Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-11-20, 00:31
  #181
Avstängd
severianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavyrocker
Det hela liknar ju en cirkus alla skyller på alla o inget nytt händer utom då det här med den så kallade kapningen som ju var lite små kul att läsa om då det inte var en själv som vart drabbad, alltid roligare då grannen slår sig på tummen än då man gör det själv.

Men visst liknar det hela det som hände för några år sedan då den jag nämnde var i farten även då var alla instanser inblandade och anmälningar och beskyllningar åt bägge håll. Och sidor med inlägg försvann även då om dom var kapade vet jag ju inte men liv blev det då i alla fall.

Den som ( om nu sidorna har kapats) mixtrat med sidorna verkar ju ha följt den taktik som användes då.

Synd för det blir ju liksom bara bensin på elden och risk för flera vansinnes dåd.
Känner du inte lite olust när sådant här händer för du står ju i skott gluggen så att säga. Och du är ju som sagt misstänkt för eller rättare sagt dom skyller ju på dig för inblandning i kapningen.

Klart att du skall trycka på om bomben hos polisen . Konstigt om dom bara skall lägga ner då man fått en bömb i lådan .


Njae - så här ligger det till. B-G har ju sedan länge haft ett par uthängningssidor där bl.a jag ventileras och hängs ut. Jag gjorde en abuseanmälan och sidorna togs bort av egensajt.se Sedan tyckte jag det var lite humoristiskt att öppna en egensajt med samma namn som en av de bortplockade och allt det där vet B-G om men han fejkar vidare och den han anklagar för kapningen av gästboken är ju som jag förstår någon från mariannelund med telia som internetserver så jag känner mig inte särszkilt utpekad där. Sedan har man ju alltid trott att jag på något sätt styr en hel armé och så är det ju inte riktigt - jag har aldrig tillhört någon av de där grupperna och aldrig låtit mig syltas in med någon egentligen så..det är ju ingen som har hållhake på mig och många andra har varit lite för involverade innan så jag misstänker att de är rädda för att yttra sig för att själva få stå till svars...folk har fått betalt på olika vis alltså och då blir det ju lite svårt att i efterhand anklaga andra för att vara bedragare...

Det är väl det som gör mig så farlig antar jag - jag är "ren", har aldrig låtit mig lånas till något, inte gått i allians med någon, bara kört mitt eget race och det tror jag kan uppfattas som väldigt hotfullt för människor som är vana vid att kunna muta andra på olika vis och därmed binda upp dem.

Och jag kan ju inte backa nu - hur skulle jag kunna göra det? Jag vet att jag har rätt och att de har fel och då kan man ju inte låtsas något annat? Sedan är det ju inte så mycket jag kan göra åt dem heller, det är jag klart medveten om, men jag är ju intresserad av att peka på fenomenet som sådant med rättshaverister som utnyttjar systemen, om terror på nätet, om yttrandefrihetsfrågor etc och jag tycker nog ändå att jag haft en viss framgång även om det kostat en del. det som hänt mig är ju trots allt bara ett exempel på några av de problem vi har idag.

Och några jämförelser mellan det som hänt mig och snurren kring Yakida (JK har ett beslut på sin sida om den affären) kan man nog inte egentligen göra om man har historien. det här är ju inte en historia mellan mig och någon/några andra. STB hade häromåret över 200 anmälningar emot sig från f.d medlemmar så jag har bara fått den obekväma rollen som frontfigur. För de som hängt med sedan starten 2006 finns det ingen tvekan om vad som hänt eller om vem som talar sanning, men många är rädda - de har lämnat ifrån sig privata papper som de inte fått tillbaka, men som används emot dem, man har skrivit på fullmakter o.s.v. så...nej...det finns väldigt många som vet att det inte handlar om ord mot ord eller om någon liten privat vendetta.
__________________
Senast redigerad av severiano 2009-11-20 kl. 00:48.
Citera
2009-11-20, 00:57
  #182
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
STB hade häromåret över 200 anmälningar emot sig från f.d medlemmar så jag har bara fått den obekväma rollen som frontfigur. För de som hängt med sedan starten 2006 finns det ingen tvekan om vad som hänt eller om vem som talar sanning, men många är rädda - de har lämnat ifrån sig privata papper som de inte fått tillbaka, men som används emot dem, man har skrivit på fullmakter o.s.v. så...nej...det finns väldigt många som vet att det inte handlar om ord mot ord eller om någon liten privat vendetta.

