Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-12-03, 22:37
  #1
Medlem
uhhhhs avatar
Jag har nyligen provat att defragmantera en utan mina små partitioner (20 gb) och allt verkade som vanligt, men jag tyckte den blev färdig lite för fort så jag för säkerhets skull analyserade den igen med defragmanteraren och vips så sa den att "jag bör defragmantera disken" trots att jag precis "gjort" det, så det verkar som om den inte gjort någonting över huvudtaget även fast den utgav sig för att vara 100% färdig. Några förslag? Det är en NTFS partion med XP på.

/uhhhhhhhhhh
Citera
2003-12-03, 22:43
  #2
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uhhhh
Jag har nyligen provat att defragmantera en utan mina små partitioner (20 gb) och allt verkade som vanligt, men jag tyckte den blev färdig lite för fort så jag för säkerhets skull analyserade den igen med defragmanteraren och vips så sa den att "jag bör defragmantera disken" trots att jag precis "gjort" det, så det verkar som om den inte gjort någonting över huvudtaget även fast den utgav sig för att vara 100% färdig. Några förslag? Det är en NTFS partion med XP på.

/uhhhhhhhhhh

Om hårddisken är väldigt full så kan den få problem att defragmentera stora filer på disken. Då måste du rensa för att den ska kunna defragmentera problemfritt.
Citera
2003-12-04, 02:42
  #3
Medlem
assmans avatar
dessutom kan du inte defragmentera swapfilen när windows körs. jag skulle rekomendera att du testade diskkeeper pro, den är bättre än windows deframenterare.
Citera
2003-12-16, 11:46
  #4
Medlem
MeatAbstracts avatar
eller så går du in i ett skal och defragmerar. mindre processer som körs då.

F8
starta i kommandotolk lr vad det heter
skriv sedan
defrag c: lr vilken partition du vill defraga.
Citera
2003-12-16, 13:35
  #5
Medlem
uhhhhs avatar
tack, gott folk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback