Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-08-04, 18:37
  #1
Medlem
johnny houstons avatar
hallå

jag installerade precis SP 2 vilket verka gå bra tills jag skulle spela lite musik. winamp går att öppna men låtarna spelas ej plus att ljudet inte fungerar från något program. detta är väldigt irriterande?
är det någon som vet vad detta kan var och hur det kan åtgärdas...
varför lyckas microsoft alltid förstör sin egen produkt???
Citera
2009-08-04, 18:43
  #2
Medlem
SP2 vadå?

Vista?
XP?
NT4 ?
Server 2003?
Citera
2009-08-04, 20:03
  #3
Medlem
johnny houstons avatar
service pack 2 för windows vista
Citera
2009-08-05, 00:57
  #4
Medlem
johnny houstons avatar
jag har provat att ominstallera drivrutinerna men ljudet och winamp funkar fortfarande inte
Citera
2009-09-25, 13:21
  #5
Medlem
Gammgubbens avatar
Jag har prescis samma problem och bumpar därför tråden lite.
Citera
2009-09-25, 15:10
  #6
Medlem
Gissningsvis fungerade ljudet hos er innan ni lade in SP2, och ni har en OEM-datortex från Acer/HP/Dell?

Oavsett, börja med att kontrollera i enhetshanteraren om enheten är installerad och fungerar. Om inte tanka ned drivrutiner från er tillverkares hemsida, alternativt ring dem.
Citera
2009-09-25, 15:17
  #7
Medlem
kan även tipsa om att man ibland kan få ganska klara besked genom att använda dxdiag eftersom den även kan kontrollera ditt ljud.
kolla på fliken ljud om något problem listas där.
Sitter inte på vista för tillfället så jag kan inte kolla detta, men tror det ska finnas någon typ av test där för att se hur enheten fungerar.
Citera
2009-09-25, 16:24
  #8
Medlem
Gammgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Gissningsvis fungerade ljudet hos er innan ni lade in SP2, och ni har en OEM-datortex från Acer/HP/Dell?

Oavsett, börja med att kontrollera i enhetshanteraren om enheten är installerad och fungerar. Om inte tanka ned drivrutiner från er tillverkares hemsida, alternativt ring dem.

1) Ja, funkade innan. Dator: Acer/eMachines E520.

2) Enhetshanteraren > Problem solved

Tack! Fredagen är räddad. Nu kan jag öla till Spotify.

Håller med johnny houston; "varför lyckas microsoft alltid förstöra sin egen produkt???"

PS. Har tidigare mailat Microsofts support men ännu inte fått något svar.
Flashbacks "support": avklarat inom nån timme! Tack som fan!
__________________
Senast redigerad av Gammgubben 2009-09-25 kl. 16:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback