Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2023-02-08, 16:06
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
Finns även en övergiven villa i krokslätt. Orörd
Vet du adressen eller gatan på den?
Citera
2023-02-08, 17:02
  #98
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Portisheeed
Vet du adressen eller gatan på den?
bergsbogatan. Tror nummer 4. Näst sista huset på gatan. Vid vändplatsen.
Citera
2023-02-08, 20:06
  #99
Medlem
Blackra1ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
bergsbogatan. Tror nummer 4. Näst sista huset på gatan. Vid vändplatsen.

Du ser det på Google earth
Citera
2023-03-04, 17:07
  #100
Medlem
Blackra1ns avatar
Hur kan det bli som så att en stor villa, mitt i ett bostadsområde står övergivet? Som den I krokslätt tex?
Citera
2023-03-04, 17:15
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
Hur kan det bli som så att en stor villa, mitt i ett bostadsområde står övergivet? Som den I krokslätt tex?

Kan vara så att det är arvstvister. Jag har hört rykten om att huset på Sankt Sigfridsgatan är ett sånt exempel.
Citera
2023-11-30, 17:12
  #102
Medlem
Blackra1ns avatar
Ingen som hittat lite nya övergivna hus?
Citera
2023-12-10, 21:35
  #103
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Jag känner folk som håller på med UE. Tydligen blir det mer och mer vanligt att man sätter in hundar i bevakningen av övergivna ställen. Var försiktiga!
Citera
2023-12-24, 14:34
  #104
Medlem
Zenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jag känner folk som håller på med UE. Tydligen blir det mer och mer vanligt att man sätter in hundar i bevakningen av övergivna ställen. Var försiktiga!
bra då tar vi med oss pepparspray och tillhygge
Citera
2024-02-13, 18:05
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
Ingen som hittat lite nya övergivna hus?
Har flera, skulle helst inte vilja outa de här, skicka pm så kan vi skriva Om det inte går pågrund av att jag är relativt ny på flashback skicka på insta: urbexmackan
Citera
2024-02-16, 04:51
  #106
Medlem
Tjena, jag ska åka på besök till Gbg om ca någon månad eller så, jag undrar om någon underbar själ kunde dela med sig av några övergivna platser eller övergivna spökhus. Ni kan outa här eller via dm.
Citera
2024-02-16, 18:38
  #107
Medlem
Bertil.Lundins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonySoprano69
Tjena, jag ska åka på besök till Gbg om ca någon månad eller så, jag undrar om någon underbar själ kunde dela med sig av några övergivna platser eller övergivna spökhus. Ni kan outa här eller via dm.

Jag skulle vilja föreslå f.d. Ryska konsulatet!

Ett väldigt spännande spökhus...
Citera
2024-02-16, 20:02
  #108
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Lundin
Jag skulle vilja föreslå f.d. Ryska konsulatet!

Ett väldigt spännande spökhus...
Visst har det stängt, men det är inte helt obevakat. Det rör sig folk där ibland och Ryssland "äger" fortfarande området.

Men visst, det kan nog finnas en del kul gamla grejer i huset och dess källare. Det är nog inget ställe jag rekommenderar att besöka, det är ju knappast så att det kommer komma ett par Securitasväktare och säga "aja baja" utan snarare träffar man på Igor och Nikolaj som nog har lite annan inställning till intrånget.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback