Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-05, 09:28
  #1
Medlem
http://www.gt.se/nyheter/1.1661456/1...essiv-kamphund

Ngn som vet mer om detta, vems hund?
Citera
2009-08-05, 09:31
  #2
Medlem
Swe__rockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson-Persson
http://www.gt.se/nyheter/1.1661456/1...essiv-kamphund

Ngn som vet mer om detta, vems hund?

Amstaff är ingen kamphund. PUNKT.
Citera
2009-08-05, 09:37
  #3
Medlem
cheringens avatar
Å andra sidan...

Citat: Enligt ett vittne är hunden av rasen Amstaff.

Undrar hur kunnig det vittnet är, förmodligen ngn som inte skulle se skillnad på en Am.Staff och en bajrack.
Citera
2009-08-05, 09:39
  #4
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe__rocker
Amstaff är ingen kamphund. PUNKT.

Alla kraftigare hundar kan bli kamphundar beroende på ägaren. Och en amstaff är klart i farozonen med fel ägare.
__________________
Senast redigerad av jackflash 2009-08-05 kl. 09:43.
Citera
2009-08-05, 10:09
  #5
Medlem
platyzmas avatar
Tynnered eller?
Citera
2009-08-05, 10:20
  #6
Medlem
across avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Tynnered eller?
Ja, GP säger Tynnered: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=509620

Det är väl inte direkt första gången det händer där ute..
Citera
2009-08-05, 10:59
  #7
Avstängd
hissknapps avatar
Samma vanliga jävliga daltande med hundar.

Citat:
Hunden är förd till en hundgård i väntan på beslut om framtiden.
- Kan ägaren och hunden inte uppföra sig socialt kan det bli så att hunden avlivas, säger Stefan Gustafsson.

Skjut för fanden hunden direkt och häng den i ett träd för avskräckning.
Tacka vet jag Wien, där var det munkorg som gällde både på spårvagnar och parker.
Citera
2009-08-05, 12:52
  #8
Medlem
jag har själv en "kamphund" och jag fattar inte hur jävla svårt det ska vara att hålla koll på hunden sin. Sånna här jävla nötter ger alla oss andra hundägare dåligt rykte.
Jag ställer upp på licensinförande på ALLA hundraser.
En simpel check där dom avgör om man uppfyller vissa kriterier att ha hund.

Om en hund attackerar en annan människa ska självklart hunden avlivas omedelbart, samtidigt som ägaren ska få ordentliga reprisalier och hundförbud.
Tragiskt att vissa hundar hamnar i fel händer, det är en så ofattbart smart och kärleksfull hund i grund och botten.
Citera
2009-08-05, 13:49
  #9
Medlem
online_alwayss avatar
japp och varre blir det. jag alskar hundar, men det ar personerna som haller i kopplet jag ar radd for
Citera
2009-08-06, 01:14
  #10
Medlem
amstaff och Rottweiler har potientalen liksom dogo argentino och andra kamphundar att bli aggressiva,drar till sig en ägargrupp som ofta skiter i skolan och inte har så starkt fäste på arbetsmarkanden heller,ägarna kan ofta inte ta hand om sig själva och inte heller hundarna,förbjud hundraserna!!
Citera
2009-08-06, 01:19
  #11
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pröpper
amstaff och Rottweiler har potientalen liksom dogo argentino och andra kamphundar att bli aggressiva,drar till sig en ägargrupp som ofta skiter i skolan och inte har så starkt fäste på arbetsmarkanden heller,ägarna kan ofta inte ta hand om sig själva och inte heller hundarna,förbjud hundraserna!!

dom två senaste incidenterna med allvarliga skador och i ena fallet där man fick lappa ihop ett barn efter en grymt vansinnig attak och i det andra fallet dog den hund som vart attakerad.. Vilken ras angrep tror du? schäfer! Är det måne en kamphund numera med alltså? tillsammans med alla andra galna labradorer som leder bettligan!!!!!!
Citera
2009-08-06, 15:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pröpper
amstaff och Rottweiler har potientalen liksom dogo argentino och andra kamphundar att bli aggressiva,drar till sig en ägargrupp som ofta skiter i skolan och inte har så starkt fäste på arbetsmarkanden heller,ägarna kan ofta inte ta hand om sig själva och inte heller hundarna,förbjud hundraserna!!

Ja för golden, schäffer, tax, mops, labrador har absolut inte "potientalen" (bra stavat) att bli aggressiva? Nu spelar du bara jävligt dum

Sen undrar jag, om vissa ägare inte kan ta hand om en hund, ska då hunrasen förbjudas? Det är väl dessa ägare isf som ska förbjudas att äga sånna hundar?

Detsamma som att unga människor ska förbjudas för dessa har intresse att skaffa sportbilar/sportmotorcycklar vilket resulterar i bra mycket större skador än vad hundar gör?
__________________
Senast redigerad av crassappeal 2009-08-06 kl. 15:58.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback