• 31 770 online
  • 1 129 073 medlemmar
  • 58 578 260 inlägg
2015-02-22, 15:08
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
inget crc fel nu men för ett tag sen när jag flyttade en del releaser och sen skulle testa att packa upp dom så blev det crc. sedan dess har jag kopierat katalogerna och sedan slängt originalet, sedan dess har det inte blivit nått crc.

öh, ja det har ni och jag fattar. en gammal release som bara en person delar och som inte finns på någon sån där info sida om releaser, går lätt att ändra utan att någon märker det, ellerhur?
Det är precis vid såna tillfällen som .rar har som störst fördelar, när någonting blir korrupt vid en överföring och man inte behöver ladda ner hela releasen igen. Föreställ dig att någonting går snett med en 15GB .mkv-fil istället.

Nej, det är långt ifrån "lätt" skulle jag vilja säga. Det är fortfarande enkelt att i 9 fall av 10 ladda ner en extern .sfv från exempelvis srrdb.com och kontrollera att allting står rätt till, eftersom det bevisar att releasen faktiskt är original.
Citera
2015-02-22, 16:38
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maensklig
Det är precis vid såna tillfällen som .rar har som störst fördelar, när någonting blir korrupt vid en överföring och man inte behöver ladda ner hela releasen igen. Föreställ dig att någonting går snett med en 15GB .mkv-fil istället.
öh? fick bara crc rakt av, ingen info om viken fil som saknades. vad skulle gå snett med en uppackad fil menar du? man bara flyttar den sen är det klart

Citat:
Nej, det är långt ifrån "lätt" skulle jag vilja säga. Det är fortfarande enkelt att i 9 fall av 10 ladda ner en extern .sfv från exempelvis srrdb.com och kontrollera att allting står rätt till, eftersom det bevisar att releasen faktiskt är original.
som sagt, långt ifrån alla releaser finns där
Citera
2015-02-22, 17:13
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
öh? fick bara crc rakt av, ingen info om viken fil som saknades. vad skulle gå snett med en uppackad fil menar du? man bara flyttar den sen är det klart

som sagt, långt ifrån alla releaser finns där
Ingen info från DC eller WinRAR? WinRAR har ingen sfv-checker. En uppackad fil kan bli helt obrukbar genom att något går snett vid exempelvis en överföring, en scene release får CRC error och man kan enkelt byta ut vilken rarfil som blivit korrupt.

Som sagt, därav "exempelvis" och "9 av 10" releaser.
Citera
2015-02-22, 18:13
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ingen info från DC eller WinRAR? WinRAR har ingen sfv-checker. En uppackad fil kan bli helt obrukbar genom att något går snett vid exempelvis en överföring, en scene release får CRC error och man kan enkelt byta ut vilken rarfil som blivit korrupt.

Som sagt, därav "exempelvis" och "9 av 10" releaser.
det var ett tag sedan det hände, jag tänkte inte på att kolla det i dc då. winrar sa bara crc fel typ.
fick error på samtliga filer när jag försökte packa upp.
jag har aldrig vart med om att nått gått snett när jag flyttat/kopierat en fil. det enda som kan hända är att filen inte får plats på disken och då ligger den ju kvar där man försökt flytta den ifrån.
rar strular bara till allt..btw, vet du varför man inte kan skapa en sfv ibland om man rarat en p2p relle?
jag är säker på att jag har nån gammal relle utan sfv/nfo som ingen annan har på dc och som inte finns på nån sån där info sida om scene-releaser
Citera
2015-06-25, 20:27
Medlem
NightWalker1s avatar
jag håller på att ta bort onödiga filer från mitt windows och nu undrar jag om jag kan ta bort filerna i mappen: airdc++ - hashdata ? det ligger en drös med idb filer där, närmare bestämt 1.1gb

diskuterades här (FB) AirDC++ hjälp först men tråden låstes
Citera
2015-06-27, 01:16
Medlem
vill du fortfarande kunna använda airdc så måste du ha kvar dem det som filerna innehåller är infon om vilka filer du delar ut samt deras crc mm
Citera
2015-06-27, 13:49
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glozelle
vill du fortfarande kunna använda airdc så måste du ha kvar dem det som filerna innehåller är infon om vilka filer du delar ut samt deras crc mm
då vet jag, tack för svaret!
Citera
2015-08-06, 16:00
Medlem
NixYOs avatar
Tycker ni att LinuxDC++ är en bra directconnect-klient för GNU/Linux-distributioner?
Citera
2015-12-04, 23:34
Medlem
Halloj, ursäkta om det gör nån förgrymmad men jag är lite desperat

Jag har access till en skitbra privat RARhub men min AirDC fick spatt och
fimpade alla settingsfiler?? Jag tror jag har rätt adress men jag blir
connectad och sen disconnectad så jag kan ha fel port eller något.

Om du kan hjälpa mig, skicka ett PM ... hubben heter A******s...

Alternativt om du har adressen till en reghub för en bra privhub så
är jag intresserad av det ... så skicka gärna ett PM då med.

Tack så länge.
Citera
2016-10-02, 22:43
Medlem
NightWalker1s avatar
tja! har stött på ett litet problem. jag uppdaterade till senaste versionen av airdc idag.
själva uppgraderingen gick inte som vanligt. alltså jag var tvungen att manuellt installera den senaste, det sköttes inte av airdc själv som det brukar göra.

men det gick i all fall bra, till en början..efter att jag hade testat ett par av dom medföljande theman så kom det upp vid nästa start av progget att jag skulle välja språk, jag kryssade det och öppnade progget som vanligt. då visade det sig att när jag skulle gå in på mina hubbar så hade min share försvunnit. det stod att jag inte kommer in på hubbarna för att jag har noll i share. mina hubbar med all info finns kvar så det är väldigt konstigt detta.

kan jag ladda min share med nån fil som finns på datorn nånstans eller måste jag helt enkelt hasha om sharen igen?
Senast redigerad av NightWalker1 2016-10-02 kl. 23:11.
Citera
2016-12-26, 13:12
Medlem
Fungerar AirDc++ med en synology nas?
Citera
2017-07-01, 14:08
Medlem
Hej
Har precis kört om datorn trodde jag hade sparat adressen till min privata hub på klondike
hittar den inte kan någon vara så snäll och pm a mig deras adress??

Powerman
Citera