2005-10-31, 22:07
Medlem
offe_mans avatar
Tre Kronor - Men sista episoden suger stort
En Fyra För Tre - Skall kolla upp om jag har hela serien. Tror det
Rederiet - Där kommer man om man är skicklig kunna ladda ner mkt av den då de läggs upp på nätet efter det sänts. Först säsongen är ju typ uppe o nästa sommar kommer andra.
Kullamannne - Minns ni den? Den var helt okej.
Citera
2005-10-31, 23:33
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojum Tejp
Som nån skrev innan - "Bekännelsen" är en fantastiskt bra serie. Har kommit på DVD. Johanna Sällström, Jonas Karlsson och Magnus Krepper i huvudrollerna. Annars är ju även "Tusenbröder", "Goltuppen", "Kvinnan i det låsta rummet", van Veeterenserierna m.fl. kanonserier oxå. "Svarta cirkeln" vill jag minnas var kanon också.

Här har vi nån med bra smak ser jag.
Citera
2005-11-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Här har vi nån med bra smak ser jag.

Man undrar om det nånsin kommer finnas chans att få se dom där serierna igen? Konstigt att dom skall ligga å ruttna i SVT:s arkiv. Några få finns att köpa från SVT på VHS eller möjligtvis DVD men det mesta är ju borta med vinden. Svarta cirkeln, Zonen, Kvinnan i det låsta rummet osv. Märkligt!
Citera
2005-11-04, 14:13
Medlem
Hedebyborna (det är bara slit o släp som svensson sa)
Citera
2005-11-04, 20:12
Medlem
Truxas avatar
Profitörerna, som gick i början av 80-talet var riktigt bra.

Det verkar bara vara jag som har sett den dess värre...
Citera
2005-11-04, 23:32
Medlem
Klangens avatar
Citat:
Tittade just klart på den underbara serien Lukas 8:18 från 1999. Jag spelade in den när den visades men har aldrig tagit mig tid att se den tidigare. Började dock titta på den i förra veckan och jag fastnade direkt. 12 avsnitt senare måste jag säga att den var väldigt underhållande. Bisarra karaktärer och helsjuk dialog från och till. Trots Micke Dubois makalöst dåliga skådespelarkonster tycker jag att han var "bra" i rollen som den pompöse, självgode Gösen.

Stangertz var förstås suverän som galningen Seger.

Vet du om den går att få tag inågonstans?
Citera
2005-11-04, 23:43
Medlem
Enders avatar
Den vite riddaren.
Citera
2005-11-05, 17:48
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Profitörerna, som gick i början av 80-talet var riktigt bra.

Det verkar bara vara jag som har sett den dess värre...

Inte alls. Jag såg den för 2 eller 3 år sen efter att letat efter den i många år. Har den numera i perfekt kvalité.

Klangen
: Självklart vet jag det eftersom jag har den inspelad själv.
Citera
2005-11-05, 17:55
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Inte alls. Jag såg den för 2 eller 3 år sen efter att letat efter den i många år. Har den numera i perfekt kvalité.

Mina rullar börjar bli lite så där...

Jag läste boken i stället!
Citera
2005-11-05, 18:38
Medlem
Cineastens avatar
Boken är grymt bra liksom Leif GW Perssons övriga rövarromaner (Grisfesten, Samhällsbärarna, En annan tid ett annat liv och Mellan sommarens längtan och vinterns köld)
Citera
2007-12-16, 01:13
Medlem
Vic64s avatar
svår fråga, gott så många bra serier =)

Men jag gillade den där med, tjunde himmlen, eller vad den hette! tror johan viderberg, spelade en av rollerna =)...

Skärgårds doktorn var ju skön samt Solbacken, med alla dessa roliga tanter och gammla gubbar =)...

Rederiet kommer också väldigt högt upp! =).
Citera
2007-12-16, 02:14
Medlem
MadamMims avatar
Nu har jag inte läst riktigt hela tråden, men jag tycker det är SKAMLIGT att ni inte nämnt Bert- serien som gick för kanske 11,12,13 år sen. Utan tvekan det bästa som producerats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in