till illiaden och odyssen när jag behöver somna fort, ibland funkar lite ljudbok också.
Citera
2009-08-05, 11:50
  #3
Medlem
DollarDudes avatar
Gör väl som du! Funkar inte sådär jätte bra kanske! :P
Citera
2009-08-05, 11:52
  #4
Medlem
Cynikers avatar
Boken!
Citera
2009-08-05, 11:59
  #5
Medlem
Gridiots avatar
Jag brukar gå upp och göra något annat, lika bra att utnyttja tiden.
Läsa någon tråkigt bok fungerar också
Citera
2009-08-05, 12:01
  #6
Medlem
Luigis avatar
Kollar på tv en stund, sen brukar det lösa sig.
Citera
2009-08-05, 12:03
  #7
Medlem
H.E.L.s avatar
Löser Soduko på mobilen. Fattade nada från början, men nu är jag en mästare. Dock drar jag alltid med mig spelet in i drömmen.
Citera
2009-08-05, 12:04
  #8
Medlem
Palestines avatar
en liten gås så är det problemet långt borta
Citera
2009-08-05, 12:05
  #9
Medlem
Halibs avatar
Envisas med att somna... fungerar dock aldrig. Blir förbannad över att det bara är ett par timmar kvar till man ska upp. Blir mer förbannad. Blir varm - kan absolut inte somna. Frågar sig själv varför man inte gick upp en stund från första början. Sedan ringer väckarklockan. Då har man lyckats få sig en ynka timmes sömn.
Citera
2009-08-05, 12:05
  #10
Medlem
Aardbegs avatar
Tar fram mobilen o spelar spel, somnar då inom 15 minuter funkar nästan varje gång
Citera
2009-08-05, 12:13
  #11
Medlem
Skäggbiffens avatar
Jag låter alltid en film köra i bakrunden på såpass låg volym att man inte hör vad folk säger men endå hör ett brus.
Det kanske skulle funka lika bra med musik men nu vet jag att det funkar med Star Trek
Citera
2009-08-05, 12:13
  #12
Medlem
inter-preters avatar
Vi har TV i sovrummet, jag vet att många "förstå-sig-påare" hävdar att man inte ska ha TV där, och det kan nog stämma för vissa personer - att själva stimulit, de visuella, själva synintrycken alltså, gör att en del får svårare att somna in framför TVn.

Men för mig funkar det utmärkt, jag kollar på film, gärna fbi-files och dylika kriminalhistorier, tills ögonen blir blytunga. Jag har inget ljud på TVn då, för sambon som snusar och sover gott vill jag inte väcka upp!

Likaså en bra bok - funkar klockrent. Men det ska vara en bra bok, så man glömmer av sig, glömmer bort stressen och känslor av typen: herregud-klockan-är-XX:xx-nu-så-nu-måste-jag-bara-somna-
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback