Citat:
Ursprungligen postat av dppett
Nej inte jag heller. Vi får suga på den...
Jag undrar hur jag kan ändra zoomen i Logic. Jag har köpt en Magic Mouse och när jag zoomar med den i logic så blir arrangefönstret bara bredare. Hur ändrar jag så att den zoomar in på fil istället.
Samma zoom som när man drar fingrarna utåt på musplattan..
Jävligt luddigt förklarat, men det var mitt bästa !
Skit i att zooma med musen. Tryck in ctrl + alt (opt) samtidigt så får du direkt förstoringsglaset!
angående USB-pöbeln svarade jag i tidigare inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av masterbaiter
newp, menade denna synthen...
http://www.youtube.com/watch?v=GAewoo99nlQ
Massive är faktiskt rätt logisk och enkel, kolla in ett par tutorials. Riktigt bra första synth och lätt att få den att låta ''ideal''! Dock så börjar soundet bli minst sagt uttjatat...
För mig personligen (även fast jag är väldigt ny inom musik), så började jag tröttna på enbart melodi och takt. Det blir bara mer och mer intressant med ljuddesing och teknik (analog, såväl som digital). Du kommer säkert att börja uppskata detaljer och karraktär på låtar mer och mer, vilket kan komma med priset av att du tappar intresse för mainstream house... hände mig iaf

Han snackar ju också själv mycket om att man måste bestämma sig för om man skall commita till samples. pre-set's och loops är ju jävligt bra om man vill få ner ideér snabbt! lite utav en konst att inte gräva ner sig i minsta lilla detalj.

Ja, massive och dess enorma ljud... Försökte göra en "DUTCH"-grej men ljudet lät som en halvmesig vissling i en stor, stor sal
Har hållt på med musik väldigt länge och försökt gräva mig ned i ljuddesign... finner det så fruktansvärt tråkigt! Jag är ingen genrebög utan skriver låtar i alla dess former, är ute efter ackord, melodi och text. Just nu är house flugan så därför skriver jag mestadels sånt. Men känns så B att nalla presets, iaf om någon får reda på det