Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-30, 12:24
Medlem
yaliess avatar
Hej

det är så att jag ska få skatte återbäring i år för 2008 och jag sommarjobbade bara då och tjänade under 17100 som är "skattegränsen" så jag undrar när jag kommer få mina pngar eftersom jag inte fått nått papper om deklaration eller så..eller måste jag ringa till skatteverket eller nått?

tacksam för svar,

/ Y
Citera
2009-07-30, 12:26
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yalies
Hej

det är så att jag ska få skatte återbäring i år för 2008 och jag sommarjobbade bara då och tjänade under 17100 som är "skattegränsen" så jag undrar när jag kommer få mina pngar eftersom jag inte fått nått papper om deklaration eller så..eller måste jag ringa till skatteverket eller nått?

tacksam för svar,

/ Y

Du har alltså inte deklarerat, vilket du skulle gjort för 2 månader sen?
Citera
2009-07-30, 12:29
Medlem
MsAnamariahs avatar
Hahaha, fail!
Citera
2009-07-30, 12:47
Medlem
Kontringsfråga, vet någon när i höst infaller pengarna på mitt konto från deklarationen ? jag gjorde den gamla varianten då man skickade in blanketten.
Citera
2009-07-30, 12:49
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire
Kontringsfråga, vet någon när i höst infaller pengarna på mitt konto från deklarationen ? jag gjorde den gamla varianten då man skickade in blanketten.

Vecka 32-34.
Citera
2009-07-30, 15:31
Medlem
yaliess avatar
jag har ju inte fått hem några papper om det, och fick inte det för 2007 heller förra året..
Citera
2009-07-30, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yalies
jag har ju inte fått hem några papper om det, och fick inte det för 2007 heller förra året..

Har du ett konto registrerat hos skv? i så fall bör du få pengarna nästa vecka annars veckan efter på en avi och förmodligen ytterliggare nån vecka senare slutskattebeskedet. Eftersom du tjänade så pass lite behöver du inte lämna någon deklaration.
Citera
2009-08-04, 13:27
Medlem
yaliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr blueeye
Har du ett konto registrerat hos skv? i så fall bör du få pengarna nästa vecka annars veckan efter på en avi och förmodligen ytterliggare nån vecka senare slutskattebeskedet. Eftersom du tjänade så pass lite behöver du inte lämna någon deklaration.

och vad skönt! tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in