Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-28, 11:23
  #25
Medlem
Jag var på mauritsius i fyra veckor och fick munherpes!!! hemskt
Citera
2014-01-28, 15:36
  #26
Medlem
morkfromorks avatar
Jag var till Port Louis på ett jobb, det var ett ganska trist stäle, kriminaliteten fanns hela tiden lurande runt hörnet, jag tror turistställena med stränder är bättre.
Citera
2014-01-29, 19:27
  #27
Medlem
pedrinos avatar
Maldiverna är mycket mer "paradis" än Seychellerna. Tro mig. Har varit på båda.
Kan inte uttala mig om Mauritius.
Citera
2014-01-29, 19:28
  #28
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadhund
Jag var på mauritsius i fyra veckor och fick munherpes!!! hemskt

Kysste du en afrikansk hora?

Detta hände mig i Thailand.
Citera
2014-02-20, 12:29
  #29
Medlem
Pershagen76s avatar
Jag bor sedan ett ar tillbaka i Grand Bay pa Mauritius och kan svara pa fragor ni har angaende on.
Citera
2014-02-20, 20:32
  #30
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jag bor sedan ett ar tillbaka i Grand Bay pa Mauritius och kan svara pa fragor ni har angaende on.

Grattis! Hur kommer det sig att du bor där? Kärleken eller jobb?

Har du något tips på bra engelskspråkig online-tidning? Vill hålla mig uppdaterad vad som händer och i samband med, eller strax efter det stora regnet i slutet på mars 2013 försvann mitt husorgan theindependent.mu från internet. Hittade inte heller papperstidningen senast vi var där. Gissar att den upphört, ingen jag frågade hade någon aning.

Hur mycket drabbades Mauritius av Edilson? Försökte hålla koll men det är svårt utan vettig tidning.
Citera
2014-02-28, 07:41
  #31
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Grattis! Hur kommer det sig att du bor där? Kärleken eller jobb?

Har du något tips på bra engelskspråkig online-tidning? Vill hålla mig uppdaterad vad som händer och i samband med, eller strax efter det stora regnet i slutet på mars 2013 försvann mitt husorgan theindependent.mu från internet. Hittade inte heller papperstidningen senast vi var där. Gissar att den upphört, ingen jag frågade hade någon aning.

Hur mycket drabbades Mauritius av Edilson? Försökte hålla koll men det är svårt utan vettig tidning.

Hej jag ar har pga jobb, hella familjen inkl 2 hundar ar ocksa med.

Det finns inga bra ewb tidningar pa engelska just nu, det finns en veckotidning som heter "Weekly" som skriver bade latta och tyngre artiklar pe engelska, dom har aven en svensk journalist.

Det hande inte sa mycket efter regnet forra aret, 11 personer dog men jag kan inte saga att dom gjort mycket for att forbattra situationen. I ar sa har det varit mildare skurar och har uppe i norr sa har det varit valdigt lugnt. Det var en cyclon 3 varning ute under ett dygn men det var mest lite blasigt och lite regn.

Hur kommer det sig att du ar intresserad utav on?
Citera
2014-03-05, 08:22
  #32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jag bor sedan ett ar tillbaka i Grand Bay pa Mauritius och kan svara pa fragor ni har angaende on.
så nice berätta gärna om tips vad man ska se om man åker dit osv.
Är det svårt att få jobb och uppehållstillstånd där?
Citera
2014-03-05, 10:04
  #33
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jallajalla
så nice berätta gärna om tips vad man ska se om man åker dit osv.
Är det svårt att få jobb och uppehållstillstånd där?

Hej,

Det finns hur mycket som helst att see, ett extra plus om du tycker om dykning och trekking. Fina strander finns det hur manga som helst av.

Tyvarr sa ar det valdigt svart att fa arbets- och uppehallstillstand, lika svart som i USA eller Australien. Det fina ar dock att du som svensk far vistas har 6 manader per ar utan visum, sa har du mojlighet att spara ihop pengar och ta lite tjansteledigt sa kan du fa en avkopplande stund har anda.
Citera
2014-06-25, 11:37
  #34
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Maldiverna är mycket mer "paradis" än Seychellerna. Tro mig. Har varit på båda.
Kan inte uttala mig om Mauritius.

Hej, Maldiverna tänkte jag åka till 1-2 veckor, beroende på pris och vad som är rimligt.
Tänkte ha det som resmål eventuellt för en bröllopsresa. Vad kan det kosta med flyg och hotell
från Sverige? mvh
Citera
2014-06-25, 12:07
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jag bor sedan ett ar tillbaka i Grand Bay pa Mauritius och kan svara pa fragor ni har angaende on.

Låter fantastiskt, vilken bransch jobbar du inom? och hur fick du jobbet?
Hur trivs du även på ön?
Citera
2014-06-25, 12:16
  #36
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeha12
Låter fantastiskt, vilken bransch jobbar du inom? och hur fick du jobbet?
Hur trivs du även på ön?

Hej, jag har arbetat som managementkonsult i manga ar baserad i Sverige men med manga langa utlandsuppdrag. Nar vi fick var son sa tankte va att vi skulle hitta pa nagot lite annorlunda sa jag letade runt bland annonser lite varstans varlden dar vi kunde tanka oss, sen sa hamnade vi har :-)

Har arbetar med att driva ett projektkontor pa HK for ett internationellt foretag (vill inte namna vilket eller branch da det ar en liten varld).

Dock sa kommer vi troligen flytta hem till senhosen da vi borjar fa lite osjuka efter 1.5 ar ;-)

Men det ar manga expats som trivs och det finns en hel del att gora har, vi saknar bara att ha tillgang till en riktig stad samt vanner och familj, det finns ju inge direktflyg hit, det skulle gjort lite skillnad.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f968330

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback