2003-12-05, 18:09
Medlem
Undrar lite...
drog över massa rippade låtar, rippade till wma i mediaplayer. Men när dom skulle spelas stod det att det va licensproblem och att datorn inte var den datorn som musiken rippats till från början å sån shit. Den som rippade hade mao inte stängt av licenshanteringen på sin dator.

Nu undrar jag lite smått om nån vet nåt intressant prog som fixar skiten så jag kan lyssna på dom heta skivorna, eller om man måste rippa om skiten elelr hur man ska göra? Nån som vet?

Ni e ju ett par stycken elite här som borde veta... Eller?
Citera
2003-12-05, 18:36
Medlem
uhhhhs avatar
provat andra spelare som inte använder sig utav licenser? Inget jag vet någonting om men det är vad jag skulle prova först.

winamp t.ex, de äldre versionerna 2.x är att rekommendera om man enbart är intresserad utav att lyssna på musik med spelaren.

/uhhh
Citera
2004-06-20, 15:52
Medlem
enslavements avatar
Samma sak för mig.....längaaar så för o lyssna på den feta musiken ja hittat efter mycke kämpande.
Citera
2004-06-20, 16:15
Medlem
enslavements avatar
nån som vet vad man kan göra åt detta???
nåt program eller nåt!
Citera
2004-06-20, 17:02
Medlem
SkaruHarus avatar
Är inte riktigt säker, men när man installerar wmp så får man upp en rad med alternativ som man vanligtvis inte orkar läsa, men där tror jag man kan välja ifall licens-skiten ska dyka upp eller inte.
Citera
2004-06-20, 17:04
Moderator
Ruskigbusss avatar
*Flyttas från Warez till Övriga IT*
Citera
2004-06-21, 13:08
Medlem
Carradines avatar
Man kanske ska skita i att använda WMP för att rippa cd-skivor?!
Använd något annat och rippa till format som inte använder licenser typ .OGG?
Det finns massor av sk. 'rippers' gratis därute det är bara att sök på Google.
En som inte är gratis är Easy CD-DA extractor, enkel som få och med bara en knapptryckning så rippar den en hel skiva utan problem.

http://www.poikosoft.com

Hur du hittar crack till det programmet får du kolla i Warez, helst någon av de sk. sticky-trådarna, där finns det länkar till sidor med crack och serienummer.

Det finns säkert andra program som folk rekommenderar....testa så får du se, huvudsaken är att du håller dig borta från Microsofts terroristapplikationer så ska du se att det löser sig.
Citera
2004-06-21, 16:49
Medlem
enslavements avatar
Finns det ingen sätt att ta bort licensskiten..vill ju lyssna på låtarna ja laddat ner!
Har ju sökt låtar med denna grupp i typ ett år. Nu när man äntligen har hittat dem så funkar de ej :mad:

Att köpa albumet blir nog svårt också, eftersom de e så pass okända.
Citera
2004-06-22, 00:11
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enslavement
Finns det ingen sätt att ta bort licensskiten..vill ju lyssna på låtarna ja laddat ner!
Har ju sökt låtar med denna grupp i typ ett år. Nu när man äntligen har hittat dem så funkar de ej :mad:

Va?!

Nu får du berätta vart du lyckats tanka låtar med licenser
Citera
2004-06-22, 01:21
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enslavement

Har du varit inne WMP:s option, tools, privacy och liknande. Där finns det olika inställningar som man kan bocka för och bocka av angående licenser och även något som kallas för individualiserad spelare eller något liknande. Det kan vara där man gör det. Sen tror jag inte man ska låta wmp connecta med internet när man startar wmp. Zonealarm frågar mig varje gång jag startar wmp om jag ska låta wmp connecta med internet men det är bara att svara nej. Programmet fungerar ändå. Jag misstänker att det bara försöker skicka information och skicka reklam och liknande. Det är kanske då den ser att du inte har någon licens.
Citera
2004-06-22, 18:59
Medlem
gtk qts avatar
Du kan ju alltid rippa om till
Ogg Vorbis.

Mycket bra ljudkvalitet och inga licensproblem.
Citera
2004-06-22, 23:03
Medlem
X_surfers avatar
Det här kanske kan vara till nån hjälp
Citat:
Ursprungligen postat av Artikel från Astalavista:
An anonymous coder named 'Beale Screamer' claims to have broken the Version-2 Microsoft digital rights management (DRM) scheme, and has produced the source code and a DOS utility to un-protect .WMA audio files. The author's zipped file, originally discovered on sci.crypt by Sam Simpson and posted by Cryptome's John Young, contains a well-written and lengthy description of the MS DRM weaknesses, a philosophical tract explaining why he thinks it necessary to crack, the source code, and the command-line utility.

http://www.astalavista.com/index.php...md=file&id=138
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in