Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-08-01, 00:59
  #13
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berralainen
I gästboken står såhär: "Kommer från stora USA till lilla Sverige och får möta ett sådant grymt öde. Tragiskt"

Kan det vara att hon inte bodde i sverige helt enkelt ?

Det står bl.a. att "hon var känd av polisen för tidigare brott..men ingen hotbild.."mm.
Måste väl tala för att hon bodde här. Pojkvän, familj.
(syster, bror med minnestext på bra svenska - vilket givetvis någon kan hjälpt till men..)

På ett ställe står det "ingen gärningsman är åtalad på grund av brist på bevis"
Låter inte riktigt som om polisen uttalat.

I texten om henne står om mördaren "...kille, en 35-årig man...".

Men konstigt nog att det inte finns något som talar för att det har hänt. Antar att ni också sökt.
En minnessida där verkar kosta 200:-
Citera
2009-08-01, 01:14
  #14
Medlem
Kollar man på vad korten i fotoalbumet heter så hittar man "hos min pappa i USA", det är ju fullt möjligt att hon fortfarande är (eller var) skriven där.

Finns även ett kort som heter "ringvägen", är inte så berest i Rosengård. Så jag vet inte om det finns nån ringvägen i anslutning till en sjö. Enda jag kommer att tänka på är ute i Nynäshamn.
Citera
2009-08-01, 02:20
  #15
Medlem
Troians avatar
Kanske lite långsökt, men kanske ska sidan användas i någon form av kulturellt eller konstprojekt? Då menar jag inte nödvändigtvis á la Konstfack, utan kanske att den ska användas, alltså att någon ska surfa in på den, i någon form av långfilm eller så.
Citera
2009-08-01, 02:28
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kanske lite långsökt, men kanske ska sidan användas i någon form av kulturellt eller konstprojekt? Då menar jag inte nödvändigtvis á la Konstfack, utan kanske att den ska användas, alltså att någon ska surfa in på den, i någon form av långfilm eller så.

Då borde den väl inte ligga uppe så länge?
När hemsidan kom upp vet jag inte men det är det säkert någon som kan ta reda på, men här på FB uppmärksammades den ju första gången 090711.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback