Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2004-01-02, 12:24
  #25
Banned
CloakingDevice

mm gör det....men det blir nog svårt o hitta....forsen leder till ett rör som går under stenröset.typ 5-10 meter upp efter vattnet försvinner in så finns det ett hål i röret som man ser om man flyttar lite på stenarna. och jag tror att d bor nån där...lr gjorde förut i den skogen. för det hängde kläder o sånt på tork förut.
Citera
2004-01-02, 16:13
  #26
Medlem
det lär dom ju inte nu? 10 minus?
Citera
2004-01-12, 16:19
  #27
Medlem
Been there seen it.

Det verkar ju faktiskt som om nån bor däruppe på somrarna eller nåt.. presenning eller nåt liknande låg gömt under snön..

Det jag kunde se iaf var ett rör som ledde typ 30 graders vinkel uppåt. Jag kunde iaf få ner huvudet genom hålet och kolla lite med min inbyggda ficklampa i telefonen (yay!) men mer blev det inte.. vetefan om det går att krypa in..
Citera
2004-01-22, 22:20
  #28
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av CloakingDevice
Been there seen it.

Det verkar ju faktiskt som om nån bor däruppe på somrarna eller nåt.. presenning eller nåt liknande låg gömt under snön..

Det jag kunde se iaf var ett rör som ledde typ 30 graders vinkel uppåt. Jag kunde iaf få ner huvudet genom hålet och kolla lite med min inbyggda ficklampa i telefonen (yay!) men mer blev det inte.. vetefan om det går att krypa in..


det gick förut som sagt....och då var man ju mindre och inte lika biffig som nu:P
Citera
2004-01-23, 08:15
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r_y_afraid
det gick förut som sagt....och då var man ju mindre och inte lika biffig som nu:P

hehe jo kan tänka mig det

Får väl ta med saig en slägga eller nåt
Citera
2004-08-22, 17:31
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini3
finns en bra anledning varför du har kass täcking på telefonen.. Uppe på taket av tornet som är närmast skidbacken.. (Japp det är en gammal slalom backe) tror stenamrk vann en världscuptävling för en jäval massa år sedan just där..

iaf.. på tornet står en node mast för gsm-nätet.. (bra läge högt upp..) den når ut till massa andra master plus telefoner..
grejen är att det är fan alltid sjukt kas täckning nära sådana här master (f.ö. rakt under gsm master är det alltid dålig täckning...)


jag vill se vad som händer om man lägger en lite dynamitgubbe på väggen utemot backen.. hej vilket vattenfall..


Är det alltså nån speciell mast för GSM, inte an vanlig?
Alltså denna mast relayar till flera master eller?

Är det den stora höga masten på "bunkern" vi talar om, eller?


/Roadrunner
Citera
2004-08-23, 21:47
  #31
Medlem
rebbans avatar
Är som sagt vatten"torn". Lite mera info är att masterna där är till polisens radiosystem ev bk och sjukvagnarna med.
Citera
2014-04-10, 16:13
  #32
Medlem
Är för tillfället stationerad här på nybohov.
Varför står det att man inte får fota "vattentornet" (skylt på staketet). Ifall du gör det ska du tydligen bli anmäld. Är det normalt för ett vattentorn?
Citera
2014-04-10, 17:13
  #33
Medlem
nekons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarfar
Är för tillfället stationerad här på nybohov.
Varför står det att man inte får fota "vattentornet" (skylt på staketet). Ifall du gör det ska du tydligen bli anmäld. Är det normalt för ett vattentorn?

Misstänker att det är en skyddsobjektsskylt som sitter på staketet. Gul botten med svart text
Det är länsstyrelsen som beslutar om vad som ska klassas som ett skyddsobjekt och om det är klassat så finns det skäl till detta.
Troligt med vattentornen är för att skydda dem mot sabotage eller terroristbrott i syfte att skada allmänheten och de är då skyddade enligt skyddslagen. Samma lag som försvaret använder sig av när de skyddar sådant som har militärt intresse.

Brott mot skyddslagen kan ge fängelse eller böter.

Normalt för vattentorn, beror på länsstyrelsen ä, men relativt. Vissa är det andra inte. Beror på hur viktig anläggningen är.

/Nekon
Citera
2014-04-15, 11:06
  #34
Medlem
Legimitations avatar
http://www.timebandits.se/Nybohov.htm
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback