2003-12-06, 10:39
Medlem
Nu har jag fått nått knas med min bärbara Toshiba tecra 8000

Tangentbordet har ett eget liv!!! Skriver i egna bokstäver o lyder inte mig... har provat med att uppgradera biosen men jag får det inte att fungera!!!

Provat att använda startdiskett men även här kommer jag inte åt något.. den stannar bara på A:\

Jag kommer inte ens in i datorn då den har lösen o eftersom det inte går att skriva så säger det sig självt...

Jag kommer åt den såklart via KNOPPIX men sen så uppstår samma problem.. kommer ingen vart då jag inte kan skriva *S*

Jag sliter mitt hår då jag inte lyckas på nått sätt.. Vad gör jag för fel... o hur kan man lösa dom?!?!?
Citera
2003-12-06, 11:22
Medlem
Raazs avatar
spillt nåt på tangentbordet?
Citera
2003-12-06, 11:33
Medlem
Nej.. tyvärr inte så enkelt *S* Den lever ett eget liv...
Citera
2003-12-06, 12:01
Medlem
1. Testa att ta ur elkabel och batteriet ett par sekunder starta sen upp och se om det blir bättre.

2. Eftersom du lyckats posta i forumet antar jag att du har tillgång till en annan maskin, om den har ett extern tangentbord kan du ju testa att koppla in det och se om det fungerar....
Om inte det heller fungerar så blir det nog service.....

Med tanke på att du varken kommer åt tangentbordet i bios, dos eller operativ är det säkerligen något med hårdvaran....

Hoppas det löser sig på ett billigt sätt (ej reparation)
Citera
2003-12-06, 12:07
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondin
Nej.. tyvärr inte så enkelt *S* Den lever ett eget liv...

Är du helt säkert på det? Låter precis som att du har kortis lite varstans på tangentbordets kretskort..
Plugga in ett PS/2-tangentbord i den och se om inte det fungerar. Om inte annat så har du ju eliminerat hårdvarufel.

Jag servade tidigare Toshibas Tecra-, Portégè- och Satellite-modeller i arbetet, och förstörda tangentbord var allt annat än ovanligt.
Citera
2003-12-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Är du helt säkert på det? Låter precis som att du har kortis lite varstans på tangentbordets kretskort..
Plugga in ett PS/2-tangentbord i den och se om inte det fungerar. Om inte annat så har du ju eliminerat hårdvarufel.

Jag servade tidigare Toshibas Tecra-, Portégè- och Satellite-modeller i arbetet, och förstörda tangentbord var allt annat än ovanligt.

Ja jag är helt säker på det *S* Den lever sitt egna liv som sagt.. funderar på virus?!?!?!?
Citera
2003-12-06, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einherjar
1. Testa att ta ur elkabel och batteriet ett par sekunder starta sen upp och se om det blir bättre.

2. Eftersom du lyckats posta i forumet antar jag att du har tillgång till en annan maskin, om den har ett extern tangentbord kan du ju testa att koppla in det och se om det fungerar....
Om inte det heller fungerar så blir det nog service.....

Med tanke på att du varken kommer åt tangentbordet i bios, dos eller operativ är det säkerligen något med hårdvaran....

Hoppas det löser sig på ett billigt sätt (ej reparation)

Jag har prövat med att helt stänga av den men det funkar inte.. skall pröva på jobbet på måndag o koppla in ett externt T-bord.. har inga grejjer hemma.. men varför funkar det inte med bios-disketten att uppgradera.. genom att jag fick en note om det.. o gjort som det står.. *sliter mitt hår*

ps.. japp.. jag sitter på en annan dator nu
Citera
2003-12-06, 12:33
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondin
Ja jag är helt säker på det *S* Den lever sitt egna liv som sagt.. funderar på virus?!?!?!?

Boota upp den i dos eller tryck [ESC]+[F1] (tror jag det är??) för BIOS. Krånglar det fortfarande då så är det nog inget virus.

Att det 'lever sitt egna liv" behöver inte betyda att det inte rör sig om hårdvarufel.. Jag har sett just det beteendet du beskriver hos defekta tangentbord.
Citera
2003-12-06, 13:15
Medlem
Bitmasters avatar
skruva upp den och byt tangentbord. tvingades själv att göra det efter en burk cola som spilldes ut. Ett nytt tangentbord hittade jag på loppis för en tia.
Citera
2006-12-13, 14:20
Medlem
High Lifes avatar
Pröva o kör Registryfix, funkade för mig när mitt tangentbord gick åt helvette.
Citera
2006-12-13, 14:57
Medlem
Beliveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av High Life
Pröva o kör Registryfix, funkade för mig när mitt tangentbord gick åt helvette.

Grattis tråden är bara 3 år gammal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in