2009-08-04, 22:06
Bannlyst
Hallå. Jag använder gamla hederliga Windows XP professional.
Jag har nyss formaterat om min dator och grafikdrivrutiner fattas.
Problemet är då att klantig som jag är, vet jag inte eller snarare kommer inte ihåg vilket grafikkort jag har, modellen eller sorten dvs.
Har ett G-Force vet jag, ganska gammalt fast det duger. Mycket mer vet jag inte.
Jag prövade att tanka någon random-drivrutin från nVIDIA, men jag fick bara en varning att jag hade fel grafikkort för drivrutinen.
Prövade att söka på nVIDIA om vilka drivrutiner jag behöver för datorn, fast den hittade ingenting.

Är det möjligt att ta reda på vilket grafikkort jag har utan att behöva öppna datorn?
Tack på förhand.
Citera
2009-08-04, 22:09
Medlem
sommarlovs avatar
Du kanske kan tala om vad du har för dator?
Citera
2009-08-04, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Du kanske kan tala om vad du har för dator?

Jo, jag kom på det nu. Har en vanlig märkesdator, HP.
Var inne på deras hemsida och kikade, där fick jag reda på hur jag kunde ta reda på vilket märke jag har till datorn (vet jag märket, har dom rätta drivrutinerna för mig också.), det skulle tydligen finnas en "lapp", fastklistrad på datorn med märkesnamn och typ.
Hittade bara vad mitt märke är, vilket jag redan visste. Så det var inte till mycket hjälp.
Citera
2009-08-04, 22:14
Medlem
annars kan man väl ladda ner nåt program som everest som tar reda på sånt
Citera
2009-08-04, 22:20
Medlem
som sagt, med http://www.softpedia.com/get/System/...-Edition.shtml kan du hitta det du söker
Citera
2009-08-04, 22:23
Medlem
sommarlovs avatar
Om du har en HP, leta upp servicetagen, skriv in den på deras hemsida, ladda ner driverna som visas.
Citera
2009-08-04, 22:37
Bannlyst
Mjo, jag hittade ju ingen information där, dock tankade jag Everest och fick reda på att jag hade Radeon, tydligen
Citera
2009-08-04, 23:10
Medlem
Enhetshanteraren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här