Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-31, 09:22
  #13
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Om uppgifterna är korrekta så låter det fan som ett skämt. En man med avsågat hagelgevär har en hund med sig och så skjuter de hunden?!

Fast å andra sidan vet man ju vad som händer så fort polisen skjuter någon. Oavsett hur stort hotet från personen var så blir det ett jävla liv och Tema: Polishat i fikarummen på arbetsplatserna i en hel vecka.
Citera
2009-07-31, 10:22
  #14
Medlem
don.ramons avatar


tjejen ska kanske välja sitt sällskap lite bättre nästa gång.

Måste ge ett plus till tidiningen för hur de väljer att beskriva galningen med hagelbrakare.

"I förra veckan slog det slint för hennes före detta pojkvän. En natt var han ute med ett avsågat hagelgevär tillsammans med Akilles."

Att polisen aldrig kan sluta trakassera människor som bara är ute och rastar hunden.
Citera
2009-07-31, 10:29
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Om uppgifterna är korrekta så låter det fan som ett skämt.


Det är just det som är grejen, är uppgifterna korrekta?

Eftersom GT är mer ägnat för underhållning än nyhetstidning, är deras intresse mer att återge en skev bild av verkligheten än att ange alla fakta.

Själva anser de inte att de ljuger för den intervjuade sa ju att det var så det gick till. Denna artikel grundas dessutom på andrahandsuppgifter=stort varningsflagg

All deras kriminalreportage verkar gå efter ett samma mönster, att piska upp stämningen hos läsarna.
__________________
Senast redigerad av Mumintrollet007 2009-07-31 kl. 10:33.
Citera
2009-07-31, 21:30
  #16
Medlem
Camakas avatar
citat ur tidningen

" Dagen efter skjutningen ringde polisen och frågade när jag kunde hämta min döda hund för de kunde inte ha den kvar på kontoret. Det är inte mänskligt att säga så."


Vad vill hon? Att hunden skall ligga på ett kontor i en påse och ruttna?
Citera
2009-07-31, 23:55
  #17
Medlem
Berralainens avatar
Min första tanke är att det verkade konstigt att hunden bara skulle springa därifrån. Om den inte är folkskygg så borde den väl inte bli rädd för poliser.

Kunde snarare vart så att hunden var nyfiken, och sprang fram till polisen. Kanske killen tänkte han kunde bussa hunden på dom, om och hunden springer mot dom så kvittar det väl hur kelsjuk den är, den får smaka bly ändå.

Och an den sköts med 5 skott är väl inte så underligt, polisens pickadoller är väl inga elefentbössor precis ? Tror jag såg ett klipp för ett tag sen där polis skjuter en hund i malmö och det går åt ett par kulor där med.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback