Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-30, 17:39
  #1
Medlem
Hej allihopa! Jag har börjat gymma nu med en kompis till mig.
Tänkte ifall jag kunde få lite mer " kött på benen " angående det här med träning.

mål: Blir störra, musklerna ska synas! Under naveln ungefär så hänger magen. Det ska bort!

Precis kört igång med att gymma detta har varit först veckan.

Måndag -> Frukost- havregrynsgröt med lingonsylt & mjölk
Gympass- Överkropp alla muskler 3*12
Gain- Kör mosad banan med lite mjölk i direkt efter.
Lunch- Spaghetti & köttfärssås
något äpple i mellan
Middag- Vanlig husmanskost & mycket sallad.

Tisdag -> vila


Onsdag -> Frukost - || -
Gympass- Underkropp - || -
Gain- - || -
Lunch- något liknande
äpple i mellan
Middag- husman & mkt sallad

Torsdag-> vila



Fredag -> Frukost- havregrynsgröt med lingonsylt & mjölk
Gympass- Överkropp alla muskler 3*12
Gain- Kör mosad banan med lite mjölk i direkt efter.
Lunch- Spaghetti & köttfärssås
något äpple i mellan
Middag- Vanlig husmanskost & mycket sallad.

Fortsätter likadant trots att det byter dagar. alltså nästa vecka är det gym tis,tors,lördag.

Fyll i med så mkt tips ni bara kan så skulle jag bli överlycklig! Ha det kung!
Citera
2009-07-30, 17:43
  #2
Avstängd
Rani Mrazs avatar
Varför inte dela upp så du tränar olika muskler olika dagar? Du lär bli ganska utmattad om du ska köra alla muskler under samma pass.

Måndag rygg, biceps,mage
Tisdag bröst,triceps
Onsdag vilodag
Torsdag ben,framsida och baksida samt vader
Fredag axlar,mage.

Så kör jag för tillfället. Kanske vore lite lättare?
Citera
2009-07-30, 17:44
  #3
Medlem
SiSeniors avatar
Längd, vikt, ålder?
Citera
2009-07-30, 18:00
  #4
Medlem
Tycker att det är bra att du har delat upp kroppen överkropp - underkropp , tycker att du bör köra så i minst någon månad innan du ändrar schema o kör olika muskelgrupper på olika dagar.
Citera
2009-07-30, 18:30
  #5
Medlem
Akademikerns avatar
Ser jättebra ut faktiskt! Tänk på att äta tillräckligt bara, så du får i dig mer energi i form av mat än vad du gör av med i form av rörelse o dyl.

Jättebra att du lägger dig på 3X12 sådär i början eftersom det minskar risken för belastningsskador och du hinner lära dig rörelserna och tempo. Gör långsamma repetitioner i början, typ 2 sekunder när muskeln dras ihop och 4 sekunder när muskeln släpps ut.

Skitbra även att ta ett underkropp och ett överkroppspass i början, så man kommer in i det hela och får repetera lite olika övningar så dom sitter sen. Senare kan du gå över till att dela upp din träning i flera olika pass (finns massa tips om det här på forumet)

För övrigt skulle jag rekommendera att ni bokar ett möte med en gyminstruktör som kan visa er korrekta utföranden av olika övningar, brukar vara gratis.

Lycka till!
Citera
2009-07-30, 18:35
  #6
Avstängd
MyNameIsNobodys avatar
Jag håller med, det ser vid en första anblick helt okey ut.
Det är absolut inget måste att dela upp mer än över/underkropp som du har gjort.
Kör i 1-2 månader och se hur det känns.

Dessutom är en bra grej att läsa på om olika övningar.

Detta är en ganska bra sida för att få lite koll på bra övningar.
http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=28

Annars är det bara att läsa på så lär du dig.

Jag kan rekommendera att du läser på om, och börjar träna basövningar.
Tex, Bänkpress, militärpress, knäböj, marklyft. Speciellt dom två sista är kanonövnigar!
Citera
2009-07-30, 20:18
  #7
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Ser lite proteinfattigt ut.
Citera
2009-07-31, 15:34
  #8
Medlem
Tack!

Tack för alla snabba och utförliga svar! Uppskattas verkligen! svar på en del frågor har ni här.

Ålder : 910313 ( 18 )
Längd : 183cm
Vikt : 83kg

Inte speciellt insatt i varken träning eller ätande men verkligen inte när det gäller ätandet. Någon som skrev här på slutet om proteinfattigt eller liknanade.
Ge gärna några tips på något snabbt & billigt som innehåller mkt protein & gärna andra bra luncher/middagar,

Tack för alla svar ännu en gång!
Citera
2009-07-31, 15:45
  #9
Medlem
Mr.Gearss avatar
Ägg, mjölk, kyckling, havregryn, tonfisk bara för att nämna några
väldigt bra proteinkällor!
Citera
2009-07-31, 16:55
  #10
Medlem
jp.sartres avatar
Jag skulle nog hoppa lingonsylten till havregrynsgröten om jag var du, verkar som du är ganska desperat för viktnedgång. Ta kanel istället, men inte för mycket då kan man få problem med levern!
Citera
2009-07-31, 16:56
  #11
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jp.sartre
Jag skulle nog hoppa lingonsylten till havregrynsgröten om jag var du, verkar som du är ganska desperat för viktnedgång. Ta kanel istället, men inte för mycket då kan man få problem med levern!

Finns lättsockrad sylt att köpa också, den är inte speciellt onyttig om man äter den med måtta, kör på den själv till min gröt.
Citera
2009-07-31, 17:43
  #12
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Frusna (osockrade) blåbär i gröten. Tyvärr rätt dyra, Willy`s har de billigaste vad jag vet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback