Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-16, 16:03
  #349
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det verkar som att Graham Bonnet är väl alltid förknippad med låtarna "Since You Been Gone" och "All Night Long". (Dessvärre eftersom skivan Down to Earth är en bortglömd skiva)

Det stämmer nog och det är lite tråkigt. Lost in Hollywood ifrån samma skiva tycker jag är en av bandets gömda pärlor!
Citera
2018-08-16, 17:02
  #350
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Det stämmer nog och det är lite tråkigt. Lost in Hollywood ifrån samma skiva tycker jag är en av bandets gömda pärlor!

Det är bara så galet att det blir så alla har väl dock nynnat på Since You Been Gone så alla kan väl den
Men det blir för mycket till slut på sitt eget sätt.

Dock kan man aldrig tröttna på låten Man On The Silver Mountain
Citera
2018-08-16, 22:50
  #351
Medlem
Oakenshields avatar
Down To Earth är en förbaskat bra platta. Bonnet förtjänar att kommas ihåg mkt mer än han gör, helt klart.
Citera
2018-08-17, 09:11
  #352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Down To Earth är en förbaskat bra platta. Bonnet förtjänar att kommas ihåg mkt mer än han gör, helt klart.

Håller med helt och hållet.
Kritiken mot Bonnet var i första hand för att han var kortklippt. Såg inte ut på rätt sätt.
Citera
2018-08-18, 09:32
  #353
Medlem
Bonnet håller jag nästan jämbördes med Dio. Visst sjunger Turner bra på I surrender men han har allt lite B aura över sig. Mesig röst o scenpersonlighet.
Citera
2018-08-18, 12:14
  #354
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Down To Earth är en förbaskat bra platta. Bonnet förtjänar att kommas ihåg mkt mer än han gör, helt klart.
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
Bonnet håller jag nästan jämbördes med Dio. Visst sjunger Turner bra på I surrender men han har allt lite B aura över sig. Mesig röst o scenpersonlighet.
Håller med om att Bonett är en riktigt bra sångare, och även det han har gjort med MSG och Alcatrazz håller hög klass...
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Håller med helt och hållet.
Kritiken mot Bonnet var i första hand för att han var kortklippt. Såg inte ut på rätt sätt.
Vem bryr sig om hans utseende, visserligen såg han väl mer ut som killarna i Miami Vice än en "riktig" hårdrockare - men det är ju inte det visuella som är det viktigaste - om det inte är fråga om rena imageband som t.ex. Kiss förstås...
__________________
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-08-18 kl. 12:31.
Citera
2018-08-19, 09:27
  #355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Håller med om att Bonett är en riktigt bra sångare, och även det han har gjort med MSG och Alcatrazz håller hög klass...Vem bryr sig om hans utseende, visserligen såg han väl mer ut som killarna i Miami Vice än en "riktig" hårdrockare - men det är ju inte det visuella som är det viktigaste - om det inte är fråga om rena imageband som t.ex. Kiss förstås...

Jag bryr mig inte dugg om hur han ser ut. Rösten är det viktigaste.
Läste i Classic Rock när han blev värvad till Rainbow. Kommentarer om hans korta hår och hur han skulle passa in i bandet.
Bonnet har tydligen humor. När han fick höra kommentarer om sitt korta hår så klippte han sig ännu kortare.
Citera
2018-09-24, 23:06
  #356
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag bryr mig inte dugg om hur han ser ut. Rösten är det viktigaste.
Läste i Classic Rock när han blev värvad till Rainbow. Kommentarer om hans korta hår och hur han skulle passa in i bandet.
Bonnet har tydligen humor. När han fick höra kommentarer om sitt korta hår så klippte han sig ännu kortare.

Blev inte Ritchie Blackmore väldigt ilsken över det om jag minns rätt från någon dokumentär
Citera
2018-09-25, 09:06
  #357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Blev inte Ritchie Blackmore väldigt ilsken över det om jag minns rätt från någon dokumentär

Det kan mycket väl stämma.

Övriga bandets medlemmar plus management som hade åsikter. RB var inte intervjuvad i nämnda artikel. Vilket i och för sig inte förvånar mig. Han ger väl ogärna intervjuer.
Citera
2018-09-28, 01:12
  #358
Medlem
Castlevanias avatar
We have our audience, which is heavy rockers, they dont need to see Mr Last Vegas

På tal om Bonnets kortklippa frisyr.

Enjoy!
https://www.youtube.com/watch?v=oXW3Rk8umLY
__________________
Senast redigerad av Castlevania 2018-09-28 kl. 01:14.
Citera
2018-09-28, 06:43
  #359
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
We have our audience, which is heavy rockers, they dont need to see Mr Last Vegas

På tal om Bonnets kortklippa frisyr.

Enjoy!
https://www.youtube.com/watch?v=oXW3Rk8umLY

Tyckte väl att jag kände igen det.
Vad skall man säga om detta eller inte.
Citera
2018-10-03, 13:22
  #360
Medlem
Konsert i Sverige 2019 lanseras inom kort. Munchen Olympiahalle är redan klart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback