Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-29, 23:44
  #1
Medlem
platyzmas avatar
http://www.expressen.se/Nyheter/1.16...-terrorgrupper

Och nu har en till dött genom detta, det lär ju knappast vara Svenne Coconut Andersson som är därnere, men ändå, vad är det här för gökar och har SÄPO rätt eller är det bara nojja?
__________________
Senast redigerad av platyzma 2009-07-30 kl. 00:11.
Citera
2009-07-30, 01:15
  #2
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
http://www.expressen.se/Nyheter/1.16...-terrorgrupper

Och nu har en till dött genom detta, det lär ju knappast vara Svenne Coconut Andersson som är därnere, men ändå, vad är det här för gökar och har SÄPO rätt eller är det bara nojja?
SÄPO har antagligen rätt, men de kommer bara avfärdas som rasister.
Citera
2009-07-30, 02:22
  #3
Medlem
platyzmas avatar
Hur kan dom avfärdas som rasister när det faktiskt har dött flera utlands-svenskar? Då borde dom ju uppfattas som att dom bryr sig om invandrare då det är dom som mördats?
Citera
2009-07-30, 03:03
  #4
Medlem
Turbo-Jannes avatar
Svenskar i strider i Somalia

För det första kan vi nog utesluta Svenne Banan här. De "svenskar" som PK-media skriver om är tvättäkta somalier som låtit sig rekryteras i någon moské och ska hjälpa Al-Kebab eller vad de heter att störta den somaliska så kallade regeringen.

Jag tycker inte vi ska sörja alltför mycket över att somaliska unga män reser till Somalia för att slåss. För det första betyder ju detta att de inte är i Rinkeby, Malmö eller Örebro och ställer till med problem som rån och våldtäkter. Det är ju annars favoritsporten bland sandtrollen. Ju fler som åker desto lugnare och trevligare blir det alltså här hemma.

För det andra finns ju alltid en chans att de får möjlighet att stupa för sin sak nere i sandlådan. Alltså en ren samhällsekonomisk vinst för oss andra.

Istället för att motarbeta de som vill åka ner till Somalia, kanske vi skulle kunna underlätta proceduren så att så många som möjligt kunde få chansen att leka lite jihad där nere. Hellre där än här.
Citera
2009-07-30, 03:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo-Janne
För det första kan vi nog utesluta Svenne Banan här. De "svenskar" som PK-media skriver om är tvättäkta somalier som låtit sig rekryteras i någon moské och ska hjälpa Al-Kebab eller vad de heter att störta den somaliska så kallade regeringen.

Jag tycker inte vi ska sörja alltför mycket över att somaliska unga män reser till Somalia för att slåss. För det första betyder ju detta att de inte är i Rinkeby, Malmö eller Örebro och ställer till med problem som rån och våldtäkter. Det är ju annars favoritsporten bland sandtrollen. Ju fler som åker desto lugnare och trevligare blir det alltså här hemma.

För det andra finns ju alltid en chans att de får möjlighet att stupa för sin sak nere i sandlådan. Alltså en ren samhällsekonomisk vinst för oss andra.

Istället för att motarbeta de som vill åka ner till Somalia, kanske vi skulle kunna underlätta proceduren så att så många som möjligt kunde få chansen att leka lite jihad där nere. Hellre där än här.

Nog för att jag inte har mycket till övers för de som inte accepterar västerlänsk lag och filosofi, men jag ser problem i att de som mot alla odds överlever och kommer tillbaka.

Men så vitt jag fårstått det så har SÄPO ganska bra koll på läget
Citera
2009-07-30, 05:36
  #6
Medlem
Turbo-Jannes avatar
Steg två...

Citat:
Ursprungligen postat av LordRaven
Nog för att jag inte har mycket till övers för de som inte accepterar västerlänsk lag och filosofi, men jag ser problem i att de som mot alla odds överlever och kommer tillbaka.

Jag har en idé till lösning på det. Det är ju hög tid att det blir någon ordning på läget i Somalia. Landet är ju grogrund för allehanda terrorister, AQ, pirater, med mera. Området har ju blivit till en finne i röven på hela världen, skulle man kunna säga. Alltså borde det internationella samfundet göra en insats för att skapa ordning, precis som i Afghanistan. Under NATO-ledning, förstås, FN ger jag inte skit för.

På det sättet kan svensk (och annan) trupp få tillfälle att skaffa sig erfarenhet och öva under realistiska förhållanden. Och till skillnad från Afghanistan kan ju även Marinen få vara med. För svenskarnas del kan det ju bli en extra bonus att få chans att lägga hårkorset på ett sandtroll från Rinkeby.
Citera
2009-07-30, 07:45
  #7
Medlem
platyzmas avatar
Problemet är ju givetvis personer som kommer tillbaka hit krigsskadade och djävliga, och dessutom ännu djupare inne i våldsam religiös fanatism. Det är väl även dom SÄPO oroar sig för?

Tror inte NATO kommer göra nåt, USA har ju redan varit där och nosat på 90talet och sen skippade dom det. FN kanske kanske skulle göra nåt om läget blir ännu värre, men jag tvivlar.

Nån som känner nån som vet nån som har en syster som är släkt med nån som åkt ner? Alltså det är ju lite rinkebyfolk osv. härinne, vilka är det som åker ner på dom här galenskaperna, är det svaga individer som blir värvade eller är det kvarterets galningar som vill slåss på riktigt eller vad?
Citera
2009-07-30, 08:26
  #8
Medlem
Berralainens avatar
Kan man inte bara köra lite av The American Way och säga stopp vid gränsen, du och du har vart och lekt lite väl mycket med speciella kompisar så du är en risk för vårt land och rike. Du stannar ute.

Men sen kommer det förstås nån jävla politiker och ska valfiska lite, och tycker att det är sååå synd om dom som skadat sig lite. Som om dom inte alls fick skylla sig själva.
Citera
2009-07-30, 11:37
  #9
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Hur kan dom avfärdas som rasister när det faktiskt har dött flera utlands-svenskar? Då borde dom ju uppfattas som att dom bryr sig om invandrare då det är dom som mördats?
Bara att uttala sig negativt om invandrare är rasistiskt i Sverige. De här hedersknyfflarna borde givetvis inte få återvända till Sverige, men ja, det kan man ju drömma om.
Citera
2009-07-30, 14:02
  #10
Medlem
Man ska ju vara aktiv som arbetssökande har jag hört men är inte detta lite i överkant ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback