Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-07-28, 01:25
  #25
Medlem
TaxiAls avatar
Tack Helsingborg2, Onekligen intressant läsning!
Får ta mig en titt på kolozzeum och förhoppningsvis lära mig mer
Citera
2009-07-28, 09:33
  #26
Medlem
Naturligtvis handlar det främst om andra saker, om du vill leva långt. Se på gamla farmödrar etc, som lever till 95-100. Har de nånsin joggat? Lyft skrot? Nej, men de har levt ett liv utan att oroa sig för mycket - eller i alla fall utan negativ stress. Och de har ätit bara tills de blivit mätta, om ens det. Träning för tränings skull är ju nåt vi hittat på för att vi vill ändra på hur vi ser ut, eller för att vi lever fel. Eller både och.
Citera
2009-07-28, 18:04
  #27
Medlem
TaxiAls avatar
Om man tränar på en vikt som man klarar 8-12 reps på, men istället för att vila efter repsen gör man direkt 8-12 reps på en annan övning, och sedan fortsätter så i 30-45 min, utför man då en aerob eller en anaerob träning?

Tex:
12 reps bicepscurl, sendan en direkt övergång till 12 reps militärpress, sedan någon form av tricepspress 12 reps, för att sedan börja om på bicepscurlsen igen osv...

Någon som tränar såhär? Undrar hur testosteronet påverkas?
Citera
2009-07-28, 21:53
  #28
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxiAl
Om man tränar på en vikt som man klarar 8-12 reps på, men istället för att vila efter repsen gör man direkt 8-12 reps på en annan övning, och sedan fortsätter så i 30-45 min, utför man då en aerob eller en anaerob träning?

Tex:
12 reps bicepscurl, sendan en direkt övergång till 12 reps militärpress, sedan någon form av tricepspress 12 reps, för att sedan börja om på bicepscurlsen igen osv...

Någon som tränar såhär? Undrar hur testosteronet påverkas?
Vad tror du?

Jag tror att det är sämre, eftersom det inte blir riktig styrketräning, därför att:

En deldefinitionen av styrketräning är att den är anaerob. Orkar du göra sådana övningar irad hela tiden så har du för låga vikter. Det är fysiskt omöjligt att erhålla en sådan syresättning som skulle krävas. I övrigt så skulle arbetet vara aerobt om du orkar arbeta hela tiden.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback