Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-13, 18:48
  #17017
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det är inte fel, SLS kommer inte lyfta (*host*, den kommer troligen aldrig lyfta...) med mer vikt än vad Saturn V klarade. Du har läst bloggar och bloggar kan skriva lite vad som helst.


Och det ska komma från en "Moonhoaxare" som antagligen spenderar huvuddelen av din vakna tid på "hoaxbloggar"!

Visa upp dina källor på att SLS aldrig kommer att lyfta, information som givetvis inte ska ha hämtats från bloggar om du vill behålla den lilla gnutta trovärdighet du själv tror att du har kvar.
Citera
2017-06-13, 18:50
  #17018
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Snälla du, hela den här diskussionen är ett skämt. Ingen som går igenom fakta om Apollo kommer tro man varit på månen. De som tror man besökt månen är de som inte grävt utan fortfarande är ovetandes om hur svårt det är

Man funderar inte ens på att åka till månen längre för det är för svårt.


Kineserna besökte nyligen månen.

Kan du beskriva svårigheterna med att åka till Månen, helst på 2 stycken A4 tack!
Citera
2017-06-13, 19:10
  #17019
Medlem
fluffypuffys avatar
Jag har helt missat den här tråden.

Att människor generellt "tror" på månlandningen fortfarande må va hänt, det är trots allt fortfarande den befästa historiebeskrivningen, men att en tråd som denna fortfarande lever med användare som fortfarande ödslar tid och inlägg om denna myt är bara skrämmande.

Kan någon skaka fram länken från NASA på månlandaren byggd av folie och silvertejp så vi kan få slut på dumheterna och onödiga kommentarer en gång för alla?

Edit:
Denna får duga
https://goo.gl/images/pr0JAZ

Bilderna från "studion" (dvs innan take-off) är ännu bättre, de finns i Nasas arkiv, men bilden ovan räcker som punkt för diskussionen.
__________________
Senast redigerad av fluffypuffy 2017-06-13 kl. 19:22.
Citera
2017-06-13, 19:22
  #17020
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag har helt missat den här tråden.

Att människor generellt "tror" på månlandningen fortfarande må va hänt, det är trots allt fortfarande den befästa historiebeskrivningen, men att en tråd som denna fortfarande lever med användare som fortfarande ödslar tid och inlägg om denna myt är bara skrämmande.

Kan någon skaka fram länken från NASA på månlandaren byggd av folie och silvertejp så vi kan få slut på dumheterna och onödiga kommentarer en gång för alla?


Är det denna du tänker på (se sid 7)
https://www.hq.nasa.gov/alsj/LM04_Lu...e_ppLV1-17.pdf

Att du helt missat denna tråd förvånar ju något iom att den väldigt ofta ligger först i forat samt att du skrev i tråden redan 2015....
Citera
2017-06-13, 19:25
  #17021
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Men du kan allt om Apollo?
Om du är så dålig på teknik, varför inte vara lite mer ödmjuk?

Att få upp så mycket mycket last som möjligt i raketer är alltid ett problem, desto mer last desto billigare satelliter eller annat som man behöver skicka upp. Det är en kostnadskalkyl de ofta behöver göra, kostnader att göra det man skicka upp lättare kontra att betala mer för att skicka upp något tyngre

Nu skrev jag ju precis att jag inte kan något om motorer (inte "teknik" som din märkliga läsförståelse får det till). Därför kan jag inte diskutera motorer.

Om DU hade varit lika ödmjuk hade du erkänt att du inte kan något om bevisföring. Gör du det så lovar jag att sluta fråga dig om detta.

Men om du däremot inte erkänner det måste jag fortsätta fråga dig: Vad anser du att bevis är för något?
Citera
2017-06-13, 19:26
  #17022
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det denna du tänker på (se sid 7)
https://www.hq.nasa.gov/alsj/LM04_Lu...e_ppLV1-17.pdf

Att du helt missat denna tråd förvånar ju något iom att den väldigt ofta ligger först i forat samt att du skrev i tråden redan 2015....

Nej, i pdfen hittar jag bara massa illustrationer.

Och lite ironi skadar aldrig när det gäller ämnen som dessa

Med facit i hand bör det nog gå att veva ihop en månlandare med saker från biltema. Är det någon som testat?
Citera
2017-06-13, 19:39
  #17023
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Nej, i pdfen hittar jag bara massa illustrationer.

Och lite ironi skadar aldrig när det gäller ämnen som dessa

Med facit i hand bör det nog gå att veva ihop en månlandare med saker från biltema. Är det någon som testat?

I PDFen hittar du förklaringar på varför och hur man klädde in landaren i folie.
Men du kanske är som KlokOchSnygg och ger upp när det är mer än 2 sidor att läsa?

(Bilderna har vi alla sett och förklarat)...
Citera
2017-06-13, 22:36
  #17024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vi har ju redan diskuterat detta - eller hur? Och det gick ju inte så bra för dig förra gången heller...
Har inte sett dig diskutera någon gång i någon tråd här, diskussion innebär att man lyssnar på de man diskuterar med och tar till sig deras argument. Du kör någon form av monolog

De flesta har bra fungerande ögon och kan se. Tejpad månlandare delvis byggd i kartong tror inte jag fungerar för att landa på månen med.

Ni har inte visat någon som sett månlandaren i drift, när jag sökt har jag inte kunnat hitta det heller. Månlandaren finns bara i form av en attrapp.

Ni som använder "bilder" som bevis för att man varit på månen, varför passar inte denna bilden?

Förklara gärna vad det är för liten mojäng som sitter på månlandaren som han visar 02:30 in i videon
Citera
2017-06-13, 22:40
  #17025
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Har inte sett dig diskutera någon gång i någon tråd här, diskussion innebär att man lyssnar på de man diskuterar med och tar till sig deras argument. Du kör någon form av monolog

De flesta har bra fungerande ögon och kan se. Tejpad månlandare delvis byggd i kartong tror inte jag fungerar för att landa på månen med.

Ni har inte visat någon som sett månlandaren i drift, när jag sökt har jag inte kunnat hitta det heller. Månlandaren finns bara i form av en attrapp.

Ni som använder "bilder" som bevis för att man varit på månen, varför passar inte denna bilden?

Månlandare i drift finns det gott om både bilder och filmer på (här t.ex: https://m.youtube.com/watch?v=INqZxccp30I ), kartong tror jag inte användes på månlandaren alls, åtminstone inte på utsidan, jag lyssnar gärna på dig om du har något att säga - du kan väl börja med att berätta hur su definierar bevis, eller "vetenskapliga bevis" som du brukar skriva???
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-06-13 kl. 22:43.
Citera
2017-06-13, 22:41
  #17026
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Månlandare i drift finns det gott om både bilder och filmer på
Var då? Kan du länka
Citera
2017-06-13, 22:43
  #17027
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Var då? Kan du länka

Jag la till en filmlänk i Edit, men hör har du igen: https://m.youtube.com/watch?v=INqZxccp30I

Kan du svara på frågorna du får också vore jag tacksam.
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-06-13 kl. 22:46.
Citera
2017-06-13, 22:44
  #17028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Har inte sett dig diskutera någon gång i någon tråd här, diskussion innebär att man lyssnar på de man diskuterar med och tar till sig deras argument. Du kör någon form av monolog

De flesta har bra fungerande ögon och kan se. Tejpad månlandare delvis byggd i kartong tror inte jag fungerar för att landa på månen med.

Ni har inte visat någon som sett månlandaren i drift, när jag sökt har jag inte kunnat hitta det heller. Månlandaren finns bara i form av en attrapp.

Ni som använder "bilder" som bevis för att man varit på månen, varför passar inte denna bilden?

Förklara gärna vad det är för liten mojäng som sitter på månlandaren som han visar 02:30 in i videon

Nu använder ju du du "bilder" som motbevis för månlandningen (eller ja, en bild på ett fotavtryck). Är bilder bevis eller inte? Du är liksom inkonsekvent. Och du glömde återigen svara på mitt senaste meddelande. Erkänner du att du inte vet vad bevis är? Kan du vara så ödmjuk? Annars måste jag ju fortsätta fråga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback