Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-30, 09:20
  #42769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judensau
Du borde söka jobb på teaterskola. Du kan verkligen sätta igång känslor.

Jag vet att Mats är oskyldig. Men även jag drogs med i ditt inlägg, så bra är du.

En ung kvinna är död. Hon blir inte mindre död för ni svartmålar Mats som gärningsman.

Jag hade personligen ALDRIG, inte ens på flashback uttalat mig om folks skuld hit eller dit utan att vara 100% säker. Det var inte domarna, det är inte ni.

Vi kan uttala oss om de handlingar som finns, men vi står inte över lagen någon av oss.

Den enda anledning till att Mats inte kunde fällas för mordet på Linda var att det inte gick att fastställa till 100% om hon dött en onaturlig död. Men i övrigt var domarna övertygade. De kunde fälla honom för brott mot griftefrid, vilket de gjorde. Mats är med andra ord inte oskyldig.
Citera
2017-03-30, 10:43
  #42770
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judensau
En ung kvinna är död. Hon blir inte mindre död för ni svartmålar Mats som gärningsman.
Jag hade personligen ALDRIG, inte ens på flashback uttalat mig om folks skuld hit eller dit utan att vara 100% säker.
Vi kan uttala oss om de handlingar som finns, men vi står inte över lagen någon av oss.

Jaså inte Judensau! Du tycks göra det. Du skuldbelägger bl.a. Lindas bröder. FY!

Ger dig ett offentligt svar på det PM du skickade till mig igår.

Ditt PM: ”Jag lovar att jag har rätt. Låt mig bevisa det. Om det visar sig att det är kineser så är du skyldig Mats och mig en middag ute.

Du är vilseledd. Jag förstår dig. Men, jag ska göra allt för sanningen i denna historia. I mpnga fall får man aldrig ett konkret svar, jag ska göra allt för att vi ska få det.

Ingen mening att käbbla om vem gärningsmannen är. Jag är inte det minsta sur på er som tror sig veta att det är Mats. Men jag bär på information och erfarenheter ingen av er andra gör, med lite tur kan det lösa denna trista historia om en ung kvinna som miste sitt liv.”

MItt svar: Fantisera inte! Bevisa du, men lämna din information och dina erfarenheter till polisen, tack!
Citera
2017-03-30, 21:36
  #42771
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judensau
Du borde söka jobb på teaterskola. Du kan verkligen sätta igång känslor.

Jag vet att Mats är oskyldig. Men även jag drogs med i ditt inlägg, så bra är du.

En ung kvinna är död. Hon blir inte mindre död för ni svartmålar Mats som gärningsman.

Jag hade personligen ALDRIG, inte ens på flashback uttalat mig om folks skuld hit eller dit utan att vara 100% säker. Det var inte domarna, det är inte ni.

Vi kan uttala oss om de handlingar som finns, men vi står inte över lagen någon av oss.

Känslor, ja. Har du funderat över hur de anhöriga till offret Linda känner? Har du funderat över att kräket till mördare vägrat att erkänna, ta sitt straff och berätta om hur mordet gick till? Har du funderat över hur Lindas son mår som får växa upp med vetskapen att hans mor blev mördad? Inte få något svar på om mordet skedde i "stundens hetta" eller om det var planerat. Om Linda led eller om livet rann ut "snabbt". Ofta brukar det lindra sorgearbetet att åtminstone få ett svar och försöka gå vidare i livet.

Jag funderar däremot på varför du har registrerat dig först 2016 och endast haft inlägg i detta ämne, då Linda faktiskt avled 2009. Väldigt lång tid du har väntat med att höra av dig, om du nu har något vettigt att säga, vilket tyvärr verkar vara 0.

Jag föreslår att du läser fup, jag har den på CD-skiva. Skicka pm till mig med ditt namn och adress så kan du få låna den till påseende. Jag tror verkligen du bör läsa den så du inser det vi alla andra vet och har förstått. Jag ska absolut inte avslöja ditt riktiga namn i tråden
Citera
2017-03-30, 21:40
  #42772
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Jaså inte Judensau! Du tycks göra det. Du skuldbelägger bl.a. Lindas bröder. FY!

Ger dig ett offentligt svar på det PM du skickade till mig igår.

Ditt PM: ”Jag lovar att jag har rätt. Låt mig bevisa det. Om det visar sig att det är kineser så är du skyldig Mats och mig en middag ute.

Du är vilseledd. Jag förstår dig. Men, jag ska göra allt för sanningen i denna historia. I mpnga fall får man aldrig ett konkret svar, jag ska göra allt för att vi ska få det.

Ingen mening att käbbla om vem gärningsmannen är. Jag är inte det minsta sur på er som tror sig veta att det är Mats. Men jag bär på information och erfarenheter ingen av er andra gör, med lite tur kan det lösa denna trista historia om en ung kvinna som miste sitt liv.”

MItt svar: Fantisera inte! Bevisa du, men lämna din information och dina erfarenheter till polisen, tack!

Det är oförskämt, grymt och sinnessjukt av Judensau, att skicka sådana här PM till dig som varit en extramamma till Linda.
__________________
Senast redigerad av mercy 2017-03-30 kl. 22:17.
Citera
2017-03-31, 02:39
  #42773
Avstängd
Dirrtyfingerss avatar
Jag gillar klarsyn till 100% och när jag såg att hon skrev i den här tråden så trodde jag att Mats Alm
Hade åkt på stryk eller tagit sitt liv. Nu var så inte fallet.

Mördaren är den han är här är ett klipp som jag fann på en sekund jag tycker att man ska dra ner på ljudet till noll för musiken är trevlig och historien är rena natta.

Rätt gubbe sitter. https://www.youtube.com/watch?v=urpKqtDwB2g

Han är nog ute före han är 50år så är vår rättsväsende.
Citera
2017-03-31, 02:50
  #42774
Medlem
Dessa kinespåståendena hade funkat idag men inte 2009.
Idag hade ingen reagerat på att det sprang runt ett par manliga kineser i Falun eftersom enkel afghan pojkar ser förvillande lika ut för ett otränat öga.
2009 var dock kineserna lätträknade i Falun ( bodde där själv då och rannsakade mitt inre om jag sett någon kinesiska när Linda försvann ).

Att två räkbärande kineser skulle kunna snoka runt vid Mats lägenhet osedda är omöjligt eftersom kidnappningen även skedde när det var ljust om jag minns rätt.
Citera
2017-03-31, 08:50
  #42775
Medlem
"
Rätt gubbe sitter. https://www.youtube.com/watch?v=urpKqtDwB2g

Han är nog ute före han är 50år så är vår rättsväsende. "

Eh...han blev aldrig dömd för mord, bara för brott mot griftefrid (18 månader?), och är ute sedan mycket länge.
Citera
2017-03-31, 19:27
  #42776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Den dagen pappa Alm lämnar jordelivet, den dagen kan Mats Alm berätta sanningen inte förr. Det är min uppfattning men jag hoppas jag har fel och han berättar tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
När Lars lämnar jordelivet har Mats ingen beskyddare längre. Då är Mats körd med alla sina lögner.

Ja, inte bara mister Mats sin beskyddare, utan blir även av med den han mest av alla tycker sig behöva bevisa sig god och rätt för.

Det finns också en chans att han super sig riktigt full nån gång och bekänner (om än med någon
'bra' bortförklaring) för den som befinner sig närmast i baren ...
Citera
2017-04-01, 08:07
  #42777
Medlem
Judensaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Vad tror du anledningen är till att Mats aldrig besökt Lindas grav? Ingen av de som skulle bli hennes blivande svärföräldrar har heller besökt graven. Varför ville inte Mats att hans älskade skulle begravas där han bodde så han enkelt kunde gå och besöka sin älskades grav? Skickade han ens blommor till Lindas begravning?

Och nej, det fanns inga kineser eller ens droger och räkor. Mats var en sådan dålig skådis så ingen köpte hans historier och han gjorde bort sig totalt i TV med sina krokodiltårar.

Vilken agg du skriver med pastakrydda! Det kommer en dag när ni alla förstår hur det ligger till. Den dagen kommer allas liv förändras. Jag tror denna historia kommer rullas upp förr eller senare. Hade jag varit med om samma saker som Mats hade jag haft svårt att besöka graven. Mats borde skriva en bok "oskyldigt misstänkt" som säkert skulle sälja som smör. Vi har en enträgen triad, vi har ond bråd död och så Mats som i allt detta håller huvudet kallt.
Citera
2017-04-01, 09:06
  #42778
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judensau
Vilken agg du skriver med pastakrydda! Det kommer en dag när ni alla förstår hur det ligger till. Den dagen kommer allas liv förändras. Jag tror denna historia kommer rullas upp förr eller senare. Hade jag varit med om samma saker som Mats hade jag haft svårt att besöka graven. Mats borde skriva en bok "oskyldigt misstänkt" som säkert skulle sälja som smör. Vi har en enträgen triad, vi har ond bråd död och så Mats som i allt detta håller huvudet kallt.