Jag tycker att du är jävligt strong som står för din sak!
Citera
2009-11-20, 01:09
  #183
Avstängd
severianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Jag tycker att du är jävligt strong som står för din sak!

Tack - det tycker faktiskt jag själv också Korkad men strong...
Citera
2009-11-21, 13:59
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Tack - det tycker faktiskt jag själv också Korkad men strong...


Ja du det kan man nog hålla med om .

Hoppas du tycker att det varit värt allt elände när du senare i livet summerar i hop det som hänt. Bla den där bomben.

Kan ju inte vara roligt att leva sitt liv bakom en data skärm jag menar du är ju fortfarande ung och har många år framför dig. Livet har ju rätt så mycket att erbjuda om man ger det en chans . Ge dig själv chansen att komma ut i verkligheten lite också . Det blir ju lätt så att man lever mera för striden än för resultatet.

Köp dig den där katten eller en hund så att du kommer ut lite i den friska luften och träffar riktiga människor och inte bara oss dårar som sitter på nätet och anser oss veta och kunna allt.

Förändring sker genom att man engagerar sig där man har en chans att påverka mera direkt tex politiskt. Även om det går trögt som sirap i kyla.


Hoppas du får se resultat vad gäller den där attrappen.
Citera
2009-11-21, 15:05
  #185
Avstängd
severianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavyrocker
Ja du det kan man nog hålla med om .

Hoppas du tycker att det varit värt allt elände när du senare i livet summerar i hop det som hänt. Bla den där bomben.

Kan ju inte vara roligt att leva sitt liv bakom en data skärm jag menar du är ju fortfarande ung och har många år framför dig. Livet har ju rätt så mycket att erbjuda om man ger det en chans . Ge dig själv chansen att komma ut i verkligheten lite också . Det blir ju lätt så att man lever mera för striden än för resultatet.

Köp dig den där katten eller en hund så att du kommer ut lite i den friska luften och träffar riktiga människor och inte bara oss dårar som sitter på nätet och anser oss veta och kunna allt.

Förändring sker genom att man engagerar sig där man har en chans att påverka mera direkt tex politiskt. Även om det går trögt som sirap i kyla.


Hoppas du får se resultat vad gäller den där attrappen.


Nja - om det varit värt det vet jag väl inte. När jag först gick in i de där diskussionerna så hade jag väl ingen aning om vad det var för människor eller vart diskussionerna skulle leda. Hade jag vetat vad jag vet idag så hade jag aldrig gett mig in i det.

Leva sitt liv bakom en dataskärm. Nja, det har ju blivit så de här åren, men jag är väl inte specifikt intresserad av bara just detta som varit aktuellt nu utan jag gillar att debattera över huvud taget, gillar att läsa, gillar att lära mig saker och tycker väl i allmänhet att det är ganska kul med människor. Nu är det ju så att jag är omgiven med folk hela dagarna så jag orkar inte riktigt med så mycket mer av socialt liv - det är ganska bekvämt med nätet på så vis, men visst blir det lite enahanda.

Jag har varit engagerad både politiskt och fackligt tidigare och under många år, sedan märkte jag att jag nog inte passade in i någon grupp egentligen, jag tyckte inte om oärligheten eller falskspelet eller hur vissa grupper värderades högre än andra. Idag handlar det nog mycket om att förändra det man kan, eller åtminstone påverka inom jobbet i första hand och så gillar jag som sagt att skriva, forska i olika ämnen etc så allt handlar inte om nätet och mindre lär det bli.

Tackar i alla fall för ett som jag tycker både nyktert och medkännande inlägg från dig.
Citera
2010-02-15, 20:41
  #186
Medlem
erp.bs avatar
Hur går det? Händer det något?
Citera
2010-02-15, 21:02
  #187
Avstängd
severianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Hur går det? Händer det något?

Nix, man hittade inget på SKL så målet är nedlagt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback