Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-29, 20:57
  #15025
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Blir lite nyfiken.
För några minuter sedan sa du att det gick att passera van Allen-bältena utan att dö.
Nu säger du tvärtom.

Har du alltså läst in dig på van Allens originalpapper på dessa minuter eller litar du blint på vad Jarrah säger här?!

Du behöver inte svara på den frågan...
Jag skrev att jag inte har en aning eftersom jag inte känner till några nyligen gjorda mätningar i de övre lagren av bältena.
Om man går efter van Allens gamla mätningar så var det omöjligt för apollofarkosterna.
Pröva att scrolla ibland.
Citera
2016-12-30, 08:20
  #15026
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummistovlar
Det är bara att läsa van Allens originalpapper så ser du att Jarrah har helt rätt.

Det är bara att läsa detta brev, citerat av Van Allen själv för att förstå att Jarrah blåser också dig.

http://i149.photobucket.com/albums/s...len-letter.gif
Citera
2016-12-30, 08:23
  #15027
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Det är bara att läsa detta brev, citerat av Van Allen själv för att förstå att Jarrah blåser också dig.

http://i149.photobucket.com/albums/s...len-letter.gif
Det spelar ingen roll vad van Allen sagt efteråt.
Det är originalpappret vi diskuterar.
Citera
2016-12-30, 08:24
  #15028
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummistovlar
Det visas många utdrag ur hans originalpapper i filmen Radiation Reloaded.
Jag tror redan jag länkat till den.

Att du länkar till Jarrah's film räcker inte. Länka till Van Allens dokument istället.
Citera
2016-12-30, 08:26
  #15029
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Att du länkar till Jarrah's film räcker inte. Länka till Van Allens dokument istället.
Ok. Jag ska leta runt lite.
Citera
2016-12-30, 08:45
  #15030
Avstängd
Här är hans originalartikel:
http://www.moontruth.org/VanAllen/Sc...nAllenBelt.pdf
Citera
2016-12-30, 08:51
  #15031
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummistovlar
Man måste komma ihåg att det har ungefär samma effekt på en forskarkarriär att bestrida månlandningarna, som det har på en lärarkarriär att vara öppet sverigedemokrat.
Om man som forskare bestrider månlandningarna utan bevis så är den förstörda karriären välförtjänt.
Citera
2016-12-30, 09:50
  #15032
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Om man som forskare bestrider månlandningarna utan bevis så är den förstörda karriären välförtjänt.
Om man som forskare ignorerar att strålningen var 2.5 ggr det högsta som uppmätes vid Fukushima, då förtjänar man snudd på fängelsestraff.
Citera
2016-12-30, 10:18
  #15033
Medlem
JustBecauses avatar
Värt att nämna är att ingen här bestrider farorna med strålningen i rymden, men att det skulle döda allt och alla som lämnar LEO är bara trams.

Har du ens sett Apollos banor när de flög igenom van Allen-bältena?
Citera
2016-12-30, 10:31
  #15034
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Värt att nämna är att ingen här bestrider farorna med strålningen i rymden, men att det skulle döda allt och alla som lämnar LEO är bara trams.

Har du ens sett Apollos banor när de flög igenom van Allen-bältena?
Ja. Jarrah visar dom i filmen.
(jag börjar tröttna på att behöva upprepa allt gång på gång, från och med nu så svarar jag inte på självklarheter eller frågor som redan varit uppe)
__________________
Senast redigerad av gummistovlar 2016-12-30 kl. 10:36.
Citera
2016-12-30, 10:38
  #15035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gummistovlar
Ja. Jarrah visar dom i filmen.
(jag börjar tröttna på att behöva upprepa allt gång på gång, från och med nu så svarar jag inte på självklarheter eller frågor som redan varit uppe)

Fortfarande är Jarrah bara en bajspratare på YT.
Citera
2016-12-30, 13:47
  #15036
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummistovlar
Om man som forskare ignorerar att strålningen var 2.5 ggr det högsta som uppmätes vid Fukushima, då förtjänar man snudd på fängelsestraff.
Fast nu är det bara Jarrah som påstår att strålningen var så hög.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback