2011-11-09, 15:07
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singsang
Jag råkade dra av ett par rötter såg jag nu.. Kommer den dö då eller kan den återhämta sig?

Det är ingen fara! Plantan lär stanna upp i tillväxten ett par dagar men dör gör den inte
Citera
2011-11-11, 20:56
Medlem
Duttywines avatar
Vad är det för fel på denna AH#3?

Det har bildats massa bruna fläckar. Vad ska jag göra?

http://i41.tinypic.com/2dqrrxj.jpg

Vattnar var 3e dag, använder Terra Flores näring.
Plantorna är ca 3veckor gamla, och jag har en 200w LE.
Citera
2011-11-12, 00:16
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duttywine
Vad är det för fel på denna AH#3?

Det har bildats massa bruna fläckar. Vad ska jag göra?

http://i41.tinypic.com/2dqrrxj.jpg

Vattnar var 3e dag, använder Terra Flores näring.
Plantorna är ca 3veckor gamla, och jag har en 200w LE.

Du behöver inte använda näring när dem är så pass unga. Näringen i jorden räcker i ca 3-5 veckor.
För det andra är Flores till för blom, alltså har den helt fel NPK för jag antar att dem fortfarande är i vegg?

Hur är det med pH värdet?
Citera
2011-11-12, 09:50
Medlem
Duttywines avatar
Ja dom är fortfarande i vegg, hade hört att näringen ska räcka ungefär 3veckor och jag har bara blom näring hemma så tänkte att jag kunde ge dom en tredjedel av rekommenderad dos för att dom skulle få någon näring, vilket kanske var fel tänkt. PHt på det vattnet som jag får ur kranen är alldeles för hög, mellan 8-9ph, men när jag blandade den lilla skvätt näringen så sjönk det till ca 6.

Förut provade jag blanda lite ättika i vattnet, någon rekommenderade 5ml till 10l men det var alldeles för mycket då PHt vart under 5 då. Jag har ingen digital PH mätare utan sånt en sån vätska man blandar med en liten mängd av vattnet man vill testa så ändrar det vattnet färg, så läser man av den färgen man fick på en färgskala. Så min avläsning av PHt är inte helt korrekt utan en bedömning av ungefär vilken färg vattnet får.

Jag kan tillägga att det nu bildats gula blad på växterna. Så det är fel på PHt eller så skulle jag gett fan i att matat i dom näring?
Citera
2011-11-12, 15:33
Medlem
adamthekings avatar
Har några flickor med gula/vissna löv, fast endast en/några få blad. Detta är under vegg, och pga att jag bytte till större krukor lite för sent. Finns också något löv som har Svarta fläckar på sig.

Det jag undrar är om det är bäst att bara trimma ner alla gula/halv döda/ prickiga löv nu direkt eller ifall jag ska vänta/ skita i det.
Citera
2011-11-17, 00:43
Medlem
Ännu en fråga till er som vet.. Det är så att det nu dykt upp en grej jag inte kan missa, och detta innebär att jag precis kommer hinna skörda mina fina flickor. Sen reser jag iväg i 2 veckor.. Jag undrar alltså hur jag kan göra med torkningen..?
Har läst otaliga guider och de flesta säger att de ska hänga i 5-7 dagar och sen börja kureras i burkar.. Jag vill inte gärna låta dom hänga i 2 veckor tills jag kommer hem då dom säkert skulle bli snustorra! Men jag funderade på att om jag direkt efter skörden slänger in dom i frysen de 2 veckorna och sedan hänger dom på tork när jag kommer hem..
Funkar detta? Har ni några andra tips på hur jag kan lösa det?

Edit: Skrev nog i fel tråd, kanske skulle skrivit i noobtråden om odling istället! Men hoppas någon kan hjälpa mig iaf
Senast redigerad av Singsang 2011-11-17 kl. 00:46.
Citera
2011-11-17, 19:09
Medlem
Slummers avatar
@Singsang

Det funkar, se bara till att manikyren är ordentlig. Efter frysen hänger eventuella blad som våta disktrasor. (möjlig källa till mögel under torkningen)
Citera
2011-11-23, 23:38
Medlem
Känns som att jag har ensamrätt på den här tråden nu!

Jag vet inte riktigt om det är ett problem ännu, men jag vill ändå vara ute i god tid om det skulle visa sig vara ett problem..

Det är så att de nedersta bladen på en planta är hängiga.. Stack hemifrån i eftermiddags och då såg de fina ut! Men när jag kom hem för 15 minuter sen så såg jag att de nedersta bladen förlorat sin ståtliga hållning!
De nedersta bladen har också börjat visa upp lite tecken på att bli gula.. Inte alls mycket men det kanske kan kopplas ihop med mitt problem? Själv misstänker jag bara att de inte får tillräckligt ljus på sig..
Plantan är ungefär 1-2 veckor in i blom och jag använder näring varannan vattning.. Försöker vattna var tredje dag men då krukan är relativt liten så vattnar jag kanske med 1-2 dagars mellanrum..
Någon som har några ideer?
Citera
2011-11-24, 11:02
Medlem
Ares570s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singsang
Känns som att jag har ensamrätt på den här tråden nu!

Jag vet inte riktigt om det är ett problem ännu, men jag vill ändå vara ute i god tid om det skulle visa sig vara ett problem..

Det är så att de nedersta bladen på en planta är hängiga.. Stack hemifrån i eftermiddags och då såg de fina ut! Men när jag kom hem för 15 minuter sen så såg jag att de nedersta bladen förlorat sin ståtliga hållning!
De nedersta bladen har också börjat visa upp lite tecken på att bli gula.. Inte alls mycket men det kanske kan kopplas ihop med mitt problem? Själv misstänker jag bara att de inte får tillräckligt ljus på sig..
Plantan är ungefär 1-2 veckor in i blom och jag använder näring varannan vattning.. Försöker vattna var tredje dag men då krukan är relativt liten så vattnar jag kanske med 1-2 dagars mellanrum..
Någon som har några ideer?
Hur stor är krukan? Du kanske vattnar för ofta med bara 1-2dagars mellanrum.

Här är bilder på övervattnade plantor. http://www.google.se/search?q=overwa...w=1440&bih=710

Hoppas det löser sig.
Citera
2011-11-24, 11:07
Medlem
Fanvilkenpussys avatar
Någon som testat CBD auto white feminised från smoketower eller vet något om dom?
Citera
2011-11-24, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ares570
Hur stor är krukan? Du kanske vattnar för ofta med bara 1-2dagars mellanrum.

Här är bilder på övervattnade plantor. http://www.google.se/search?q=overwa...w=1440&bih=710

Hoppas det löser sig.

Det är ungefär 2 liter jord i krukan jag använder.. Ska testa att torka ut jorden ordentligt innan jag vattnar nästa gång! Tycker dock att den redan ser friskare ut.
Tack så mycket för svar!
Citera
2011-11-25, 03:06
Medlem
Hej! jag har tyvärr ingen bild men ska försöka förklara så utförligt jag bara kan!

Medium: jord. Ca 50%blomjord, 20%kogödsel, 20%plantjord, 10% perlite. höftade, men det där ska nog stämma.

Näring: hesi jord bloom complex & hesi supervit
Strain: 3st speedy gonsales 2st 60dw båda är auto.
Belysning: 600W HPS

efter att ja börjat se lite blommor började jag med båda näringarna. 50ml på 10l står det att man ska sätta men ja har satt 20 på 10l och en droppe supervit. vattnar var fjärde dag.

60dw har helt uttorkade gul-orangea löv längst ner som bara smulades sönder i min hand när ja tog på dom, upptill har dom lite fläckar på vissa ställen,
sånä här: http://i41.tinypic.com/2dqrrxj.jpg (hittade bilden när ja sökte runt). dom är inne på 6:e veckan och är långa glesa och har bara popcorn överallt (((( inte ens en mainkola, dock lite "större" popcorn där uppe kanske.

Speedy är korta och fetare, en stor kola på alla. Alla dem tre har lite såna där prickar på löven, inte så att det är på¨alla, och torra blad längst ner som på 60dw. Men den fetaste av speedy har i princip hela plantan full med gula blad och såna där prickar. Bara bladen längst ner som är gula och torra, resten är bara gula.

Så man kan säga att alla lider av såna där prickar, mer eller mindre, torra blad alldra längst ner som går av när man rör vid dem.

Det som känns konstigt är att bara en av speedy har gula löv över hela skiten(inte de som kommer ur budsen) och prickar medans de andra två bara har prickar och lite gula löv upptill bara.

Vet att det blir svårt utan bild men prickarna ser ut som på bilden(kan vara lite större prickar)

Är väldigt uppgiven eftersom att dom snart ska vara klara(ca2-3veckor) och det bara är speedy som ser hyfsat fet ut
Senast redigerad av BreatheWeed 2011-11-25 kl. 03:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in