Nej jag skriver inte med agg. Jag skriver med sunt förnuft, medan du skriver sagor.
Men ingenstans bemöter du egentligen det jag frågar?

Javisst håller han huvudet kallt. Än så länge. Men det kommer en dag då Mats liv raseras och han äntligen vågar tala ut, utan att vara rädd att skämma ut sig inför sin far.

Vi har en slarver som aldrig behövt ta konsekvenser för sitt handlande.
Vi har en far som "mörkar" sonens misstag gång på gång
Vi har en dålig skådespelare som skrikgråter i TV och skrattar när han ska redogöra för en påstådd kidnappning av honom av män som ( om dom fanns på riktigt ) borde skrämt skiten ur honom. Det borde vara skrämmande att "återspegla" och minnas ( om det var på riktigt ) och ingenting att skratta åt.

Vi har en stackars ung kvinna som kom till Sverige i hopp om en ljus framtid med en man som skulle älska henne. Istället mötte hon Mats Döden Alm.
Citera
2017-04-01, 09:33
  #42779
Medlem
Judensaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej jag skriver inte med agg. Jag skriver med sunt förnuft, medan du skriver sagor.
Men ingenstans bemöter du egentligen det jag frågar?

Javisst håller han huvudet kallt. Än så länge. Men det kommer en dag då Mats liv raseras och han äntligen vågar tala ut, utan att vara rädd att skämma ut sig inför sin far.

Vi har en slarver som aldrig behövt ta konsekvenser för sitt handlande.
Vi har en far som "mörkar" sonens misstag gång på gång
Vi har en dålig skådespelare som skrikgråter i TV och skrattar när han ska redogöra för en påstådd kidnappning av honom av män som ( om dom fanns på riktigt ) borde skrämt skiten ur honom. Det borde vara skrämmande att "återspegla" och minnas ( om det var på riktigt ) och ingenting att skratta åt.

Vi har en stackars ung kvinna som kom till Sverige i hopp om en ljus framtid med en man som skulle älska henne. Istället mötte hon Mats Döden Alm.


Inte ett öga torrt på Internet när du skriver. Icke tu tal om detta. Pastakrydda lever i en liten bubbla som hon inte kan ta sig ur. Mats var "framad", det betyder att triaden ville att det skulle se ut som det var Mats. Där har vi själva knäckfrågan.

Han kanske var slarvig, men de flesta slarviga mördar inte. Hans far beter sig korrekt, inom familjen så skyddar man varann (blod är tjockare än vatten). Jag tror helt enkelt Mats mådde dåligt av den uppkomna situationen därav de märkliga framträdandena. Han är ett hygglo, en hygglig kille som var på rätt plats på fel tid. Rätt plats på rätt tif. Fel plats på fel tid. Fel plats på rätt tid. De nålade honom. Nu sitter det ett gäng kineser och skrattar. Jävla svin.
Citera
2017-04-01, 10:08
  #42780
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judensau
Inte ett öga torrt på Internet när du skriver. Icke tu tal om detta. Pastakrydda lever i en liten bubbla som hon inte kan ta sig ur. Mats var "framad", det betyder att triaden ville att det skulle se ut som det var Mats. Där har vi själva knäckfrågan.

Han kanske var slarvig, men de flesta slarviga mördar inte. Hans far beter sig korrekt, inom familjen så skyddar man varann (blod är tjockare än vatten). Jag tror helt enkelt Mats mådde dåligt av den uppkomna situationen därav de märkliga framträdandena. Han är ett hygglo, en hygglig kille som var på rätt plats på fel tid. Rätt plats på rätt tif. Fel plats på fel tid. Fel plats på rätt tid. De nålade honom. Nu sitter det ett gäng kineser och skrattar. Jävla svin.

1 Varför mördar triaden LC?

2. Varför dröjer det sju veckor innan de låter Mats Alm hitta LC?

3. Varför har triaden inte gjort något för att driva in den s.k. skulden?.

4. Varför sände Mats Alm ett SMS till en kompis från Åselby den 1/8 kl. 19:59?

5. När triaden inte får några pengar så varför inte låta Mats Alm "begå självmord med avskedsbrev"?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback