Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-26, 11:52
  #1
Avstängd
haha, hur klumpigt och sjukt det än låter så är situationen som denna:

Jag ska sova i min soffa, har en kanna vatten nere på golvet, när jag ska lägga mig ner så råkar handkontrollen (som ligger på soffkanten) åka ner i vattenkannan.

Jag tar fort som attan upp kontrollen och skakar av den och sätter den på tork under en hårtork.
Jag testade starta den igårkväll men det funkade inte. Idag startar kontrollen men det enda som tycks funka är den vänstra joysticken.

Nu till min fråga, är detta något man kan dra på garantin eller är det bara och åka in och köpa ny kontroll, vad tror ni? Har googlat runt lite men hittar inga vettiga svar. Har förövrigt 6 månaders garanti kvar på konsollen som är köpt hos Megastore.

Må alldelles utmärkt och skratta gärna lite åt min klumpighet^^
Citera
2009-07-26, 11:56
  #2
Medlem
GataJs avatar
Haha. det var lite klumpigt. Men otroligt nog har ja förståelse för dej.. sånt som kan hända
Jag tycker du ska kontakta din butik och säga att den inte funka längre.. Nämn inget om vattnet. Om de kollar den å ser att den utsatts flr vatten så säger du att det vet du inget om.
Citera
2009-07-26, 11:58
  #3
Medlem
Prova på garantin. nämn inte vattnet, säg att den bara la av.
Citera
2009-07-26, 12:06
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GataJ
Haha. det var lite klumpigt. Men otroligt nog har ja förståelse för dej.. sånt som kan hända
Jag tycker du ska kontakta din butik och säga att den inte funka längre.. Nämn inget om vattnet. Om de kollar den å ser att den utsatts flr vatten så säger du att det vet du inget om.

Som tur va hade min padre även han förståelse och sa att det ordnar sig, trodde han skulle lacka satan nämligen eftersom han köpte ps3:an, hehe.


Men ja, det är nog det bästa att göra. Kan rapportera imorgon hur det gick^^ haha
Citera
2009-07-26, 12:47
  #5
Avstängd
Androooos avatar
Detta låter som ett vardagsproblem Men säg att kontrollen bara la av med lite sur röst, så borde det inte vara något problem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback