Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-12-03, 18:49
  #1
Medlem
mrkuuks avatar
När jag försöker skicka filer till min kompis över MSN händer detta:

Överföringen sätter igång och fungerar ett tag sen får jag upp meddelandet:

"Det gick inte att skicka filen eftersom nätverksanslutningen är spärrad. Kontakta din nätverksadministratör eller Internet-leverantör, de kanske kan aktivera funktionen för filöverföring."

Va fan är det????

Tacksam för svar....
Citera
2003-12-03, 19:05
  #2
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkuuk
När jag försöker skicka filer till min kompis över MSN händer detta:

Överföringen sätter igång och fungerar ett tag sen får jag upp meddelandet:

"Det gick inte att skicka filen eftersom nätverksanslutningen är spärrad. Kontakta din nätverksadministratör eller Internet-leverantör, de kanske kan aktivera funktionen för filöverföring."

Va fan är det????

Tacksam för svar....

Den kommer inte åt datorn du vill skicka till.. De har oftast med brandvägg att göra, antingen hos dig eller hos den andre.
Citera
2003-12-03, 19:07
  #3
Medlem
oGGos avatar
Om du läser meddelandet som du fick ett par gånger till:

"Det gick inte att skicka filen eftersom nätverksanslutningen är spärrad. Kontakta din nätverksadministratör eller Internet-leverantör, de kanske kan aktivera funktionen för filöverföring."

Detta betyder troligen att du inte kan skicka filer via MSN med din operatör, vilket iofs. är konstigt eftersom du har telia (jag tog mig friheten att kolla vad du hade för operatör).

Vad har din kompis för ISP (internet service provider)?
Alltså Internet leverantör.
Citera
2003-12-03, 19:10
  #4
Medlem
mrkuuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
Om du läser meddelandet som du fick ett par gånger till:

"Det gick inte att skicka filen eftersom nätverksanslutningen är spärrad. Kontakta din nätverksadministratör eller Internet-leverantör, de kanske kan aktivera funktionen för filöverföring."

Detta betyder troligen att du inte kan skicka filer via MSN med din operatör, vilket iofs. är konstigt eftersom du har telia (jag tog mig friheten att kolla vad du hade för operatör).

Vad har din kompis för ISP (internet service provider)?
Alltså Internet leverantör.


Han har comhem....
Citera
2003-12-03, 19:10
  #5
Medlem
mrkuuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raaz
Den kommer inte åt datorn du vill skicka till.. De har oftast med brandvägg att göra, antingen hos dig eller hos den andre.

Det har funkat förut...
Citera
2003-12-03, 19:15
  #6
Medlem
oGGos avatar
Om både du och din kompis har windoze XP så testa att avaktivera den inbyggda brandväggen.
Det kan vara den som strular... har samma prob själv med en polare... han har chello och jag med.
Citera
2003-12-03, 19:27
  #7
Medlem
mrkuuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
Om både du och din kompis har windoze XP så testa att avaktivera den inbyggda brandväggen.
Det kan vara den som strular... har samma prob själv med en polare... han har chello och jag med.

Hmm okej!! Nu är det så att jag är helt nollställd när det kommer till datorer....så skratta inte nu....men hur gör jag det?
Citera
2003-12-03, 20:33
  #8
Medlem
oGGos avatar
Egenskaper för nätverksanslutningen som du är ansluten med och sedan avancerat.
Bocka av "Skydda min dator..."
Citera
2003-12-03, 20:42
  #9
Medlem
mrkuuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oGGo
Egenskaper för nätverksanslutningen som du är ansluten med och sedan avancerat.
Bocka av "Skydda min dator..."

Tackar för svaret...men jag hitta inte på "Skydda min dator"....

Hittade på den...den var avbockad....antar att min kompis bör göra samma sak?
Citera
2003-12-03, 21:09
  #10
Medlem
Chims avatar
Helt OT, men är det inte "Är det här spermabussen till tallin" och inte spännarbussen? Eller är jag helt ute och cyklar? :P

Har någon ljudfil på datorn ifrån filmen, dock svårt att höra ordentligt.
Citera
2003-12-03, 21:37
  #11
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chim
Helt OT, men är det inte "Är det här spermabussen till tallin" och inte spännarbussen? Eller är jag helt ute och cyklar? :P

Har någon ljudfil på datorn ifrån filmen, dock svårt att höra ordentligt.

Jo, de är spermabussen de ska va...
Citera
2003-12-03, 21:41
  #12
Banned
Pr0n-Gamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkuuk
Tackar för svaret...men jag hitta inte på "Skydda min dator"....

Hittade på den...den var avbockad....antar att min kompis bör göra samma sak?
bry dig inte ens om o nämna det, för din kompis har nog gjort det för länge sedan.. själv skulle jag hitta på en inveklad historia om någon winsock bugg så du impar lite på polaren istället för o gräva ner dig i knarkar träsket.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback