Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-29, 14:33
  #1
Avstängd
Jag ska börja gymma. Förvandla denna 190CM/65 kropp till något hälsosammare. Jag är en livsnjutare och äter allt som faller mig in, när det faller mig in. Är 19 år och är aktiv, sportar och simmar när man gör det med kompisar, inget regelbundet. Jag har köpt ett gymkort för att motivera mig till träning. Nu är frågan. Vad för muskler/kroppsdelar ska man mäta med måttband för att senare kunna se resultat senare.

Har tagit 5 bilder i spegeln, har min nuvarande vikt. Tänkte att det kunde bara kul att mäta biceps, vader, midja, handleder etc för att lättare kunna se utvecklingen och bli mer motiverad till att fortsätta träna och träna hårdare.

Har ni några tips på vad som kan vara kul att mäta? Kanske man ska mäta vilopuls etc.
Citera
2009-07-29, 14:39
  #2
Medlem
SiSeniors avatar
Biceps, bröst, midja, wrister, lår, vader och vilopuls är väl ganska vanligt att mäter. Även kul att skriva upp sin ökning i olika övningar som marklyft, knäböj, bänkpress, etc, etc. För att se sig själv öka.
Citera
2009-07-29, 14:50
  #3
Medlem
Dtagtliws avatar
kroppsfett ( Bf%) kan va kul med
__________________
Senast redigerad av Dtagtliw 2009-07-29 kl. 14:52.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback