2009-08-04, 00:05
Medlem
_Jago_s avatar
Sitter och lyssnar på t.ex. spotify med mina högst mediokra hörlurar inkopplade i datorn. Tycker ljudet blir jävligt lågt, trots att jag satt volymen på max både i spotify och även den lilla kontrollpanelen för ljudet.

Kopplar jag in högtalare (som man kan höja och sänka på) blir ljudet jävligt bra och högt. Får därför dra slutsatsen att det är hörlurarna det är fel på.

Går det att höja ljudet ändå?
Citera
2009-08-04, 09:50
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Sitter och lyssnar på t.ex. spotify med mina högst mediokra hörlurar inkopplade i datorn. Tycker ljudet blir jävligt lågt, trots att jag satt volymen på max både i spotify och även den lilla kontrollpanelen för ljudet.

Kopplar jag in högtalare (som man kan höja och sänka på) blir ljudet jävligt bra och högt. Får därför dra slutsatsen att det är hörlurarna det är fel på.

Går det att höja ljudet ändå?

Testa koppla hörlurarna i en vanlig stereo - låter det bra där borde lurarna vara ok. När du ändrar volymen på datorn tänk på det är två reglage som påverkar ljudet: Master och Wave (hade du spelat CD hade det varit Master och CD). Står Wave långt nere kommer ljudet vara tyst i lurarna. En förstärkare kan förstärka det men hörlurar har ju ingen och därav det låga ljudet.
Citera
2009-08-04, 11:18
Medlem
stylewalkers avatar
Vad är det för lurar? Har de hög impedans är de tungdrivna och burken kanske inte orkar driva dom tillräckligt.
Citera
2009-08-04, 12:44
Bannlyst
Kontrollpanelen > Maskinvara och ljud > justera ljudvolym ?
Citera
2013-11-08, 10:22
Medlem
GeneralPoops avatar
Du har inget volymreglage på hörlurarna nånstans då?

De flesta man köper till datorer brukar ju ha en volymknapp även där, nånstans på sladden. Speciellt om det är ett headset eller liknande där du till exempel kan stänga av mikrofonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in