Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-21, 20:41
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjuyat
Senast förra månaden hade jag en tvist med ett spelbolag, enligt deras bullshitregler hade dom ju självklart rätt då dom får stänga av folk vid misstanke utan något som helst bevis. Tror du MGA (licenshållaren) godkänner det? Nej
Jag fick tillbaka mina pengar+en saftig bonus.

Jasså ja då är det väl så då.
Citera
2017-03-19, 11:02
  #194
Medlem
lakritcs avatar
Funderar på en dubbel. Vilka maxbelopp har man hos NordicBet? Eller rättare sagt, vilken summa bör man som mest spela för att de inte ska få upp ögonen för en och tycka att det är uppseendeväckande? 4000 kr? 2000 kr? 1000 kr?

Egentligen kan jag väl tänka mig göra ett stort vinnande bet och därefter försvinna permanent från sidan. Alltså bortse från limitering.
__________________
Senast redigerad av lakritc 2017-03-19 kl. 11:41.
Citera
2017-03-19, 19:52
  #195
Medlem
Canalatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Funderar på en dubbel. Vilka maxbelopp har man hos NordicBet? Eller rättare sagt, vilken summa bör man som mest spela för att de inte ska få upp ögonen för en och tycka att det är uppseendeväckande? 4000 kr? 2000 kr? 1000 kr?

Egentligen kan jag väl tänka mig göra ett stort vinnande bet och därefter försvinna permanent från sidan. Alltså bortse från limitering.

Jag har lagt spel en bra bit över 50.000 SEK på Nordicbet, och väldigt många i 20-30K klassen.

Det mesta har jag fått godkänt även om det i många fall krävts manuell granskning så ser inte varför spel i den klassen skulle dra uppmärksamhet. Om du däremot vinner hela tiden kan du räkna med uppmärksamhet och limiteringar.
Citera
2017-04-04, 15:35
  #196
Medlem
Nordicbet är ett djävla rövhål till bettingföretag som fått växtvärk och behandlar sina kunder som skit...
Citera
2017-05-31, 12:22
  #197
Medlem
Astrorbits avatar
Uselt, har ju för fan inte ens hörnspel. Jävla skitsida!

Bet365 1 miljon gånger bättre.
Citera
2017-06-29, 20:03
  #198
Medlem
De jävla rövhålen kan dessutom med att ta 5kr/min i telefonavgift för att man ringer supporten
Citera
2017-10-08, 22:48
  #199
Medlem
Kiggzors avatar
https://www.aftonbladet.se/sportblad...om-kallduschen

100 x pengarna på att sverige vinner mot Luxemburg med fler än sex mål, när så händer makuleras vinnande spel.

"Robin Olenius är PR-chef på Betssongroup där förutom Betsson även Betsafe och Nordicbet ingår.
Han beklagar det inträffade men uppger att alla som spelade på resultat större än 6–0 fått ett odds som var uppenbart fel.
– Enligt våra regler talar man om när ett uppenbart fel inträffat och då ska det makuleras. Vad som kännetecknar ett uppenbart fel är när till exempel en nolla är på fel ställe. Det här sker hos flera bolag och vi ska komma ihåg att det är en människa som knappar in oddsen, det kan bli fel."

Helt jävla otroligt vilket skojarföretag. Att de kan göra såhär utan att hamna bakom galler är så tragiskt så det finns inte. Dessutom vet precis alla att 100x knappast är ett så pass otroligt odds på det resultatet.
Citera
2017-10-08, 23:48
  #200
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
https://www.aftonbladet.se/sportblad...om-kallduschen

100 x pengarna på att sverige vinner mot Luxemburg med fler än sex mål, när så händer makuleras vinnande spel.

"Robin Olenius är PR-chef på Betssongroup där förutom Betsson även Betsafe och Nordicbet ingår.
Han beklagar det inträffade men uppger att alla som spelade på resultat större än 6–0 fått ett odds som var uppenbart fel.
Enligt våra regler talar man om när ett uppenbart fel inträffat och då ska det makuleras. Vad som kännetecknar ett uppenbart fel är när till exempel en nolla är på fel ställe. Det här sker hos flera bolag och vi ska komma ihåg att det är en människa som knappar in oddsen, det kan bli fel."

Helt jävla otroligt vilket skojarföretag. Att de kan göra såhär utan att hamna bakom galler är så tragiskt så det finns inte. Dessutom vet precis alla att 100x knappast är ett så pass otroligt odds på det resultatet.

En skojaraktig friskrivning som ger dem möjligheten att själva säga att oddset är orimligt om det slår in. Hade det blivit 6-0 hade inte en krona betalats tillbaka till de som spelade på det orimliga oddset.

Sen kan man ju undra vad de tycker är rimligt? Ett odds på 100 gånger insats för mer än 6-0 mot Luxemburg skulle kunna anses som orimligt av en som kan lite fotboll, medans samma odds mot Nederländerna skulle varit full rimligt.

Då uppstår frågan hur ska en person som inte följer fotboll alls kunna förstå att det är orimligt?

Nordicbet pratar skitblandad smörja i sin girighet. De borde förbättra sina rutiner så att sådana misstag inte händer.

Sen om de faktiskt borde tvingas betala ut pengarana är en annan sak, men helt klart bör Nordicbet och alla som jobbar för dem betraktas som jordens avskum på grund av detta.
Citera
2017-10-08, 23:49
  #201
Avstängd
Stukatjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor
https://www.aftonbladet.se/sportblad...om-kallduschen

100 x pengarna på att sverige vinner mot Luxemburg med fler än sex mål, när så händer makuleras vinnande spel.

"Robin Olenius är PR-chef på Betssongroup där förutom Betsson även Betsafe och Nordicbet ingår.
Han beklagar det inträffade men uppger att alla som spelade på resultat större än 6–0 fått ett odds som var uppenbart fel.
– Enligt våra regler talar man om när ett uppenbart fel inträffat och då ska det makuleras. Vad som kännetecknar ett uppenbart fel är när till exempel en nolla är på fel ställe. Det här sker hos flera bolag och vi ska komma ihåg att det är en människa som knappar in oddsen, det kan bli fel."

Helt jävla otroligt vilket skojarföretag. Att de kan göra såhär utan att hamna bakom galler är så tragiskt så det finns inte. Dessutom vet precis alla att 100x knappast är ett så pass otroligt odds på det resultatet.

250 gånger var det och jo det kändes definitivt som ett felodds. Behövde inte ens läsa artikeln för att konstatera det. Räckte med att se bilden så ringde mina varningsklockor. Med det sagt så är det naturligtvis jävligt sugit att bolagen kan göra lite som de vill och har rätten på sin sida. Dock lite lustigt att AB plötsligt valde att göra en artikel. För alla vet ju att detta sker åtskilliga gånger varje dag året runt och har så gjort i många år. Spräng Malta!
Citera
2017-10-09, 00:43
  #202
Medlem
seriously?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
250 gånger var det och jo det kändes definitivt som ett felodds. Behövde inte ens läsa artikeln för att konstatera det. Räckte med att se bilden så ringde mina varningsklockor. Med det sagt så är det naturligtvis jävligt sugit att bolagen kan göra lite som de vill och har rätten på sin sida. Dock lite lustigt att AB plötsligt valde att göra en artikel. För alla vet ju att detta sker åtskilliga gånger varje dag året runt och har så gjort i många år. Spräng Malta!

Vad hade Brasilien - Tyskland 1-7 i odds?

Nordicbet:

Spel: Minst åtta mål i matchen. Spelet gjordes innan avspark.
Odds: 200,00.

Spel: Tyskland att vinna med 7–1. Livespel gjort i paus vid ställningen 5–0.
Odds: 11,50.

Svenska spel:

Spel: Tyskland att vinna med 7–1. Spelet gjordes vid ställningen 2–0.
Odds: 190,00.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle19196411.ab

Så 250 gånger låter ju inte helt orimligt på ett 8 - 0 resultat gjort innan match, förvisso Swe - Lux som spelade men fortfarande hockeysiffror.
Men ja, spräng Malta. Sjukt att SHL kan låta Nordicbet vara huvudsponsor.
Citera
2017-10-09, 03:27
  #203
Medlem
För mig är det rent självklart att man kan ta tillbaka det pga mänskliga fel. Dock tycker jag att när det inte handlar om förstora pengar att dom frivilligt kan gå back någon miljon i ren good will. Om någon hade råkat skriva 1000 ggr pengar på 2-0 i någon random match så ser jag det som logiskt att bettingbolaget inte ska behöva betala ut miljardbelopp pga det. Däremot blir det ju känsligare när det inte är helt orimligt även om dom flesta nog förstår att 250 ggr pengarna är för mkt för 8-0 mot Luxemburg.
Citera
2017-10-09, 07:01
  #204
Medlem
Visst mänskliga fel.

Jag tycker dock att man ska ha bättre rutiner och att sådant här inte uppkommer mer än någon enstaka gång per år. Om det nu är så som ni skriver i tråden att det händer ofta tycker jag spelbolagen får stå sina kasst.

Saken är ju att det blir lite dumtför att även om det är helt orimliga odds för någon som kan fotboll, så det kan det ju vara så att deras modell sa till de att sätta oddsen så pass högt och när deras modell går fel skyller de på mänsklig faktor med felinslag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback