Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-09, 09:06
  #565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterflasher
Ärret Harry har i pannan är ett av voldemorts horcrux och det vet inte voldemort om så när han slänger iväg avada kedavra formeln mot Harry så förstör han det och då dör väl Harry lite smått det är därför han är uppe i den ljusa stationen så tror jag det är iallafall nån får rätta mig om jag har fel

Nu är jag ingen Harry Potter expert och jag har inte läst böckerna men från vad jag har sett i filmerna så är orsaken till att Harry inte dör att The Master Wand som Voldemort har inte tillhör honom (är inte dens mästare)(den tillhör Malfoy som avväpnade Dumbledore) och därför så dör inte Harry, återuppståndelse stenen slänger han ju på marken precis innan han går för att möta Voldemort.
Citera
2014-04-09, 15:55
  #566
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Jag har för mig att Harry misstänker det, men inget de lägger fokus på.
dumbledore vet om det, harry får det förklarat för sig när han tar snapes tårar och kollar på hans minnen
Citera
2014-04-10, 22:02
  #567
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Jag har för mig att Harry misstänker det, men inget de lägger fokus på.

Citat:
Ursprungligen postat av pozie
dumbledore vet om det, harry får det förklarat för sig när han tar snapes tårar och kollar på hans minnen


Exakt, harry säger ju att han misstänker det och dumbledore vet. MEN när voldemort var liten så pratade han om att göra 7 st horcruxes och eftersom det 7:e som är harry är oavsiktligt så känns det fel. Men det här är ju filmen som sagt, det är nog förklarat i böckerna. Läste den sista när den kom ut precis så det var ju ett par år sen.
Citera
2014-04-20, 00:36
  #568
Medlem
HAZARD17s avatar
Jahapp, då har man sett denna film då och som vanligt blir man förälskad i den snygga tjejen, Hermione blev offer denna gång . Schysst film annars
Citera
2014-07-25, 22:16
  #569
Medlem
JustZlatans avatar
De senaste dagarna har jag sett alla Harry Potter filmer för första gången och jag säger bara WOW! Harry Potter är mycket bättre än Sagan Om Ringen.
Citera
2015-06-09, 06:54
  #570
Medlem
Adelaides avatar
Första filmen i delen hade de lika gärna kunnat skita i. Skräpfilm enligt mig, väldigt seg och inget intressant händer.

Andra filmen i delen var dock sjukt bra!
Citera
2018-11-06, 20:04
  #571
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Första filmen i delen hade de lika gärna kunnat skita i. Skräpfilm enligt mig, väldigt seg och inget intressant händer.

Andra filmen i delen var dock sjukt bra!
Håller inte med båda delarna är fantastiska, jag ser första delen igen, den är intressant och spännande. Sedan händer ju en del saker mot slutet av filmen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback