Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-31, 19:07
  #1
Medlem
jag har funderat ett tag och kommit fram till att skivstångscurl troligen är den bästa övningen ovasett om du vill bygga muskler eller bli bra i en sport.

När du kör skivstångscurl och grymtar som ett anabolamonster så tränar du alla muslker faktist. du spänner biceps triceps och handlederna under stora delningar av övningen du måste späna hela benet och vaderna samt rygg och mage. du måste även spänna axlarna och nacken. sen så har jag av egna erfarenheter mätt att denna övning ökar TESTOSTERONET med ca x%

Bröstet spänns okså.
Det är även bra att på om du till exempel när du kommer eller går oin på nytt gym så kan du få enorm respekt. Som jag till exempel curlar ju 40kg det är ju hyfsatt om man tar så mycket så får man respekt och det är bra för själv förtroendet vilket leder till framgång. Kolla på t.e.x. på usam bolt han har la stora "bipps" ? och även Tajson gay, och båda dom springer ju jättebra. på hundra meter alstå.. ( för er som inte är insatt)Så¨mina refeleketioner och egna erfarenheter säger att denna övning borda vara den ypptersta den bättre, om inte den bästa ? rätta om jag har fel......
Citera
2009-07-31, 19:13
  #2
Medlem
BePositives avatar
Nej det är den inte, att förklara varför den inte är den bästa tycker jag inte behövs. Tänk efter en gång till...

Citera
2009-07-31, 19:14
  #3
Medlem
Tropexs avatar
Mata ej.
Citera
2009-07-31, 19:16
  #4
Medlem
troll
Citera
2009-07-31, 19:23
  #5
Medlem
Piprensares avatar
Citera
2009-07-31, 19:40
  #6
Medlem
Drooms avatar
Stående stångcurl med rejält med vikt är en helkroppsövning om man bara får upp styrkan i biceps.
Citera
2009-07-31, 19:47
  #7
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Stående stångcurl med rejält med vikt är en helkroppsövning om man bara får upp styrkan i biceps.

Om man får upp styrkan i biceps är det fortfarande biceps som tar hand om det mesta av vikten. Biceps + helkropp = falskt.
Citera
2009-07-31, 20:00
  #8
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Stående stångcurl med rejält med vikt är en helkroppsövning om man bara får upp styrkan i biceps.

Marklyft till omvand stangcurl till militarpress till tricepsextension till excentriskt frontboj till staende rodd till utgangslage. Upprepa. Malet ar att kunna gora allt med samma vikt som man gor marklyft med
Citera
2009-07-31, 20:15
  #9
Medlem
Omegachrs avatar
Håller med TS!








Sluta trolla
Citera
2009-07-31, 20:26
  #10
Medlem
Zaqwers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Marklyft till omvand stangcurl till militarpress till tricepsextension till excentriskt frontboj till staende rodd till utgangslage. Upprepa. Malet ar att kunna gora allt med samma vikt som man gor marklyft med

Det intressanta är väl att en discobyggare antagligen är närmast att lyckas med det. Så egentligen skulle man kunna säga att discobyggaren är den som är jämnast tränad viktmässigt?
Citera
2009-07-31, 20:36
  #11
Medlem
imo bicepts ftw

~dlaft~
- den logiskt abstrakta filosofiteoretikern^
Citera
2009-07-31, 20:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Stående stångcurl med rejält med vikt är en helkroppsövning om man bara får upp styrkan i biceps.



Va?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback