Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-29, 19:48
  #1
Medlem
Kollade lite snabbt på "Casall power grip" samt de mycket dyrare Captains of Crush Grippers. Power gripsen är mycket billigare samt finns i medium och hård. Men det jag funderar över är hur många kg är medium samt hård om man jämför med Captains of Crush Grippers?

Förstår ju att stadium grejerna inte är jämförbara med Captains of Crush Grippers men då jag inte är på någon nivå så duger stadiums grejer bra för stunden.
Citera
2009-07-29, 20:00
  #2
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Glöm Casall, det är ingen träning alls med dom.
Citera
2009-07-29, 20:07
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Glöm Casall, det är ingen träning alls med dom.
Jaha Varför? Köpte mig ett par iallafall och det kändes iallafall jobbigt :P
Citera
2009-07-29, 20:09
  #4
Medlem
tallmisters avatar
köp coc #1
Citera
2009-07-29, 20:10
  #5
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
köp coc #1

Tror ärligt att trainer är bättre om ts tyckte casall va jobbig.
Citera
2009-07-29, 20:12
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Tror ärligt att trainer är bättre om ts tyckte casall va jobbig.
Varför är dom bättre isåfall? Dom är säkert det men eftersom jag inte är så insatt så får någon gärna förklara

Hur mångra set/rep ska man satsa på att göra? 4x50 körde jag och då kändes var dom sista 10 skapligt jobbiga.
Citera
2009-07-29, 20:14
  #7
Medlem
thereins avatar
Så länge Casall är jobbig för honom så kan han gott köra på den till den är för lätt. Efter det köpa en CoC.

Edit: Ok, 4x50 är lite väl lätt...
Citera
2009-07-29, 20:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therein
Så länge Casall är jobbig för honom så kan han gott köra på den till den är för lätt. Efter det köpa en CoC.
Okej men hur stor skillnad är det på casall's hård och Captains of Crush Grippers guide? Eller vad är captains of crush's motsvarighet till casalls hårda?
Citera
2009-07-29, 20:18
  #9
Medlem
thereins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wehoo78
Okej men hur stor skillnad är det på casall's hård och Captains of Crush Grippers guide? Eller vad är captains of crush's motsvarighet till casalls hårda?

Ingen aning. Du får gå in och läsa på CoCs sida. Redan CoC trainer är förmodligen hårdare än alla Casalls varianter skulle jag tro. 4x50 är lite väl lätt. Jag skulle ha försökt höja när jag inte längre blir trött på 12.
__________________
Senast redigerad av therein 2009-07-29 kl. 20:23.
Citera
2009-07-29, 20:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therein
Ingen aning. Du får gå in och läsa på CoCs sida. Redan CoC trainer är förmodligen hårdare än alla Casalls varianter skulle jag tro. 4x50 är lite väl rätt. Jag skulle ha försökt höja när jag inte längre blir trött på 12.
Okej. Det skulle ju vara lite smådrygt att köpa CoC trainer och upptäcka att den är helt sjukt hård och att jag inte kan använda den :/ Eller om det skulle var åt andra hållet att det blir lika som casall'en
__________________
Senast redigerad av wehoo78 2009-07-29 kl. 20:24.
Citera
2009-07-29, 20:28
  #11
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wehoo78
Okej. Det skulle ju vara lite smådrygt att köpa CoC trainer och upptäcka att den är helt sjukt hård och att jag inte kan använda den :/ Eller om det skulle var åt andra hållet att det blir lika som casall'en

Alltså du behöver inte ha en gripper för att träna greppet, finns andra saker för att öka greppstyrkan. Tex barholds eller farmerswalk.

Var inne på stadium.se och tittade på casall gripper "hard" men det står såklart inte vilket tryck du behöver för att stänga den.
Citera
2009-07-29, 20:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Alltså du behöver inte ha en gripper för att träna greppet, finns andra saker för att öka greppstyrkan. Tex barholds eller farmerswalk.

Var inne på stadium.se och tittade på casall gripper "hard" men det står såklart inte vilket tryck du behöver för att stänga den.
Okej. Tyckte det verkade vettigt då man tränade underarmar samt greppet.

Men om man ska köpa CoC, vart ska man börja egentligen? Jag har varit på gym ett par gånger i princip. Har lite smågrejer hemma, typ hantlar och lite sånna grejer, som jag kör lite med och sen har jag ett "träningschema" som jag kör lite då och då. Så jag är ju inte precis vältränad
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback