Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-04, 21:52
  #1
Medlem
Hej allihopa!
Jo det är så att ofta när jag ska sova (värst är det när jag är full/övertrött) att jag vaknar av mig själv av att jag gör konstiga ljud, nästan som om att jag pratar i sömnen. Det kan låta typ "ÖÖÖÖÖÖÖÖÖH" eller nåt, låter typ som en dövfödd/retarderad människa :/ Har flera gånger vaknat mitt i natten av samma sak. Det stör mig ganska mycket och de nätter man inte sover ensam är det jävligt pinsamt faktiskt
Är det någon som vet vad det beror på? Kan det vara dålig dygnsrytm eller något problem med halsen eller så? Sökte runt och kunde inte hitta någon annan med samma problem
Citera
2009-08-04, 22:00
  #2
Medlem
Ringeplings avatar
Det är nog inte så ovanligt som du tror, min sambo biter i sömnen så det hörs riktigt högt! och min systers kille skriker i sömne ibland utan att han kommer ihåg det sen när han vaknar.

har hört att det oftast beror på psykiska saker faktiskt, som stress eller oro t.ex.
Citera
2009-08-04, 22:06
  #3
Medlem
KryddAs avatar
Börja knapra benso så kommer problemet vara borta illa kvickt, kanske.
Citera
2009-08-04, 23:48
  #4
Medlem
Jag gör samma sak lite då och då.. Har dock aldrig störts av det, eller reflekterat över någon eventuell gemensam nämnare vid tillfällena som kan ha utlöst det. Kan inte påstå att jag någonsin känt mig särskilt stressad, så jag tvivlar på att det är det. Iallafall i mitt fall


Precis när jag läste den här tråden så gav min flickvän ifrån sig ett ljudlig "uuuääääh" i sömnen
Citera
2009-08-11, 21:35
  #5
Medlem
kqrs avatar
Har en kompis som piper i sömnen. Så kan det gå.
Citera
2009-08-12, 11:39
  #6
Medlem
Sunhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simun
"ÖÖÖÖÖÖÖÖÖH"

Citera
2009-11-10, 09:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simun
Hej allihopa!
Jo det är så att ofta när jag ska sova (värst är det när jag är full/övertrött) att jag vaknar av mig själv av att jag gör konstiga ljud, nästan som om att jag pratar i sömnen. Det kan låta typ "ÖÖÖÖÖÖÖÖÖH" eller nåt, låter typ som en dövfödd/retarderad människa :/

Jag har samma problem och har hållt folk som sovit över vakna en hel natt (de vågade inte säga till av någon anledning). Har även hänt att jag vaknat själv av det..
Citera
2009-11-10, 16:51
  #8
Medlem
Molags avatar
De är hur normalt som helst, liknar att prata i sömnen. dock är dina ord kanske inte så tydliga
Citera
2009-11-10, 17:06
  #9
Medlem
Krafses avatar
Nu vet jag inte om jag ligger och skriker i sömnen eller så, eftersom jag faktiskt sover, men jag har vaknat av det några gånger. Det brukar oftast vara när en mardröm blir för jobbig. Oftast är det spindlar som skrämmer mig och då kan jag krysta ut något som oftast låter "uuuäähh näääee!!!". Sjukt pinsamt.
Man ligger där sen och funderar på om någon hörde det och vad de skulle tro då.

Utöver det så har jag vaknat av mitt eget skrattande ett par gånger, också brukar jag enligt andra prata i sömnen om olika saker. Det är dock bara ett fåtal gånger, eller kanske bara en gång nu när jag tänker på det, som någon har bekräftat det.
Citera
2009-12-26, 13:30
  #10
Medlem
MegaBrains avatar
Jag har ibland vaknat av att jag gastar till som en råbock. Då undrar jag vad folk som eventuellt hörde mig tänker om det.
Citera
2009-12-26, 14:39
  #11
Medlem
Ohrly?s avatar
Mitt ex gjorde samma sak Det var både läten som lät rent retarderade typ, "ÖÖÖÖHHH" men för det mesta pipljud, lät fan som att någon hade ställt in en backande lastbil i sovrummet ibland.
Det stör dock inte henne då hon aldrig kommer ihåg/hör det själv
Citera
2009-12-26, 21:46
  #12
Medlem
Jag ligger och smackar med munnen när jag sover. Det resulterar i att jag kan vakna flera gånger på nätterna av att jag skittorr i munnen. Mina polare går bananas på mig när dom sover hos mig ;D Jag har även fått höra att jag ligger och liksom gnisslar med tänderna i sömnen. Dvs kniper igen käken och sen rör på underkäken så att det gnisslar om tänderna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback