• 1
  • 2
2009-08-01, 12:46
Medlem
Flickpojkens avatar
Jag bara undrar för annars är de ju bara människor med olika handikapp som ska kvoteras in, få olika förmånen samt inte förväntas kunna ta vara på sej skälva. Om nu tjejer inte är handikappade men ändå placeras i samma fack är inte de lite roligt?
Citera
2009-08-01, 12:50
Medlem
Doffwards avatar
Uh, vad fan snackar du om? Är dom handikappade för att dom är fysiskt underlägsna eller för att männen tagit för sig alla rättigheter genom åren?

/Doffward
Citera
2009-08-01, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doffward
Uh, vad fan snackar du om? Är dom handikappade för att dom är fysiskt underlägsna eller för att männen tagit för sig alla rättigheter genom åren?

/Doffward
Nej, han säger att det är ju bara folk med olika handikapp blir inkvoterad och eftersom feminister älskar att kvotera in kvinnor så borde därför kvinnor vara handikappade.
Citera
2009-08-01, 13:09
Medlem
Feminister behandlar kvinnor som handikappade, ja.
Dels pga kvotering och dels pga alla speciella kvinnobidrag som man kan söka om man är kvinna. Typ bidrag till kvinnliga företagare. "Kvinnor behöver extra hjälp att klara sig som företagare" blir det ju som då. Och det är ju som att behandla dom som att dom är sämre på att vara företagare, vilket jag inte tror att dom är, så dom ska inte behöva specialhjälp för det heller.
Citera
2009-08-01, 17:11
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
Jag bara undrar för annars är de ju bara människor med olika handikapp som ska kvoteras in, få olika förmånen samt inte förväntas kunna ta vara på sej skälva. Om nu tjejer inte är handikappade men ändå placeras i samma fack är inte de lite roligt?

Det är just därför feminismen är största hotet mot kvinnor. Den betraktar kvinnor som värnlösa offer, mähän som inte kan prestera något själva, utan måste ha statens hjälp.
Citera
2009-08-01, 17:22
Medlem
DoctorWhos avatar
Kvotering handlar om diskrimingering, inte om handikapp även om handikappade också ofta är diskriminerade.
Citera
2009-08-01, 17:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWho
Kvotering handlar om diskrimingering, inte om handikapp även om handikappade också ofta är diskriminerade.

Kvotering är omvänd diskriminering.
Citera
2009-08-01, 17:43
Medlem
Babsies avatar
Nej, att vara kvinna är inte ett handikapp, även om det finns några få feminister och manschauvinister som anser det.
Citera
2009-08-01, 18:27
Medlem
DoctorWhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvotering är omvänd diskriminering.

Jag antar att det beror på hur man ser det. Jag anser inte att kvotering är diskriminering men är inte helt övertygad om att det fungerar i praktiken heller...
Citera
2009-08-03, 20:29
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babsie
Nej, att vara kvinna är inte ett handikapp, även om det finns några få feminister och manschauvinister som anser det.

vad anser du om kvotering då? är inte de att få en handikappsstämpel?

jag undrar vad feminister tycker? tanken på att kvotera kvinnor (som om de vore handikappade) är absurd för min del.
Citera
2009-08-03, 20:30
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är just därför feminismen är största hotet mot kvinnor. Den betraktar kvinnor som värnlösa offer, mähän som inte kan prestera något själva, utan måste ha statens hjälp.

de är sant!
Citera
2009-08-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doffward
Är A sämst för att de är sämre än B eller för att B är bättre än A?

/Doffward

Huh?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här