Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-12, 20:14
  #589
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Jag pratar som en människa.

Jag är inte religiös eftersom religioner är skrivna av män för män.
Om det finns en Gud måste den rimligtvis vara smartare än män. I religionerna är Gud inte det.

Men om jag nu måste välja mellan Jesus och Muhammed skulle jag välja Jesus.

Han var mer människa än en simpel man styrd av sina sexuella drifter.

Det är mitt svar och du kan som en simpel man med unken kvinnosyn inte säga någonting som får mig att ändra åsikt i frågan.

Mitt ansvar är att synliggöra sanningen för dig.

Med Guds hjälp har vi (troenden) lyckats producera filmen [The Lady of Heaven] för att uppnå syftet.

Du väljer själv vad du vill tro.
En väg tar dig till paradiset och alla andra till helvetet.

Gud har givit dig en hjärna och ett hjärta.

Det du beskriver är främmande för mig och min religion.
Däremot så låter det precis som den barbariska ”sunni” ideologin för huliganer.
Dessa tror på en slumpmässig människa som var en analfabet och helt plötsligt blev Profet och var en krigsherre som mördade och erövrade och gifte sig med många kvinnor för att njuta bara som en allmän kung och även gifte sig med en 6-9 åring.

Min älskade Profet som är Guds nåd för mänskligheten kan du läsa mer om här:

https://shirazi.ir/library-archive?langs=EN

Ditt liv, din själ och ditt härefter.
Jag vill bara visa den rätta vägen i en ödesavgörande labyrint.
Citera
2022-09-15, 22:38
  #590
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbuLuLuAh
Mitt ansvar är att synliggöra sanningen för dig.

Med Guds hjälp har vi (troenden) lyckats producera filmen [The Lady of Heaven] för att uppnå syftet.

Du väljer själv vad du vill tro.
En väg tar dig till paradiset och alla andra till helvetet.

Gud har givit dig en hjärna och ett hjärta.

Det du beskriver är främmande för mig och min religion.
Däremot så låter det precis som den barbariska ”sunni” ideologin för huliganer.
Dessa tror på en slumpmässig människa som var en analfabet och helt plötsligt blev Profet och var en krigsherre som mördade och erövrade och gifte sig med många kvinnor för att njuta bara som en allmän kung och även gifte sig med en 6-9 åring.

Min älskade Profet som är Guds nåd för mänskligheten kan du läsa mer om här:

https://shirazi.ir/library-archive?langs=EN

Ditt liv, din själ och ditt härefter.
Jag vill bara visa den rätta vägen i en ödesavgörande labyrint.

Den ogudaktiges väg som stjäl och förvanskar Den Heliga Bibelns texter kommer till helvetet. Enligt sharia skulle Mohammed fått både händer och huvudet kapat.

GUDs Son Jesus Kristus är vägen sanningen och livet ingen annan väg finns till GUD. Amen.
Citera
2022-09-16, 11:26
  #591
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Den ogudaktiges väg som stjäl och förvanskar Den Heliga Bibelns texter kommer till helvetet. Enligt sharia skulle Mohammed fått både händer och huvudet kapat.

GUDs Son Jesus Kristus är vägen sanningen och livet ingen annan väg finns till GUD. Amen.
Nog kan du väl se vad för fina ting Islam kan göra, gör Och gjorde, med dessa vildar samt många idag som behöver gå den vägen till Gud.

Gud är ju faktiskt densamma. Vi likaså.

Vi befinner oss på olika stadier och då kanske stilen muslimer praktiserar religion passar bättre för dem just nu.

Det kan bli som en inkörsport till Jesus. Ja så småningom ska vi väl få veta alla sanningar.
Eller lager till sanningen.

Du fokuserar så mycket på det negativa. Det finns en sund Islam. Så klart. Folk går genom olika faser samt vi är höger vänster mänskor och + - folk
Olika personlighetstyper.

Häftigt är det vilka turer Gud kan ta os på. Det är legitimt. Om du är.
Led oss rätt till slut.Du upphöjde Fader. Jag försvarar inte irrläror och sjukdom.
Men ibland får man ju stå sitt kast.
Vi litar väl på Gud.
Men måste naturligtvis hjälpa varandra. Lite försiktigt. Med förstånd och insikt. Ha förståelse.
Inte för ondska och sjukdom med nån religion! Men förståelse.
__________________
Senast redigerad av Ballooonie 2022-09-16 kl. 11:43.
Citera
2022-09-16, 23:45
  #592
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshbags
Den ogudaktiges väg som stjäl och förvanskar Den Heliga Bibelns texter kommer till helvetet. Enligt sharia skulle Mohammed fått både händer och huvudet kapat.

GUDs Son Jesus Kristus är vägen sanningen och livet ingen annan väg finns till GUD. Amen.

Här har du ett kortare videoklipp
(3 minuter utan störig reklam)
på hur ”kristendomen” blev till.

https://youtu.be/K2lVSeQI2xs
Citera
2022-09-17, 12:34
  #593
Medlem
Finns det några konvertiter här?
Mina föräldrar konverterade från islam till kristendomen innan jag va född.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback