Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-31, 21:05
  #1
Medlem
Lundin89s avatar
Hej folket.

Den här tråden har jag hittat likasinnade av, men jag tycker inte att de hjälper just mig, då de inte innehåller de små detaljerna om just mig. Nu är inte jag något extremfall direkt, men jag är i riktigt usel form och är i behov av en nystart. Jag är 176cm lång och väger väl ca 81kg nu, men det är inte alls några muskler att tala om, jag har slutat träna helt och hållet sen före sommaren och förutom jobbet nu så sitter jag bara vid datorn och spelar poker eller wow. Samt konsumerar stora mängder energidryck och ibland godis/chips, känns som att det börjar gå överstyr för mig då jag bara orkar jogga i långsam takt ca 4-5km innan det är totalstopp för mig, provade i veckan.

Jag har två veckor kvar på jobbet innan jag börjar plugga på högskolan och kommer nog inte klara av att börja göra något åt saken förrän jag slutat jobbet då det kräver mycket energi. Jag kommer att flytta till en ny stad och bo själv, dvs har jag chansen att kanske kunna sluta med allt ruskigt onyttigt och börja träna.

Hur bör jag påbörja detta? Ett totalstopp på socker och taurin eller att sagta tunna ut på det? Samt undrar jag om det finns några bra knep på att motivera mig själv att gå ut och träna istället för att häcka framför datorn, och isåfall med vad? Då staden är ny för mig är nog gymmet inget alternativ iaf de första veckorna. Springa?

Skulle vara mycket tacksam om någon kan hjälpa mig med hur jag bör tänka inför detta, kände mig förut ganska fräsch, men nu har känslan helt dött och jag behöver göra något åt detta för att orka med mig själv.
Citera
2009-07-31, 21:22
  #2
Medlem
brolijas avatar
Hur hårt det än lär tära på ditt psyke i början så är det bästa att lämna datorn hemma och därmed vara utan första månaden. Du kommer få så många fördelar. Din skolstart kommer bringa vänner istället för ensamhet. Du kommer känna dig hemma i staden efter några veckor istället för år. Du kommer att få dygns rytmen att klaffa samt ha tid till god och nyttigt käk samtidigt som du kommer älska att gå till gymmet, eftersom det är så mycket roligare än att kika på någon värdelös repris av Sex and the city.
Citera
2009-07-31, 21:30
  #3
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89

Den här tråden har jag hittat likasinnade av, men jag tycker inte att de hjälper just mig, då de inte innehåller de små detaljerna om just mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89

jag har slutat träna helt och hållet sen före sommaren och förutom jobbet nu så sitter jag bara vid datorn och spelar poker eller wow. Samt konsumerar stora mängder energidryck och ibland godis/chips

Men är du på riktigt?
Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89
Skulle vara mycket tacksam om någon kan hjälpa mig med hur jag bör tänka inför detta, kände mig förut ganska fräsch, men nu har känslan helt dött och jag behöver göra något åt detta för att orka med mig själv.
Jaha vad väntar du på? Ingen kan motivera dej förutom dej själv.
Citera
2009-07-31, 21:55
  #4
Medlem
Hegamons avatar
Det är väl bara att sätta up en målbild i huvudet. Vill du vara ett fetto, eller få tillbaka ditt gamla jag?

Sedan är taurin och sånt strunt. Ord och inga visor tror jag är bästa motivationen.
Citera
2009-08-01, 12:09
  #5
Medlem
Min arbetskada gjorde mig i stort sett invalid för några år sedan.
Har en skada på ryggen som gav mig en vardag med smärtor. När det var som värst fick jag hjälp att klä mig på morgonen.
Jag trodde att livet skulle bli så, fyllt av smärtor.
Började promenera lite, köpte sedan en crosstrainer.
Allt blev bättre.
Köpte sedan ett par hantlar.
Efter något år så upptäckte jag att jag faktist hade smärtfria dagar.
För något år sedan köpte jag mig ett helt gym.
Och det var nog det bästa jag kunna gjort.
Nu tränar jag på 80 kg i bänk 50 kg i mlilitär press 95 kg i knäböj.
Så, börja..börja lite men börja.
Det gör att förändra så mycket mer än man tror bara man börjar.
Lite träning är så ofantligt mycket bättre än ingen träning alls.

Lycka till...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback